Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Ok då vet jag. Tack snälla för era svar!
Ok då vet jag. Tack snälla för era svar!
Någon som ser något på det högst upp? Ser svagt svagt svagt
Hej!
Om ni tagit ett test, och märkt att urinen inte börjat dra upp för stickan som det skulle och ni doppade igen i en sekund och fick svagt positivt men synligt oredigerat osv. Skulle ni våga tolka det som positivt? Vet inte hur långt efter äl jag är, jag har haft äl sekret till och från 1 - 1 1/2 vecka och därför tog jag ett äl test idag för det har spänt i magen och det var ett väldigt starkt streck. Maken skämtade att jag kanske är gravid. (Vi ska göra ivf nästa månad!!) Då tänkte jag att jag testar. Men som sagt, doppade igen efter nån minut, kan det bli ogiltigt då?
Tog ett till nu! Skakar så jag vet inte vad!
Hej tjejer!
Vad säger ni om denna stegringen? Har testat sen mensen slutade, eftersom min cykel var helkonstig förra månaden, så för att inte riskera att missa ÄL så började jag testa i tid :P
Har tagit testen på eftermiddagarna, förutom igår, då tog jag ett på morgonen & ett på eftermiddagen.
Det nedersta, från idag är inte riktigt positivt än va? Hoppas det visar starkare inom dom närmsta dagarna!
Har tagit folsyra i 7 månader, och även bidrottninggele denna månaden och den ska man ju sluta med när ÄL har inträffat :)
Det är vårt 5e försök.
Godmorgon!
Jag är väl ny i gruppen, rörde mig här på samma tråd för fyra är sedan med första barnet. Har nu två stycken och förhoppningsvis nr 3 påväg.
Har bim 23/2, oklart när ÄL var.
Tog ett test som jag beställt hem från billiga tester.. Vet ej om jag vågar lita på det? Läst mycket om spökstreck på dem testen? Erfarenheter?
Strecket kom inom tidsramen, nu när de har torkat ser det rosa ut.
HJÄLP!!!
Kan jag få låna era ögon!?
Är detta ett positivt ägglossningstest
Och en fråga! När testet visar positivt hur länge är man då fertil?
Hej!
Jag och min sambo bestämde oss i januari att vi ville ha barn, jag tog ut kopparspiralen och hade nu min senaste mens 26 januari. Enligt Natural Cycles beräknad ÄL 11 februari (kände dock på mig att det var någon dag tidigare). Har haft som mensvärk lite grand nästan varje dag, lite ömma bröstvårtor över helgen, som sedan gick över. Vaknade med värk idag och tänkte att jag testar med en ÄL-sticka, har hört att de ska reagera på samma sätt som gravtest? Fick detta resultat.. Hur skulle ni tolka detta?
Okej! :)
Men om det hade varit ett gravtest med det svaga strecket då? Hade du tolkat det likadant då? :)
Är det bara "spökstreck"? Har nämligen använd samma ÄL-stickor tidigare och försökt pricka in ÄL, då har de inte visat något alls när jag inte varit i närheten av ÄL, men nu ser man ändå tendens till ett till streck =)