• IrisBlå

När kunde era barn sitta, krypa och gå?

Hej!
    Jag har en kille som är född i vecka 29.
    Nu undrar jag som rubriken lyder... När kunde era barn (som är födda prematurt) sitta, krypa och gå?

Berätta gärna vilken vecka de föddes i!

Tack! Glad

• Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?
  • Dr to be

Vet ej när jag kröp eller satt men gick gjorde jag vid ca 17-18månaders ålder. Jag är född i v.28 och detta var för 23 år sedan.

• IrisBlå
    Dr to be skrev 2011-08-27 18:23:19 följande:
    Vet ej när jag kröp eller satt men gick gjorde jag vid ca 17-18månaders ålder. Jag är född i v.28 och detta var för 23 år sedan.
    Tack för ditt svar! Menar du okorrigerad eller korrigerad ålder?
  • caroline88

Vår dotter är född v 40+3.. satt vid 6mån, kröp vid 6,5-7mån, gick vid 11mån. :)

• bollanmollan

Pojke v33+2.
    Han satt stadigt okorr 5-6 månader, kröp strax förre 9 månader stod även upp utan stöd då. Gick några steg vid ett år men sen dröjde det tills han var nästan 16 månader innan han gick igen och då super stadig, så han väntade tills han var redo helt enkelt. Har  aldrig korr hans ålder.

• IrisBlå
    caroline88 skrev 2011-08-27 20:01:06 följande:
    Vår dotter är född v 40+3.. satt vid 6mån, kröp vid 6,5-7mån, gick vid 11mån. :)
    Tack för svaret men jag menade barn som är födda för tidigt... Tungan ute
  • caroline88

Förlåt.. Missade det i parantensen :)

• Kazeer

Första barnet (född 36+3):
    Kunde sitta någorlunda stadigt vid nio månader.
    Kröp aldrig.
    Kunde gå vid 15,5 månad.

Andra barnet (född 35+3):
    Kunde sitta någorlunda stadigt vid åtta månader.
    Kröp vid 10,5 månad (ålade sig fram från 7,5 månad).
    Kunde gå vid 15,5 månad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jennifer 060828

Född 1 månad för tidigt..
    Hon satt vid 4 månader, med hjälp av stöd, själv vid 5 månader, krypa gjorde hon från 6 månader tills hon gick vid 10 månader....

Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?