• Anniqa

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej på er!

Är inte på förlossningen ännu..

Fick blodblandade flytningar i morse igen, skickade iväg sonen till skolan och gick och sov igen. Det tar verkligen på krafterna av att vänta att någonting mer ska hända. Förra gången gick vattnet, ca två timmar senare var man på BB, hann inte tänka så mycket.

Cast77: Hu, känns skitjobbigt om man ska gå ännu längre än tio dagar och bara vänta.

Välkommen Majja: Du verkar ju ha samma som jag, det blir väl för dig också nu att vänta på att något mer ska hända...

Snöfall: Spännande..Du är rädd för stor bebis, jag är rädd för att bebis är liten... Jag hade gärna sett att den åtminstone hade stannat en vecka till. Vid den här tidpunken väger bebis 2700 g, enligt böckerna. Den får gärna passera 3 kg, men det kanske den har gjort redan.

Barnsängen som finns i mitt bildgalleri har jag köpt på loppmarknad för 50 kr, tyckte den var så söt... Min pojkvän gnorkad lite över vad jag kommer hemsläpandes med... Men den passade ju perfekt mellan garderoberna, vid min sida av sängen. Sängen var tydligen köpt utomlands, men kvinnan som sålde den kom inte ihåg i vilket land den var köpt.

• Anniqa

axxette: Jag är bara i v. 37 nu. Enligt böckern väger ett barn ca 2700 g. Så jag hade gärna väntat en vecka till. Jag har ett SF-mått på 35 nu. Sonen var jag mycket större med och han vägde 3410 g. Därför känns det att denna är liten, men det är jobbigt att gå omkring och bara vänta, så man blir väl nojjig....
    Hade du stort SF-mått med din son?

• Anniqa

SnutteNuttan: Jag blir avis på dig som har varit till frissan! Jag vågar inte boka in några tider alls nåmer. Jag skulle ha varit på banken idag kl 10.00, men avbokade tiden.
    Sedan har vi utvecklingssamtal med pojken i feb, som jag tänkte ändra nu till jan, men det är ju ingen ide. Min frissatid får jag väl boka efter bebis har kommit, men då har man ingen ro att sitta i frissastolen.

Jag både snarkar och RAPAR på nätterna, enligt min pojkvän så är det inga små rapar heller...fniss... Ja sa igår att snart slipper du mitt snark och rapande, då sa han att det blir utbytt till barnskrik istället...

• Anniqa

Godmorgon
    Här har ingenting hänt, lite molande inatt, men inget mer. Tvättar kläder för tillfället. Det känns som att det är en massa man ska fixa innan man åker på BB.

Jag har iallafall börjat ställa in mig mentalt på att bebis kan komma närsomhelst. Jag har nu glasklara flytningar, typ hårgele.. Jag berättar för er, min pojkvän är inte så intresserad, då jag visar honnom mina toapapper....konstigt...

Jag får väl också släpa mig till lindex, om det är någon rabatt här, jag var dit i tisdags, då var det då inga 25%.

Idag (!) ska jag få gå på studiebesök på förlossningen, känns väldigt sent.

13/2:Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81
    22/2: Julius(/Gullivers resa)
    23/2: Caza, cast77
    24/2:Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Anniqa

SnutteNuttan:Då är vi två som ska till förlossningen på besök, vi ska dit 14.30

Det är skönt att ha förstående medsystrar, som orkar lyssna på ens gnäll. Synd bara att jag inte kan visa er mina toapapper också....fniss..

Det tar på humöret att bara gå omkring och vänta märker jag.

• Anniqa

Jag sitter och snörvlar här framför datorn, har blivit förkyld!! Jag fick nog i mig sjukhusbaciller efter besöket på förlossningen och BB igår. Blödde näsblod tre omgångar igår em. Nu får allt bebis vänta några dagar innan den kommer, så jag känner mig starkare.

Det känndes sent med studiebesöket igår, många där skulle ha barn först i Mars. Det var skönt att se att det inte var så stora förändringar sedan sist, 7 år sedan. Vi satt tom. i rummet var min son föddes i.

Jag tog sovmorgon i morse efter att ha skickat iväg sonen på skolan.

Ja, mig känner ni ju redan, iallafall hur mina flytningar ser ut, idag har dom varit youghurtaktiga igen, så det är tillbaka till det gamla igen.

• Anniqa

snöfall: här är det namntorka, jag och pojkvännen är så oense. Men jag kan hålla med dig att pojknamn är svårare än flicknamn.

• Anniqa

Julius: Rolig myr annons.... Jag ska dusch och sedan sova med halsduk.

• Anniqa

Godkväll

Här har ingenting hänt ännu, påfrestande att gå omkring och vänta.

Jag har använt amningsinlägg i flanell, tyckte att dom funkade bra! Jag hade i början av amningsperioden en "uppsamlingsskål" i andra bröstet, då jag ammade ur det ena, jag läckte så fruktansvärt mycket.

Adress till amningsinläggen jag använde:

www.imsevimse.se/produkter-amning.shtm

Kalla dagar hade jag dessutom ullinlägg på. Oftast också en riktig ulletröja då jag var utomhus. Slapp mjölkstockning, som jag var livrädd för, eftersom jag har hört att det är fruktansvärt.

• Anniqa

Godmorgon

Här är en förkyld en, kan inte ligga ner är så snörvlig. Skönt att det är morgon så man får kliva upp.

Jag hade också mycket mjölk när jag ammade, gjorde precis som axxette, samlade och hade i frysen. Sonen kaskadkräktes ibland när jag ammade, fick ligga inne med honom på barn. Personalen kom fram till att han fick för mycket mjölk. Det känns iallafall skönt att stroleken på brösten inte har något med mjölktillgången att göra, har normalt A-kupa.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!