carlan skrev 2011-08-31 20:43:01 följande:
Vet ni inte vem som får betala om föräldern måste gå hem från jobbet? Kan upplysa om att försäkringskassans pengar inte ramlar ner från himlen. Dem kommer ifrån oss skattebetalare. Alltså PRIVATA företag.
Ni ska veta att min dotter tjatade på sin far att hon ville vara i skolan hela dagen. Hon älskar skolan mer än att vara hemma. Lustigt att ni tror att ni vet hur hon är.
Kan även upplysa om att min dotter var endast två timmar i skolan.
Tror ni verkligen att alla lärare är bra? Tur för mig då att jag ska bli lärare för då kommer jag aldrig göra fel. Känns skönt att veta. Även bra att veta att jag kommer att lära känna mina elever på en vecka. Bra att ni upplyser mig om detta.
Nu är jag inte intresserad av flera personer som inte har riktig fakta att ge mig angående detta. Starta en egen tråd och diskutera om ni är så kåta på att tro att kommunens lärare alltid gör rätt.
Så nu ber jag er som vill hjälpa mig i detta att kommentera och komma med bra förslag till vart jag kan finna info om regler/riktlinjer för hemskickning av barn i grundskolan.
Det finns inga defintiva regler! Hur skulle det kunna göra det? Vad som sänker ett barn kan ett annat barn gå till skolan med.
Feber, smittorisk och barnets
allmäntillstånd avgör. "Allmäntillståndet" 'r iinte dirket lätt att skriva regler om.
Visst kan folk göra fel, men tror du att de gör det av elakhet? Snarare av omtanke om din dotter. Du borde vara tacksam! Och liiite mer ödmjukhet och lyhördhet skulle inte skada heller... Det är egenskaper man behöver ha som lärare.