Inlägg från: Anonym (SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SD)

Vad fick dig att börja sympatisera med SD?

Det var för ca 30 år sen, jag var 18 och skulle rösta för första gången. Jag bor i en rätt liten stad, långt från storstan. Vi hade inte många invandrare på skolan men de vi hade var förjävliga! "Gäng" av båda kön och absolut INGEN gjorde nåt åt det! Lärarna var skit-pk och körde hela tiden med "Det är nog inte så farligt, låtsats inte om dem, stör inte dem!". Gjorde de nåt så var det vi som "provocerade". Räckte ju att titta på dem i korridoren. En tjej i min klass utsåg de till hackkyckling och terroriserade, hotade och misshandlade. Ändå lät det "Fast Malin, är det säkert att du inte RÅKADE stirra på Natascha då, nåt gjorde ju att hon tog illa upp??".
    Detta plus allt man redan då läste i tidningen, "Efterlyst" var mer svart än vitt etc. Minns inte hur jag upptäckte SD men hamnade på deras partiprogram. Och det var tammefan halleluja-moment! ALLT stämde med vad jag tyckte!! "Varför är det VI som ska anpassa oss? De kommer hit och kostar pengar, Varför ställs inga krav?" etc, jag minns inte exakt. De var lite väl hårda mot homosexuella men det var inget som störde mig.
    Jag förstod att de inte skulle kunna komma någonstans så jag missnöjesröstade främst. De här står för något som ingen annan ens är i närheten av, som jag i allra högsta grad håller med om!
    Idag gillar jag Jimmie skarpt, han är lätt skickligaste partiledaren, men det är så jag börjat titta ännu längre höger ut. AFS, MED. Tycker inte NMR har helt fel i allt de säger. Men nu har ju SD börjat kunna påverka på riktigt så tills vidare fortsätter jag rösta på dem!

Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?