carlan skrev 2011-08-31 19:03:27 följande:
Fråga inte mig. Dem gjorde det idag!!!
Alla har en chef över sig och jag tänker inte ge mig i detta. Skolan behöver pengar och dem kommer inte få mera pengar om dem skickar hem barn som bara är snoriga.
Är ni tröga. Man blir faktiskt irriterad. Min man har varit med vårt barn hela dagen. Han vet väl om hans barn är hängigt. Och jag kan även intyga att hon har varit lika aktiv som vanligt. Just nu ligger hon och sjunger i sin säng.
Tror ni jag är dum i hela huvudet och gillar att bråka. Nej ni. Jag vill att rätt ska vara rätt. Min dotter har rätt att vara i skolan fast lite snor i näsan. Tänk vad det kostar er att skolan skickar hem barn. Speciellt du som ÄR LÄRARE!!! Önskar du inte högre lön. Låt då skattepengarna gå till det som är tänkt.
Alla kan göra fel. Och idag gjorde två lärare det.
Det är klart att de inte skickade hem ditt barn bara för att de tyckte det var roligt. De hade säkert en annan anledning! Ditt barn har varit med din man hela dagen men det är skillnad på att vara hemma/med pappa på jobbet och att vara i förskola/skola med andra barn, andra krav, annat tempo och annan ljudnivå m.m.
Du skriver att du vill att rätt ska vara rätt men jag tror att du vill att ditt rätt ska vara rätt och andra ska anpassa sig efter det! Det funkar inte så. Ditt barns lärare gjorde bedömningen att ditt barn inte orkade med verksamheten och idag var det det som var rätt. Du får anpassa dig efter deras bedömning.
Om du nu anser att de gjort fel, skicka ditt barn till skolan imorgon och ta dig tid att prata med lärarna. Att gå över huvudet på någon bygger inte direkt upp ett förtroende och ett bra samarbete mellan lärare och förälder. I första hand ska man prata och diskutera med varandra som vuxna människor. Ja, jag läste att du hade försökt 1 ggn, försök igen!