• Pumlan

Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?

Puff! Någon mer? =) 

• Pumlan
    Paulinela skrev 2014-03-03 12:30:00 följande:
    Jag har bra kontakt med gyn,och det var iiiiiiinga problem att köpa klomifen på nätet. Jag fick dock recept,men inget vul. Ena månaden kände jag dock att jag blev överstimulerad. Sexförbud. Trotsade det. Ingen bebis ändå.
    Var det gyn som sa att det inte var några problem med att köpa på nätet? Vet du om man kan begära VUL för att se så det inte blir överstimulans, även om man köpt på nätet och inte fått recept? 
  • Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 13:06:38 följande:
    Nu kommer min fråga. Tror ni att gyn går med på att skriva ut klomifen och metformin till en? Han vet hur mycket jag och min sambo vill ha barn och jag har i princip haft regelbunden mens sedan första kuren med provera (+- 2-4dagar) så behöver bara ta Provera 1 gång. Plus att det har gått 8månader sedan jag fick diagnosen PCOS. Plus att jag har ett BMI över 30. Och gyn säger att jag måste ha ett BMI under 30 för att få pergotime... Någon med svar?
    När jag var på gyn för någon vecka sedan så sa hon att gränsen är bmi 30 och att jag skulle komma tillbaka när "det funkar med vikten". Funderar på att boka en tid på en privatklinik
  • Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 13:28:45 följande:
    Jag har också börjat fundera på det då jag hört att det går lättare på en privatklinik. Var hittar man privatklinikerna som går under högkostnadsskyddet? Bor i Skåne
    Jag vet inte var man hittar, jag kollade på hemsidan till den enda privatklinik jag vet som finns här uppe (Norrbotten) och det stod på hemsidan att de ingår i högkostnadsskyddet
  • Pumlan
    Betis skrev 2014-03-05 18:53:38 följande:

Hmm jag har hittat en klinik men vet dock inte om det är en privat klinik. Får väl ringa och höra med dom imorgon. Suck. Det tär på en att viljan är så stor och tanken om att en dag bli mamma känns så långt borta. Det är nästan så man känner sig steril.
    Mm, jag vet hur det känns. I ett tidigare förhållande blev det inget på 3år. Nu har jag bara försökt sen november, men jag har heller inte haft varken ägglossning eller mens sen dess. Nästan hela förra året kom den med 4-6 veckors mellanrum, men sen vi bestämde oss i november är mensen puts väck. 
Svar på tråden Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?