Inlägg från: IrisBlå |Visa alla inlägg
  • IrisBlå

När kunde era barn sitta, krypa och gå?

Hej!
    Jag har en kille som är född i vecka 29.
    Nu undrar jag som rubriken lyder... När kunde era barn (som är födda prematurt) sitta, krypa och gå?

Berätta gärna vilken vecka de föddes i!

Tack! Glad

• Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?
  • IrisBlå
    Dr to be skrev 2011-08-27 18:23:19 följande:
    Vet ej när jag kröp eller satt men gick gjorde jag vid ca 17-18månaders ålder. Jag är född i v.28 och detta var för 23 år sedan.
    Tack för ditt svar! Menar du okorrigerad eller korrigerad ålder?
  • IrisBlå
    caroline88 skrev 2011-08-27 20:01:06 följande:
    Vår dotter är född v 40+3.. satt vid 6mån, kröp vid 6,5-7mån, gick vid 11mån. :)
    Tack för svaret men jag menade barn som är födda för tidigt... Tungan ute
  • IrisBlå

Spännande att läsa... Min pojke är 9 månader korrigerat och sitter fortfarande inte helt själv... Obestämd
    Antar att alla är olika men det verkar sent.

• IrisBlå
    Futurum nobis est skrev 2011-08-29 17:02:22 följande:
    Dotter född i v.24+1. Satt ostadigt med stöd vid ettårsdagen, gick vid 22 månaders ålder.

Son född i v.35+1. Kröp vid nio månader, gick vid 17 månaders ålder.
    Skönt att höra att det finns fler "senisar" Flört.  Kröp din dotter eller hon hoppade över det?
  • IrisBlå
    klaramamma skrev 2011-08-30 13:28:56 följande:
    Min tjej sitter inte heller ännu, hon är född i v.28 , och är snart 9 månader okorr.
    Sitter hon om du stöttar henne eller är hon inte ett dugg intresserad? Min kille sitter men tippar både åt sidorna och bakåt om jag inte sitter bakom.
  • IrisBlå

Så härligt att höra från er! Det verkar inte som era barn är speciellt sena trots att de är födda för tidigt. Finns det inte någon där ute som har ett barn som är tidigt född som varit lite eller mycket sen med att sitta, krypa, gå men som kommit i fatt till slut?

Kram på er!

• IrisBlå

Mmm... Jag börjar också känna mig smått stressad då han börjar dagis i januari... Rynkar på näsan

• IrisBlå
    Bliglin skrev 2011-10-03 20:13:07 följande:
    Kan han inte få börja senare?

Min son föddes v 27+1. Han kröp vid 9 månader (12 mån faktisk ålder) och gick på sin korrigerade ettårsdag (15 mån faktisk ålder). Jag minns inte exakt när han satt, ca vid 7 månader (10 månader faktisk ålder, tror jag).

Han har inte varit sen motoriskt, han har tvärtom mycket bra balans för sin ålder säger de på förskolan. Men han har varit lite senare socialt och varit i "separationsfasen" sedan före året tills nästan 3 år ålder. Och lite infektionskänslig och "skör" i lufvägarna med någon slags förkylningsastma/ansträngningsastma.

Det kan han alldeles säkert få, det är ju jag som förälder som bestämmer när han ska börja på dagis. Problemet är att mina föräldradagar tar slut då och vi kan omöjligt försörja oss på en inkomst.. Rynkar på näsan Hade vi haft råd hade jag haft honom hemma tills han var någorlunda ikapp.
Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?