• 060810

När har man vuxit ur bältesstolen?

Ja när är man för lång för att sitta i en bältesstol (sån från 4 år).
    Min 5 åring är lång, 126 cm och väger 28 kg så hon åker frammåtvänd i en bältesstol, men hennes huvud sticker upp över kanten på den. Den går inte att ändra i höjd heller.

Jag känner att jag måste byta stol, för hon ska inte åka på kudde än!
    Men vilken??
    Är den stolen vi har säker eftersom huvudet sticker upp över kanten?

Snälla hjälp mig! :) 

• Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?
  • 060810

Okej, ja jag får åka och prova ut, för eftersom hon är så lång så behöver hon ju en stol där hon kan sitta länge i.

Hon är ju liksom huvudet längre än sina jämnåriga och hon fortsätter växa som en tok. Växte 6 cm under sommaren, varav 3 cm på bara 1 månad.
    Hon  växer alltid mycket och snabbt, står liksom aldrig still...
    Vilken 5 åring har 134/140 i överdelar och 128 i byxor? :p Hon fyllde 5 i slutet av juli.. :p

• 060810

11 år är väl ca 145 cm eller nåt sånt.
    Den ska jag kolla på då!  :)
    Blir att sätta henne och mäta och försöka räkna ut hur länge hon kan ha den.
    Det är inte halva huvudet än, men säg till jul så är hon säkert där om hon växer som hon föväntas göra..

Inte lätt med bilstolar till stora barn!
    Innan hon var 4 hade hon växt ur de bakåtvända på längden och vikten!! Fattar inte att man inte kan göra bakåtvända som är för långa barn och de som väger en del. Tänkte att om man sitter i baksätet liksom.. Hellre brutna ben än en bruten nacke!
    Men jag får ta med henne till våra 2 affärer här och prova! :) 

• 060810
    Lantani skrev 2011-09-05 09:38:46 följande:
    Jag tycker du ska åka in till stan och kika på någon av britax bältesstolar!
    då tycker jag du kan följa med! :p
    haha!!
    ska åka in o kika men tar gärna med mig lite sällskap! :) 
  • 060810
    Cecci78 skrev 2011-09-06 18:29:18 följande:
    jag skulle bytt, de som inte går att höja o sänka måste ju någon gång vara helt fel vad gäller nackstödet och hur bältet sitter på barnet? Vad är det för stol?
    Stolen är köpt i Tjeckien då vi förstod det som att den var bakåtvänd men det var den inte utan bara frammåtvänd. Tyckte det var konstigt med en stol som var bakåtvänd men som såg ut som en frammåtvänd stol. Men den var bara frammåtvänd så hon fick vänta med att använda den tills hon kunde åka frammåt och nu har hon då växt ur den. :p
  • 060810

Du får gärna kolla måtten åt mig norgesessan. Det skulle jag uppskatta mycket!

• 060810

Supertack för hjälpen!! Nu får hon välja själv vilken av dessa hon vill ha. ;) så tacksam för er hjälp ska ni veta!

• 060810

Jadå det ska jag göra. Har en Ford mondeo 97:à om någon testat dessa i en sån bil. ;)

• 060810

Vi köpte en BeSafe på Mekonomen och är supernöjda med det köpet och servicen vi fick i butiken! Hon sitter jättebra i den och den har mycket växtmån så den lär räcka länge till henne! :)

Svar på tråden När har man vuxit ur bältesstolen?