Varför vill man INTE ha barn?
Mad as snow. Jag är nyfiken på hur man kan välja bort barn så jag frågade helt enkelt. Min empati eller det andra du pratar om brister inte för det. Man kan välja att missförstå om man vill det.
Mad as snow. Jag är nyfiken på hur man kan välja bort barn så jag frågade helt enkelt. Min empati eller det andra du pratar om brister inte för det. Man kan välja att missförstå om man vill det.
Fiona.. Jag har förklarat flera gånger varför jag funderar på detta. Läs bak i tråden, annars läs här. Jag själv kände och känner en sån djup längtan efter barn. Jag undrar och förundras över att många inte känner så. Och nej det kan man inte jämföra med att vilja ha hund eller inte. En hund är ett husdjur och det är inte ett barn. Men det är väldigt lätt att bara hoppa in i trådar utan att läsa ordentligt.
Jäklar vad mycket trams det snackas i tråden nu rent ut sagt! Låt folk få göra precis hur de vill, lev som ni vill men låt mig ifrågasätta. Låt det finnas ett öppet och respektfullt snack. Det är inget vi mot dom läger. Sluta ta åt er som svampar! Man kan väl prata som vuxna människor?
Men fiona... Vart lever vi i för land egentligen? Diktatur? Man kan väl få lov att ställa frågan i ett öppet forum. Sen kan vem som helst välja att svara varför just de inte vill ha barn. Jag ställde inte frågan personligt till dig vet du.
Snacka om att märka ord. Jag menade naturligtvis att jag har rätt att ställa EN FRÅGA. Vad trött jag blir. Ursäkta.jag råkade skriva fel ord. Fy skäms på mig!
Fiona... Kan du bara läsa i början av tråden där jag UPPREPADE gånger säger att jag respekterar de som väljer att inte skaffa barn men att jag är nyfiken på varför och då FRÅGADE jag. Läs tråden ordentligt. Snälla. Jag orkar inte hålla på och skriva samma, samma hela tiden. Nu är det lördag kväll och jag ska dra mig ur tråden för att umgås med familjen. Ciao!
Fiona... På vilket jävla sätt har jag INTE respekterat de som inte vill ha barn? Svara rakt av
Alltså ni tar ut allt ert uppbygda agg på mig. Jag har aldrig undrat vem som älskar sitt barn eller inte... Som vanligt spårar det ur på familjeliv. Ursäkta mig, jag var genuint nyfiken så jag ställde en fråga. Men jag har lärt mig idag att det inte är ok att ställa frågor i öppna forum.
Laazy... Jag fattar inte heller vart det framkommer i min ts eller i svaren att jag inte visar respekt mot de som inte vill ha barn. Ni som tycker detta, citera mig gärna.
Svampar jaha.. Det var DET som var det upprörande. Haha. Jag menar att ni suger åt er som svampar att man kan missförstå om man vill det. Seriöst, jag orkar inte förklara mig hela tiden för er som bara vill missförstå. Jag drar mig ur nu. Jag har ett liv att leva utanför familjeliv.
Men fiona. Du går mig på nerverna nu. Folk som inte har barn kan OMÖJLIGT veta hur det är att ha barn och känna den kärleken. De går miste om något i livet enligt mig. Det är ingen osanning. Och till de som inte kan få barn så beklagar jag. Jag respekterar fortfarande alla med eller utan barn. Jag undrar bara vaför. Men jag drar mig ur nu. Hoppas du hittar någon annan nu att ta ut ditt agg mot. Haha, herregud.
Fiona vart i mitt senaste inlägg brister respekten till dig? Jag har ju rätt att tycka att kärleken till mitt barn är det bästa och största i mitt liv. Sen kanske inte alla föräldrar känner så och det är fruktansvärt om man som förälder inte känner så för sitt barn.
Ja ni andra som inte har barn har lika stor rätt att skriva en tråd och fråga hur kan man skaffa barn. Ni pratar om ifrågasättande, jag tycker folk ifrågasätter hur man kan skaffa barn mer än jag FRÅGAR hur man inte kan skaffa barn.
Im out!... Meningslöst att föra ett öppet snack här inne.
Ja nu har jag läst igenom tråden sen där jag hoppade av. Jag har bestämt mig för att avregga mig på familjeliv. Det känns inte kul att man inte kan fråga vad man vill och funderar på utan att bli påhoppad. Det är ofta så på familjeliv har jag sett. Inte bara mot mig utan många och det tycker jag känns löjligt. Jag hoppar av familjeliv, inget för mig. Hade gott! Tack för mig!