Tami skrev 2011-09-10 13:21:08 följande:
Nu har jag inte bestämt mig om jag inte vill ha barn eller inte, men för mig personligen är det mycket som talar emot.
Jag har aldrig varit runt barn naturligt (det är alltså få tillfällen jag överhuvudtaget har träffat barn) så bara det gör sannolikheten att jag plötsligt skulle vilja ha ett lika stor som att jag plötsligt skulle vilja ha en abborre eller tvättbjörn..
Mina föräldrar är verkligen inte barntypen, och det märkte jag under hela min uppväxt. Att jag överhuvudtaget finns till är en slump. Jag har knappt kontakt med dem och vill i ärlighetens namn inte ha mer kontakt med dem heller.
Jag kommer troligen studera fram tills nånstans i 30-årsåldern, och det gör det svårare om man ska ha barn.
Men man vet ju aldrig :)
Ok ja, det kanske är så att man har olika värderingar i livet lite beroende på hur man har växt upp. Vem vet?
Och det där är något jag också undrar lite över. Varför så många väntar tills de är över 30 och bortåt innan de skaffar barn? Tänk om det är för sent då? (rent biologiskt) eller att det ska bli missfall eller födas med missbildning för man är äldre?