Inlägg från: Baby Girl |Visa alla inlägg
  • Baby Girl

Varför vill man INTE ha barn?

knisse skrev 2011-09-10 13:09:04 följande:
    varför tycker folk att gamla är äckliga?
    eller katter eller spindlar eller vad som helst?
    I mina ögon hade aldrig ett barn kunnat bli äckligt! Det är ju det finaste som finns. Vi alla har ju vart barn. Men smaken är som baken då, delad!
    ღ It is not about length of life, but depth of life ღ
  • Baby Girl

Jag säger det igen, min fråga är inte kritik till er som väljer bort barn. Bara en undran.
    Det är såklart helt ok och inte fel alls att inte skaffa barn bara undran.

• Baby Girl
    knisse skrev 2011-09-10 13:11:52 följande:
    men innan man skaffar barn, där när man har ett val, har man inte haft dom i magen i 9 mander eller har ett band till det.
    och man kan ha lika starka band till ett adopterat barn
    Det har du rätt i! absolut kan man det! Men jag tycker det känns lite fel att diskutera om barn har lika starka bard till en som husdjur.
  • Baby Girl
    Kimona skrev 2011-09-10 13:12:31 följande:
    De snorar, de använder blöja, de kräks och kan inte städa upp det själva, de kan inte hålla en vuxen diskussion, de är pillesjuka, måste passas, kan inte ta särskilt mycket ansvar m.m
    Är man verkligen så finkänslig att man inte vill ha barn för man inte klarar att byta blöja och torka snor då? Men som jag skrev i min ts, att om man känner i sig själv att man inte kommer klara av att vara en bra förälder så är det ju väldigt klokt och förståndigt att inte skaffa barn. Glad
  • Baby Girl
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-09-10 13:13:06 följande:
    Helt ärligt - aldrig. Jag respekterar barn precis på samma sätt som jag respekterar mina andra medmänniskor men jag hyser inte någon moderlig kärlek gentemot barn.
    Jaha ok.. Det är det som förvånar mig (med all respekt) Jag själv känner så som jag gör och de flesta andra bland mina vänner och familj med. Jag har en moster som inte har barn och jag har alltid undrat varför, men har aldrig riktigt vågat fråga henne. Jag vill inte fråga för det är ju inte min sak men jag frågar här på familjeliv så är ju vem som helst välkommen att svara. Det är ju frivilligt.
  • Baby Girl
    Good Golly Miss Molly skrev 2011-09-10 13:20:51 följande:
    Absolut - frågar man inte får man aldrig veta Glad.
    Ja lite så ja Glad Många kanske tar till sig den här ts som kritik som en svamp. Men bara en undran från mig.
  • Baby Girl
    Tami skrev 2011-09-10 13:21:08 följande:
    Nu har jag inte bestämt mig om jag inte vill ha barn eller inte, men för mig personligen är det mycket som talar emot.

Jag har aldrig varit runt barn naturligt (det är alltså få tillfällen jag överhuvudtaget har träffat barn) så bara det gör sannolikheten att jag plötsligt skulle vilja ha ett lika stor som att jag plötsligt skulle vilja ha en abborre eller tvättbjörn..

Mina föräldrar är verkligen inte barntypen, och det märkte jag under hela min uppväxt. Att jag överhuvudtaget finns till är en slump. Jag har knappt kontakt med dem och vill i ärlighetens namn inte ha mer kontakt med dem heller.

Jag kommer troligen studera fram tills nånstans i 30-årsåldern, och det gör det svårare om man ska ha barn.

Men man vet ju aldrig :)
    Ok ja, det kanske är så att man har olika värderingar i livet lite beroende på hur man har växt upp. Vem vet?
    Och det där är något jag också undrar lite över. Varför så många väntar tills de är över 30 och bortåt innan de skaffar barn? Tänk om det är för sent då? (rent biologiskt) eller att det ska bli missfall eller födas med missbildning för man är äldre?
  • Baby Girl
    knisse skrev 2011-09-10 13:21:34 följande:
    fast det är inget som är konstigt. en persson som har ett husdjur och inga barn har ofta ett lika starkt band till sit djur som en persson som har barn har till sina barn.
    Kanske. Men jag tror aldrig att en person som har barn känner lika mycket kärlek till sitt husdjur som för sitt barn.
  • Baby Girl
    Kimona skrev 2011-09-10 13:22:43 följande:
    Ja hon fattar inte varför hon ska behöva handskas med sånt äckel päckel. Dessutom när det varit besök av småbarn har de tagit hennes parfym o dyl. Även ätit mitt läppglans och min syster vill ha sitt smink och sina parfymer framme.
    Och bara för att hon gillar Hello Kitty betyder inte det att barn ska ha rätt att pilla och ta på hennes saker.

Hon älskar djur mer än människor så hon kommer säkert vara en sån där klassisk katt-tant när hon är gammal :P
    Haha ok, där ser man. Som sagt, alla är ju inte lämpade för att ha barn.
  • Baby Girl
    Jäjd skrev 2011-09-10 13:24:40 följande:
    Ptja. Livet och vardagen som ett liv med barn innebär lockar väl helt enkelt inte.

Är det verkligen svårt att förstå?  
    Nja, mer en frågan om ni aldrig känt det i hela era liv?
Svar på tråden Varför vill man INTE ha barn?