• sju27

Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?

Hej..

Jag har PCO:S & har  blivit nekad av landstinget att få pregotime..

Jag vill nu kicka igång min ÄL själv och funderar på att köpa Klomifen på goldpharma! Någon som gjort det?
    Hur gick det för er?

Skulle vara jättetacksam för era erfarenheter och åsikter kring detta!

Stor kram!

• Svar på tråden Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?
  • Dancingpaws

Vill också veta.

Hur ni gjorde för att göra ett vul.

Det känns ju lite riskabelt att köra utan vul test då kanske man får 11 st samtidigt det känns ju inte så bra.

• Paulinela

Jag har bra kontakt med gyn,och det var iiiiiiinga problem att köpa klomifen på nätet. Jag fick dock recept,men inget vul. Ena månaden kände jag dock att jag blev överstimulerad. Sexförbud. Trotsade det. Ingen bebis ändå.

• Pumlan
    Paulinela skrev 2014-03-03 12:30:00 följande:
    Jag har bra kontakt med gyn,och det var iiiiiiinga problem att köpa klomifen på nätet. Jag fick dock recept,men inget vul. Ena månaden kände jag dock att jag blev överstimulerad. Sexförbud. Trotsade det. Ingen bebis ändå.
    Var det gyn som sa att det inte var några problem med att köpa på nätet? Vet du om man kan begära VUL för att se så det inte blir överstimulans, även om man köpt på nätet och inte fått recept? 
  • Betis

Nu kommer min fråga. Tror ni att gyn går med på att skriva ut klomifen och metformin till en? Han vet hur mycket jag och min sambo vill ha barn och jag har i princip haft regelbunden mens sedan första kuren med provera (+- 2-4dagar) så behöver bara ta Provera 1 gång. Plus att det har gått 8månader sedan jag fick diagnosen PCOS. Plus att jag har ett BMI över 30. Och gyn säger att jag måste ha ett BMI under 30 för att få pergotime... Någon med svar?

• Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 13:06:38 följande:
    Nu kommer min fråga. Tror ni att gyn går med på att skriva ut klomifen och metformin till en? Han vet hur mycket jag och min sambo vill ha barn och jag har i princip haft regelbunden mens sedan första kuren med provera (+- 2-4dagar) så behöver bara ta Provera 1 gång. Plus att det har gått 8månader sedan jag fick diagnosen PCOS. Plus att jag har ett BMI över 30. Och gyn säger att jag måste ha ett BMI under 30 för att få pergotime... Någon med svar?
    När jag var på gyn för någon vecka sedan så sa hon att gränsen är bmi 30 och att jag skulle komma tillbaka när "det funkar med vikten". Funderar på att boka en tid på en privatklinik
  • Betis

Jag har också börjat fundera på det då jag hört att det går lättare på en privatklinik. Var hittar man privatklinikerna som går under högkostnadsskyddet? Bor i Skåne

• Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 13:28:45 följande:
    Jag har också börjat fundera på det då jag hört att det går lättare på en privatklinik. Var hittar man privatklinikerna som går under högkostnadsskyddet? Bor i Skåne
    Jag vet inte var man hittar, jag kollade på hemsidan till den enda privatklinik jag vet som finns här uppe (Norrbotten) och det stod på hemsidan att de ingår i högkostnadsskyddet
  • Betis
    Pumlan skrev 2014-03-05 18:14:49 följande:
    Jag vet inte var man hittar, jag kollade på hemsidan till den enda privatklinik jag vet som finns här uppe (Norrbotten) och det stod på hemsidan att de ingår i högkostnadsskyddet

Hmm jag har hittat en klinik men vet dock inte om det är en privat klinik. Får väl ringa och höra med dom imorgon. Suck. Det tär på en att viljan är så stor och tanken om att en dag bli mamma känns så långt borta. Det är nästan så man känner sig steril.
  • Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 18:53:38 följande:

Hmm jag har hittat en klinik men vet dock inte om det är en privat klinik. Får väl ringa och höra med dom imorgon. Suck. Det tär på en att viljan är så stor och tanken om att en dag bli mamma känns så långt borta. Det är nästan så man känner sig steril.
    Mm, jag vet hur det känns. I ett tidigare förhållande blev det inget på 3år. Nu har jag bara försökt sen november, men jag har heller inte haft varken ägglossning eller mens sen dess. Nästan hela förra året kom den med 4-6 veckors mellanrum, men sen vi bestämde oss i november är mensen puts väck. 
  • Paulinela

Jag är 165cm och väger från 58-65 kg. Pendlar som sjutton. Har gått på vul utan att fått pergo utskrivet. Man kan ju alltid höra av sig till gyn. Men har själv lång erfarenhet av pergo/klomifen/serpafar. Det KÄNNS när det händer för mycket. Är på bim -7 nu. Känns hopplöst för min del ändå. Även om jag kände av äl. Kunde knappt stå. (Glad för det trots allt,alla tecken på äl välkomna;))

• Paulinela

Pumlan. Glömde svara. Ja det var gyn som sa att det var ok! Klomifen är det verksamma ämnet. Jag har ätit omifin,serpafar,pergo och clomifencitrat. Eftersom att Jag inte har blivit gravid på 10år så handlar det nog inte bara om "taskig tajming" tyvärr.

• Betis

Jag är sugen på att beställa och "experimentera" själv. Men om man beställer på nätet, hur vet man hur man ska dosera?

• Betis
    Paulinela skrev 2014-03-07 10:19:40 följande:
    Det förstår jag. Ta det lugnt i början då isåfall skulle jag säga.

Nej tror jag hoppar att beställa själv. Är lite.mesig när det gäller att mixtra själv... Men en annan sak. Fy fasen vad jag mår idag. Har varit tvungen att äta varannan timme. Och då har jag ätit rätt mycket varje gång. Iaf så jag skulle kunna hålla mig i mer än 1 timme. För när jag blir hungrig blir jag vrål hungrig så jag nästan mår illa. Fattar ingenting... =S. Kan jag ha fått mask? Eller driver min kropp med mig? Någon som har haft det så här någon gång? Normalt sett kan jag äta 2-3ggr om dagen och hålla mig på det. Nyst har jag också gjort en massa (om det ens är relevant) men jag är inte förkyld eller håller på att bli. Någon som kan hjälpa mig?
  • Zinfandel

Tänk på att askarna inte säkert innehåller vad de ska om ni beställer på Goldpharma eller någon annanstans, även om asken är identisk. Ta er istället tid att söka vidare efter en gyn eller läkare som skriver ut rätt grejor åt er så att ni inte sabbar något istället när ni ska skapa liv. Var försiktiga! Kram Zin

• 0Kickan0

jag fick pergotime av läkare på endokrinologen.. va där på besök från våran barn utredningsläkare.. fick i alle fall pergotime.. haft det 2 gånger.. båda gångerna har jag blivit gravid på andra enkel kuren.. 

men dom gjorde inga undersökningar varken under kurerna eller efter när jag blivit gravid.. min första undersökning från utskrivning av pergotime var vid rutinultraljudet.

så bara för att man får det från läkare betyder det inte att man får gå på koller..

Svar på tråden Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?