• IrisBlå

När kunde era barn sitta, krypa och gå?

Hej!
    Jag har en kille som är född i vecka 29.
    Nu undrar jag som rubriken lyder... När kunde era barn (som är födda prematurt) sitta, krypa och gå?

Berätta gärna vilken vecka de föddes i!

Tack! Glad

• Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?
  • IrisBlå

Spännande att läsa... Min pojke är 9 månader korrigerat och sitter fortfarande inte helt själv... Obestämd
    Antar att alla är olika men det verkar sent.

• k girl
    IrisBlå skrev 2011-08-28 21:04:13 följande:
    Spännande att läsa... Min pojke är 9 månader korrigerat och sitter fortfarande inte helt själv... Obestämd
    Antar att alla är olika men det verkar sent.
    Att sitta själv vid 9-10 månader för ett fullgånget barn räknas som sent, men är fortfarande inom normalspannet.
  • Katarina76

V. 31 (korrigera 2 mån)

satt: 7 mån okorr
    gå med stöd: 12 mån okorr
    gå utan stöd: 18 mån okorr

• Mammatillmini2008

Son född vecka 24+4

Satt stadig okorrigerat runt 10 månader och korrigerat runt 6 månader.
    Han började ställa sig upp och gå runt saker (hålla i) runt 11, 12 månader okorr och korr runt 7, 8 månader.
    Gå stadigt, själv och ordentligt gjorde han vid 14 månader okorr och 18 månader korrigerat...

• BadHabitAnnie

Jag var född v.29...pytteliten var jag. Kunde gå när jag var 9 månader! När min mamma tog mig till skoaffären så tittade de bara snett på henne..."så små barn går inte, vi har inte den storleken"!
    Så det blev till att göra egna;)

• saltflingan

Son är född i v 36+2 och satt stadigt först vid 6-7 månader. Han började krypa vid 9 månader, gå vid 11 månader och vid 13 månader så sprang han.

Lille sonen är född i v 34+3 och håller för fullt på att öva med sittandet. Han är 5 månader och är stadigare än brorsan var men har fortfarande en bra bit kvar innan han kan sitta själv. Hihi ibland känns det som att han kommer lära sig att sitta innan han grejar det där med att vända sig obehindrat på golvet. 

• Proletariatet

Dotter född i v.24+1. Satt ostadigt med stöd vid ettårsdagen, gick vid 22 månaders ålder.

Son född i v.35+1. Kröp vid nio månader, gick vid 17 månaders ålder.

• IrisBlå
    Futurum nobis est skrev 2011-08-29 17:02:22 följande:
    Dotter född i v.24+1. Satt ostadigt med stöd vid ettårsdagen, gick vid 22 månaders ålder.

Son född i v.35+1. Kröp vid nio månader, gick vid 17 månaders ålder.
    Skönt att höra att det finns fler "senisar" Flört.  Kröp din dotter eller hon hoppade över det?
  • Proletariatet
    IrisBlå skrev 2011-08-30 10:28:17 följande:
    Skönt att höra att det finns fler "senisar" Flört.  Kröp din dotter eller hon hoppade över det?
    Visst är det Hon kröp lite en kortare period, men jag har inte dokumenterat när det var tyvärr.
  • klaramamma

Min tjej sitter inte heller ännu, hon är född i v.28 , och är snart 9 månader okorr.

Svar på tråden När kunde era barn sitta, krypa och gå?