• Ellynil

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Äntligen Linda! Hoppas verkligen att du får lukta på bebis så snart som möjligt! *hejar på Rolle*

Tackar för det SnutteNuttan! Trevligt att vara tillbax!

Vi var på BVC igår för första gången. (Sköterskan har varit på hembesök innan, men då blev det ju inge spännande vägning och mätning...)
    Oskar hade gått upp 555g på två veckor. Han hade dessutom vuxit 6cm(!) Från 50 till 56 på två veckor!

Hoppas verkligen att det blir en massfödsel nu för er som är kvar på övertid! Så vi kan flytta in hela tråden till förälderforumet!

• Ellynil

KidA

Ja, vi blev väldigt förvånade. Men jag har en svag misstanke om att de möjligen kan ha mätt honom lite galet på BB.
    Snacka om att det blev ett drastiskt streck i hans längdkurva!
    Kan tänka mig att min lille plutt kommer att lägga på sig lite också. Iaf om han har ärvt några av mina gener!

• Ellynil

KidA

Jo, det är klart. Just nu kanske han får i sig grädde!
    Men Andreas är inte direkt pinnsmal han heller, så Oskar får nog passa sig!
    Önskar att jag hade fått syrrans gener. Hon typ lever på glass och choklad men ser ut som om hon skulle kunna blåsa bort om det kom en för stark vindpust...

• Ellynil

KidA

Jäkla orättvis fördelning av gener!

• Ellynil

KidA

Min bror är värsta atleten... Får han inte ut och träna (dvs springa minst en mil) på två dagar går han upp i taket! Så han är ju av naturliga skäl också väldigt smal.
    Så han snodde de "aktiva" generna.

Jäkla skitgener jag fick! Jag fick inga "smalgener" och så fick jag dessutom "latgener"

• Ellynil

Kan man lämna tillbax dem tror du? Eller byta dem åtminstone...

• Ellynil

*hmmm* Ja, och inte har man kvar något kvitto heller!

• Ellynil
    GRATTIS LINDA

GRATTIS SNUTTGURKA

Äntligen! Nu är det minsann inte många kvar! Håller alla tummar jag har för att det ska vara er tur så snart som möjligt!

KidA: Verkligen supersöt liten kille!

Ja, det här med vagn. Oskar fullkomligt ÄLSKAR att åka vagn. Han kan kinka lite när man packar på honom alla kläder och grejer, men när man väl kommer ut och börjar köra somnar han på en halv minut. Andreas brukar gå ut en sväng när han tycker att jag behöver lite tid för mig själv (dvs SOVA). på honom!

Förresten... Hur ska ni göra med andranamn? Vi funderar och funderar, men vi kan inte riktigt bestämma oss för vad det ska bli. Hur har ni tänkt? Har ni tagit släktnamn?
  • Ellynil

Jag tycker inte att det blir för långt.
    Tycker att det låter väldigt fint!

• Ellynil
    Grattis snöfall, emmsan2 och pussmun!
    Härligt att ni äntligen fått era guldklimpar!!!

*hejar på tokmaja och frutti*
    Nu KAN det inte vara långt kvar!

Här har det varit en "lugn" natt. Efter dte att Oskar ÄNTLIGEN somnat vid 12-tiden. (Han brukar ha en gnällperiod mellan 22 och 00) Vaknade han bara två gånger! *jublar* Jä jäklar vad de kan få i sig de små liven! Sen att han kräker upp typ hälften, är ju en annan sak..

Vi har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra med andranamn. Antingen blir det Oskar Andreas (efter pappa ) eller Oskar Thomas Lennart (efter morfar och farfar) Eller så kommer vi väl på något helt annat. Egentligen ville jag haft släktnamn, men det ena var fulare än det andra, så jag fick fundera om...
  • Ellynil

axxette: Ja, precis. När jag var gravid behövde jag inte ens gå upp och kissa, utan vaknade ändå..
    Men som du säger: Då kunda man ju somna om nästan på en gång. Nu tar det ju MINST en halvtimme... Och har man dessutom otur så vill den lille älsklingen inte alls sova efter man bytt och ammat, utan tycker att det är en aldeles utmärkt tid att vara klarvaken...

• Ellynil
    *heja Tokmaja*Skrattande Äntligen på g för dig!

Grattis frutti

Är det bara Caza kvar nu? Ledsen Hoppas att det sätter igång för dig nu på momangen!

Angående sovninge, så är det väl lite si och så med det. Vi försöker lägga Oskar i sin egen säng, och det funkar ibland. Sen har ju jag en liten kille som vill äta varannan, var tredje timma på natten (ja, dygnet runt egentligen), så ibland orkar jag helt enkelt inte annat än att han får ligga och snutta i vår säng.
    På dagarna brukar han få ligga i vagnen och sova. Han verkligen älskar sin vagn! Glad
    Stolt mamma till Oskar 060220
  • Ellynil
    KidA: Det var ingen liten kille du har!

Anniqa: Vi går en gång i veckan nu fram till nästa vecka (4v.) Sen är nästa vid 6v. och därefter två månader. Efter det vet jag inte riktigt. Har för mig att det är en gång i månaden... Fundersam

Vi var på BVC igår och mätte och vägde. Lillskrutten väger nu 4180g och är 56,5 lång! Har nog också lite åt gräddhållet i mina tuttar... Lite över ett kilo på tre veckor! Skrattande

Jag måste bara berätta att vi har haft en sån otrolig natt! (För att vara Oskar ) Han vaknade bara en gång vid ett och en gång vid halv fem och skulle ha mat. Dessutom sov han hela natten i sin egen säng! Har inte varit så här utvilad sen han föddes!
    Vi prövade nämligen att hålla honom vaken efter att han ätit vid sextiden tills vi gick och lade oss vid halv tio igår kväll. Vi kände oss som världens sämsta föräldrar mot slutet för han var såååå trött. Men det funkade ju, så vi ska pröva ikväll igen...
  • Ellynil
    Caza: Skönt att det äntligen är dags för dig! Håller alla tummar jag kan för att det inte ska ta lång tid!

Weiring: Kul med en liten kusin! Oskar ska också få en kusin i juli. Det är roligt att de kan få någon i samma ålder att leka med på tråkiga släktkalas! Hans andra kusiner är 14, 9,8,7 och 6 år i år, så de blir ju lite för "gamla" för att vara riktigt roliga att leka med!
    Förresten... Tar ni kort på BB?
  • Ellynil
    Jättegrattis till "lilla" Moa, Tokmaja!

Anniqa:
    Det verkar varit en svettig utflykt! Jag hade nog fått panik för mindre!
  • Ellynil
    Nattvinge: Jag säger som axette! NJUT! Oskar har ätit med två, tre timmars mellanrum på natten, och jag hade gärna bytt med dig och fått sovit en hel natt!
  • Ellynil
    frutti: Usch! Låter verkligen inget kul! Jag har inte heller varit med om det, men jag håller med morotsjos. Kolla upp det! Jag vet en tjej som fick likadant som du, och jag har för mig att de fick operera tom... Vill absolut inte skrämma upp dig, men det är ju lika bra att kolla upp det med en gång, så att det blir åtgärdat snabbt!

SnutteNuttan: Vilken duktig liten kille du har! Skrattande
    Det där med gördeltrosar låter ju inte helt fel... Får nog ta och införskaffa mig ett par sådana jag med! Den här degmagen är INTE kul!
    Jag gick upp ungefär 20kg Förvånad Har gått ner lite mer än hälften... Men resten (och förhoppningsvis lite mer) ska bort det också!
  • Ellynil

Ja, vi får väl hoppas att Caza ligger och snusar på bebis just nu! Skrattande

Ja, tänk vad tiden går fort! Kan knappt fatta att det var en månad sen man satt med vattnet rinnande och inväntandes värkar vid den här tiden.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!