• neonguy

Vad fick dig att börja sympatisera med SD?

Undersökning efter undersökning här på FL visar att SD är det mest populära partiet av det som finns att tillgå, och jag som själv sympatiserar med detta parti tycker självklart det är bra.

Men jag kan inte låta bli att undra vad specifikt som fick dig att "ta steget", eller vad som fick bägaren att rinna över, eller hur man ska säga? Jag menar, redan för ett par-tre år sedan var SD inte i närheten lika populärt på detta forum. Därför kom jag på denna idé till tråd. Dela med dig av din lilla "resa"!

Jag börjar: För mig var det en "successiv process". Jag hade uppfattningen av att SD var ett radikalt parti och kändes "avlägset" på något vis - jag var väl mer eller mindre i linje med den massmediala bilden, men egentligen höll jag ju med SD.

Men nån gång 2008 började jag hänga mer på Flashback och där var det några inlägg som kändes övertygande, och då började jag fundera på om jag skulle rösta M igen eller SD. Man var nånstans mitt i mellan. Via FB så länkade nån några Youtube-klipp, som såg amatörfilmade ut, som visade bilbränder osv. Det fick en att vakna till.

Det som dock gjorde mig helt övertygad var under 2009 när jag fick möta "mångkulturen" själv. Uppväxt i en typisk lagom svensk stad och sen flytt till Stockholm (som successivt sakta men säkert tragiskt nog får fler och fler "icke-attraktiva förorter", så att säga) var kanske en kontrast i sig. Men under sommaren det året trillade poletten ned, när jag stötte jag på ett gäng dryga turkar/araber på tunnelbanan som försökte göra sig lustiga på min bekostnad, huvudsakligen gällande mitt ursprung och hudfärg. Fler sådana här historier finns...

Med tiden har jag också blivit mer och mer övertygad, men framförallt över hur samhällsklimatet utvecklats pga SD, hur värdelöst dom andra partierna beter sig, sjuka förslag och beslut som tas osv...

Notera att detta inte är en tråd huruvida SDs politik är bra eller dålig, det kan man ta i nån av dom 721 tusen trådarna!

• Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?
  • Neko

Jag tror att det finns många viktiga frågor som de stora partierna inte riktigt vill ta i, och det gör att de tappar röster till småpartier som har dessa frågor som hjärtefrågor. Det finns fler exempel än SD och invandring.

• neonguy
    Bibbidi skrev 2011-09-25 19:01:16 följande:
    Invandringspolitiken är galen, därför.
    Men när och hur insåg du det? Det är lite det jag vill med denna tråden, lite mer ingående förklaring. Några har missat det. Men tänkte att det kunde va intressant.
  • PinkSugar

Jag började på en gymnasieskola där det gick många inandrarelever. Att dessa invandrarelever skulle följa samma regler som vi svenskar var däremot helt uteslutet utan det skulle ständigt fjäskas och särbehandlas. Gjorde vi inte det så var det vi som var rasister, svennehoror eller svennefittor.

En invandrartjej kommer 20 minuter för sent till samhällskunskapslektionen, klampar rakt in i klassrummer med stort brak samtidigt som hon sjunger högt och ljudligt. Lärararen ber henne vara tyst och sätta sig ner, får till svar: Äru rasist eller?
    Jag som svensk kom två minuter för sent (och med alla böcker och pennor som jag behövde) till en lektion pga att tåget var försenat, får höra: Kan du inte lära dig att passa tiderna? Det är väldigt störande när folk kommer för sent. Läraren hade inte ens börjat prata.
    Samma lektion kommer en invandrare 20 minuter för sent pga suttit i uppehållsrummet och pratat med sina kompisar. Klampar rakt in utan att ha en enda bok eller penna med sig och börjar skrika något ohörbart. Han får höra: Guuuud vad duktig du är som kom!

Invandrare som tränger sig i matkön: helt okej
    Svenskar som tränger sig i matkön: åker ut direkt

• Daludd

Gud vilken tragisk tråd...
    Att SD inte skulle bara handla om invandring eller vara ett rasistiskt parti är skitsnack och det förstår man ju ännu mer när man läser här. ALLT handlar ju tydligen om det.

Usch, jag kräks på er.

För några år sedan stod det klart o tydligt i deras partipolitik att t.ex. homosexuella varken ska få gifta sig eller skaffa barn. Det har försvunnit nu. Lustigt hur saker "försvinner" ur deras åsiktsrepertoar hela tiden... antingen väldigt ostabilt parti eller med mycket fula åsikter att dölja.

Men men, det kommer gå som med danskt folkeparti, så det känns gött!

Fortsätt skriv, det här är skitbra för dom som inbillar sig att det inte är ett populistiskt enfrågeparti! Ska dela med alla. 

• edonator
    neonguy skrev 2011-09-09 01:05:09 följande:

Undersökning efter undersökning här på FL visar att SD är det mest populära partiet av det som finns att tillgå, och jag som själv sympatiserar med detta parti tycker självklart det är bra.

Det handlar inte för mig så mycket om vad jag sympatiserar med som vad jag inte sympatiserar med. Jag röstade 2006 på Moderaterna, vilket jag inte kan göra nu när de har riksdagsledamöter som Waberi och Ataseven. Aldrig, aldrig, aldrig att jag skulle rösta på ett parti med företrädare som sitter och citerar koranen eller någon annan religiös bok och anser att den ska styra samhället, (gäller även till viss del KD). Och som dessutom sitter och hävdar att en man styr över sin fru och får slå henne om han vill.

Ataseven tillhör Södertäljemaffian och Moderaterna tog emot stora summor bidrag från den organiserade brottsligheten i Södertälje inför valet 2010. Så att rösta på dem går bort helt och hållet. Jag röstar inte på ett parti eller en regering som står för våld, korruption och kriminalitet.
  • edonator
    Daludd skrev 2011-10-14 23:02:44 följande:
    Hur röstade du själv?
  • edonator
    neonguy skrev 2011-09-25 22:58:00 följande:
    Men när och hur insåg du det? Det är lite det jag vill med denna tråden, lite mer ingående förklaring. Några har missat det. Men tänkte att det kunde va intressant.
    Det är inte bara invandringspolitiken som är galen, utan även kriminalpolitiken som är helt fel. Jag bor i Botkyrka kommun, Sveriges invandrartätaste kommun, så att rösta på Sverigedemokraterna föll sig relativt naturligt.
  • tomten är far till alla barn
    Att SD inte skulle bara handla om invandring eller vara ett rasistiskt parti är skitsnack och det förstår man ju ännu mer när man läser här. ALLT handlar ju tydligen om det.

Usch, jag kräks på er.

För några år sedan stod det klart o tydligt i deras partipolitik att t.ex. homosexuella varken ska få gifta sig eller skaffa barn. Det har försvunnit nu. Lustigt hur saker "försvinner" ur deras åsiktsrepertoar hela tiden... antingen väldigt ostabilt parti eller med mycket fula åsikter att dölja.
    Trodde en sån sak var SJÄLVKLAR att det inte ska vara så. Har det försvunnit så kommer jag överväga att rösta på ett annat parti än SD.
    Men men, det kommer gå som med danskt folkeparti, så det känns gött!
    Du menar att Danskt folkeparti som fortfarande är med i folketinget och du menar då att SD kvar i riksdagen? Jo känns jävligt gött. Tack för ditt stöd! Glad
  • spunge

Det är fruktansvärt roligt att se att ni som gillar SD varken kan stava eller tar upp något annat än invandrarpolitiken!
    Då bevisar ni bara ännu en gång att ni är lågutbildade hjon som inte har begripit alls vad det handlar om.

Att SD är emot homosexuella tycker ni är helt ok? Att det finns en hel del i partiet med nazistiska kopplingar känns bara bra?

">

och detta är vad ni vill ha i partiet?? Skrattar på mig!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
Svar på tråden Vad fick dig att börja sympatisera med SD?