• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

skånenettan: Du måste vara på G. Spännande!

• Anniqa

Jag har för mig något konstigt, det är att jag tror att händer det något, så sker det på natten.

Idag kom en till bit slempropp, vid lunchtid.

• Anniqa

Julius: Det var ganska så nyligen i USA, någonstans, vars grannen försökte skära ut barnet, av sin höggravida granne. Ja, en dels avundsjuka har tydligen inga gränser!

• Anniqa

Snöfall: här händer nog inget, fast jag hade tappat tio slemproppar... Känner inga sammandragningar eller förvärkar.

• Anniqa

Förra gången gick vattnet för mig, ca 9 timmar senare är sonen född. Det var ganska skönt när allt gick så fort. Nu med denna slempropp som går i omgångar...det är ju urjobbigt att gå och vänta, vänta, på att något mer ska hända.

Inte kan man väl säga hur mycket man ska gå upp i vikt, med sonen gick jag upp 20 kg. Vad gör man en sådan gång då? Skickar en på gym och hälsohem kanske? Det är ju individuellt!

• Anniqa

morotsjos: Min Bm gav mig 0-10 dagar förra tisdagen, nu har 7 dagar gått, alltså tre dagar kvar.... Ja, man får se om hon har rätt, och bebis tittar ut inom tre dagar...

• Anniqa

Jag har fått springa på toaletten varje timma inatt. Torr som sandpapper i munnen och täppt i näsan. Nästäppa i kombination med förkylning.... Jag har tagit en em lur i soffan, tills min pojkvän kom hem från jobbet och väckte mig.

Jasså, jehovas vittnen har tagit till nya metoder, här springer dom och knackar dörr.

• Anniqa

godmorgon tjejer!

Oh, vad ni pysslar om er.. Vill till frissan och fixa håret. Men jag åker nog in i mina flätor, vågar helt enkelt inte boka någon tid nu, det känns som att det kan bli bb när som helst, eller kanske om två veckor.... Sedan har jag tänkt, tänk om man får en kolik unge....Hur har man då ro att sitta hos frissan någon timme!?! grrrr...

Jag tog faktiskt nya glasögon när jag var gravid förra gången, blev så himla less... Optikern sa att synen kan förändras då man är gravid, men bara om man får havandeskapsförgiftning.... Vet ej om det är så, men nya glasögon fick jag!!

Linda: Redan vaken!

• Anniqa

morotsjos: Välkommen i gänget! Jag behandlade mig nyss med pevaryl, vilken lättnad när klådan släppte, jag påtalade för min BM flera gånger att jag hade svamp, men hon påstod att man har mer flytningar när man är gravid, vilket visade sig vara fel i mitt fall. Tillslut gav hon med sig, ville inte att jag skulle ha svamp på förlossningen.

Mjukisbrallor definitivt till förlossningen, förra gången åkte jag hem i samma byxor som jag åkte dit i. Jag har även packat ner en mysdress i plysch, (jacka + byxa), som jag brukar svansa omkring hemma i.

• Anniqa

Jag hatar sjukhusets rockar, man känner sig verkligen sjuk i dom. Så inför förra förlossningen skulle jag banne mig inte ha rockarna. Jag skulle föda i en tunika istället. Innan jag ens hade hunnit in på förlossningen så hade jag kräkts ner min tunika. Det var bara att ta på sig sjukhusets fina rockar.

Jag gick sedan i en sådan rock den dagen, sedan gick jag i mina egna kläder. Jag har packat med mig mammabyxor, HM:s mjukisbyxa. Inga jeans vill man nog ha, man är rätt så öm efteråt!

Morotsjos: Ja, engångstrosorna på bb är bra, jag tog faktiskt med mig ett ombyte hem också, som jag tvättade och bytte emellan. Dom är tunna och torkar snabbt.

Jag blir inte på bb så länge, det är tidig hemgång, jag räknar nog bara med en natt där. Det beror ju på vilken tid på dygnet man föder också.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!