• 060810

När har man vuxit ur bältesstolen?

Ja när är man för lång för att sitta i en bältesstol (sån från 4 år).
    Min 5 åring är lång, 126 cm och väger 28 kg så hon åker frammåtvänd i en bältesstol, men hennes huvud sticker upp över kanten på den. Den går inte att ändra i höjd heller.

Jag känner att jag måste byta stol, för hon ska inte åka på kudde än!
    Men vilken??
    Är den stolen vi har säker eftersom huvudet sticker upp över kanten?

Snälla hjälp mig! :) 

• Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?
  • Joico
    cicci85 skrev 2011-09-10 12:11:23 följande:
    Haha, japp
    Kanon

norgesessan - jag måste faktiskt få påpeka att bilbältet inte får vara sådär snurrat. Snurra genast upp det! *huttar med pekfingret* 
  • mamma till tre busungar
    060810 skrev 2011-09-05 09:38:51 följande:
    Okej, ja jag får åka och prova ut, för eftersom hon är så lång så behöver hon ju en stol där hon kan sitta länge i.

Hon är ju liksom huvudet längre än sina jämnåriga och hon fortsätter växa som en tok. Växte 6 cm under sommaren, varav 3 cm på bara 1 månad.
    Hon  växer alltid mycket och snabbt, står liksom aldrig still...
    Vilken 5 åring har 134/140 i överdelar och 128 i byxor? :p Hon fyllde 5 i slutet av juli.. :p
    Ida är drygt 130 cm lång och hon sitter fortfarande i bältesstol. Att huvudet sticker över kanten är inget problem
  • norgesessan

Annnan, det sitter inget barn i den ju....

Bältar fast stolen när inget barn sitter i den. Ifall makenska köra bilen utan barn i den.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Joico
    norgesessan skrev 2011-09-10 14:54:48 följande:

Annnan, det sitter inget barn i den ju....

Bältar fast stolen när inget barn sitter i den. Ifall makenska köra bilen utan barn i den.

Hehe nä de ser jag ju att det inte gör, men de ser ut som att bältet brukar vara sådär eftersom det är snurrat mer än en gång.... tänkte jag
  • thecarseatlady

Kul med bilderna norgesessan! Jag har hört att besafe ska vara marknadens rymligaste, men britaxen är ju flera cm högre i ryggen! Totallängden har ju ingen betydelse ifall det var den som menades(?), för det är ju när axlarna inte ryms in under nackstödet längre som stolen är urvuxen på längden. Dottern var strax över 150 cm och 10 år när hon inte kunde sitta i sin Britax kid längre.

• norgesessan

Hann inte testa idag. Någon som har en besafe som vill dubbelkolla? Måste ju meddela Besafe och Britax om det isåfall eftersom Besafe isåfall ljuger...
    Påstår man att man har den största stolen så måste dom ju veta hur andra ser ut.

• norgesessan

Högsta stolen på marknaden står det...

• 060810

Vi köpte en BeSafe på Mekonomen och är supernöjda med det köpet och servicen vi fick i butiken! Hon sitter jättebra i den och den har mycket växtmån så den lär räcka länge till henne! :)

• Natasha76
    norgesessan skrev 2011-09-11 21:41:04 följande:
    Hann inte testa idag. Någon som har en besafe som vill dubbelkolla? Måste ju meddela Besafe och Britax om det isåfall eftersom Besafe isåfall ljuger...
    Påstår man att man har den största stolen så måste dom ju veta hur andra ser ut.
    Hur har det gått med den här saken? Har någon kontaktat dom?
  • Cloudberry

fFamåtvänd bältesstol är ju en bilkudde med ryggstöd och det gör ju inget alls att huvudet sticker upp en bit eftersom sidoskydden finns för att förhindra att huvudet slängs för mycket åt sidan vid en krock.

• norgesessan

Cloudberry, då är det ingen bra bältesstol. En bra bältesstol har nackstöd, ett nackstöd gör det omöjligt för huvudet att sticka upp.

Natasha, har glömt det, ska skriva ett majl idag.

• Natasha76
    norgesessan skrev 2011-10-22 08:38:08 följande:
    Natasha, har glömt det, ska skriva ett majl idag.
    :)
  • Natasha76
    norgesessan skrev 2011-10-22 08:50:38 följande:
    Skickat! med bilder.
    Och Skrattande för detta också förstås!
Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?