• Betis

Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?

Nu kommer min fråga. Tror ni att gyn går med på att skriva ut klomifen och metformin till en? Han vet hur mycket jag och min sambo vill ha barn och jag har i princip haft regelbunden mens sedan första kuren med provera (+- 2-4dagar) så behöver bara ta Provera 1 gång. Plus att det har gått 8månader sedan jag fick diagnosen PCOS. Plus att jag har ett BMI över 30. Och gyn säger att jag måste ha ett BMI under 30 för att få pergotime... Någon med svar?

• Betis

Jag har också börjat fundera på det då jag hört att det går lättare på en privatklinik. Var hittar man privatklinikerna som går under högkostnadsskyddet? Bor i Skåne

• Betis
    Pumlan skrev 2014-03-05 18:14:49 följande:
    Jag vet inte var man hittar, jag kollade på hemsidan till den enda privatklinik jag vet som finns här uppe (Norrbotten) och det stod på hemsidan att de ingår i högkostnadsskyddet

Hmm jag har hittat en klinik men vet dock inte om det är en privat klinik. Får väl ringa och höra med dom imorgon. Suck. Det tär på en att viljan är så stor och tanken om att en dag bli mamma känns så långt borta. Det är nästan så man känner sig steril.
  • Betis

Jag är sugen på att beställa och "experimentera" själv. Men om man beställer på nätet, hur vet man hur man ska dosera?

• Betis
    Paulinela skrev 2014-03-07 10:19:40 följande:
    Det förstår jag. Ta det lugnt i början då isåfall skulle jag säga.

Nej tror jag hoppar att beställa själv. Är lite.mesig när det gäller att mixtra själv... Men en annan sak. Fy fasen vad jag mår idag. Har varit tvungen att äta varannan timme. Och då har jag ätit rätt mycket varje gång. Iaf så jag skulle kunna hålla mig i mer än 1 timme. För när jag blir hungrig blir jag vrål hungrig så jag nästan mår illa. Fattar ingenting... =S. Kan jag ha fått mask? Eller driver min kropp med mig? Någon som har haft det så här någon gång? Normalt sett kan jag äta 2-3ggr om dagen och hålla mig på det. Nyst har jag också gjort en massa (om det ens är relevant) men jag är inte förkyld eller håller på att bli. Någon som kan hjälpa mig?
Svar på tråden Någon som köpt pregotime/klomifen på nätet och blivit gravid?