• 060810

När har man vuxit ur bältesstolen?

Ja när är man för lång för att sitta i en bältesstol (sån från 4 år).
    Min 5 åring är lång, 126 cm och väger 28 kg så hon åker frammåtvänd i en bältesstol, men hennes huvud sticker upp över kanten på den. Den går inte att ändra i höjd heller.

Jag känner att jag måste byta stol, för hon ska inte åka på kudde än!
    Men vilken??
    Är den stolen vi har säker eftersom huvudet sticker upp över kanten?

Snälla hjälp mig! :) 

• Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?
  • Lantani
    060810 skrev 2011-09-05 09:44:39 följande:
    då tycker jag du kan följa med! :p
    haha!!
    ska åka in o kika men tar gärna med mig lite sällskap! :) 
    Japp jag kan följa med
    Alvin 081114 och Alice 100807
  • Cecci78

jag skulle bytt, de som inte går att höja o sänka måste ju någon gång vara helt fel vad gäller nackstödet och hur bältet sitter på barnet? Vad är det för stol?

• 060810
    Cecci78 skrev 2011-09-06 18:29:18 följande:
    jag skulle bytt, de som inte går att höja o sänka måste ju någon gång vara helt fel vad gäller nackstödet och hur bältet sitter på barnet? Vad är det för stol?
    Stolen är köpt i Tjeckien då vi förstod det som att den var bakåtvänd men det var den inte utan bara frammåtvänd. Tyckte det var konstigt med en stol som var bakåtvänd men som såg ut som en frammåtvänd stol. Men den var bara frammåtvänd så hon fick vänta med att använda den tills hon kunde åka frammåt och nu har hon då växt ur den. :p
  • Cecci78

det brukar vara sämre bältesstyrning o en tyngre stol så absolut en riktig bältesstol, jag gillar be safe, cybex o britax kid plus. Vi valde cybex för de bra sidoskydden o för att den väger mindre än de andra, om man är med i en olycka ska ju barnet få all den vikten i ryggen som trycker på framåt

• Misery

Jag tycker att du ska titta på en besafe. Syrran har en till sin stora son. Den är dyr men ska vara marknadens största och dem sitter jättebra i den.

• norgesessan

Rekomenderar också besafe, det står på hemsidan att den är längst på marknaden, kan kolla sen för jag har både den och britax kid+.
    Eller så kan du kolla i butiken.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Besafe är på erbjudande på mekonomen nu, tror den kostar 1400 eller nåt sånt. Omd et fortfarande finns kvar. Var TV reklam.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • 060810

Du får gärna kolla måtten åt mig norgesessan. Det skulle jag uppskatta mycket!

• cicci85

Jag får nästan plats i besafe-stolen Jag är 168 cm, den funkar definitivt till 150 cm. Och att den inte har horn gör ju att det inte blir trångt för rumpan!

• Joico
    cicci85 skrev 2011-09-10 10:40:23 följande:
    Jag får nästan plats i besafe-stolen Jag är 168 cm, den funkar definitivt till 150 cm. Och att den inte har horn gör ju att det inte blir trångt för rumpan!
    Haha har du provat? Tomte
Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?