Vad fick dig att börja sympatisera med SD?
Undersökning efter undersökning här på FL visar att SD är det mest populära partiet av det som finns att tillgå, och jag som själv sympatiserar med detta parti tycker självklart det är bra.
Men jag kan inte låta bli att undra vad specifikt som fick dig att "ta steget", eller vad som fick bägaren att rinna över, eller hur man ska säga? Jag menar, redan för ett par-tre år sedan var SD inte i närheten lika populärt på detta forum. Därför kom jag på denna idé till tråd. Dela med dig av din lilla "resa"!
Jag börjar: För mig var det en "successiv process". Jag hade uppfattningen av att SD var ett radikalt parti och kändes "avlägset" på något vis - jag var väl mer eller mindre i linje med den massmediala bilden, men egentligen höll jag ju med SD.
Men nån gång 2008 började jag hänga mer på Flashback och där var det några inlägg som kändes övertygande, och då började jag fundera på om jag skulle rösta M igen eller SD. Man var nånstans mitt i mellan. Via FB så länkade nån några Youtube-klipp, som såg amatörfilmade ut, som visade bilbränder osv. Det fick en att vakna till.
Det som dock gjorde mig helt övertygad var under 2009 när jag fick möta "mångkulturen" själv. Uppväxt i en typisk lagom svensk stad och sen flytt till Stockholm (som successivt sakta men säkert tragiskt nog får fler och fler "icke-attraktiva förorter", så att säga) var kanske en kontrast i sig. Men under sommaren det året trillade poletten ned, när jag stötte jag på ett gäng dryga turkar/araber på tunnelbanan som försökte göra sig lustiga på min bekostnad, huvudsakligen gällande mitt ursprung och hudfärg. Fler sådana här historier finns...
Med tiden har jag också blivit mer och mer övertygad, men framförallt över hur samhällsklimatet utvecklats pga SD, hur värdelöst dom andra partierna beter sig, sjuka förslag och beslut som tas osv...
Notera att detta inte är en tråd huruvida SDs politik är bra eller dålig, det kan man ta i nån av dom 721 tusen trådarna!