• Ellynil

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Jag har faktiskt funderat på en "pappabok"
    Tyvärr är min sambo allergisk mot allt vad böcker heter, så det blir nog inte det...

Hade också funderingar på att bjuda honom på en heldag MC-mässan med efterföljande middag på nåt mysigt ställe nu till helgen, men hur kul äär det att gå med sin höggravida tjej på en sån grej? Inte nog med att jag inte är speciellt intresserad, man har ju även en toppfart på typ 0,5km/h plus att man vaggar runt som en anka...

• Ellynil

Anniqa: Spännande! Man är allt lite (MYCKET) avis!

Ang. tapetval fick jag iaf min vilja igenom på NÅGRA ställen. Antar att det är meningen att man ska kompromissa i sådana här lägen Andreas fick sin bruna *suck* fondvägg och jag fick mitt blåa badrum, blåa sovrum och ljusgula bebisrum... Det blir nog bra...

snöfall: Nu blir jag avis! Jag ville ju också ha en RÖD fondvägg!!! Mycket roligare än den bruna Andreas valde... Eller ursäkta! Enligt honom är den cappucinofärgad. Pyttsan! Den är BRUN!!!

Linda: Som tur var har nog jag och Andreas ganska lika smak när det kommer till möbler och den sidan av inrednigen. Jag hade nog också blivit tokig om Andreas hade velat ha en mix av alla möjliga mystiska färger och former! *hihi* Det är alltid lika skönt med hämndrosa! Förresen... Vaddå Rajtan tajtan i sänghalmen? Kan man göra något annat än att sova där???

cast77: Ja, din gubbe fick det bra bekvämt han! Det hade min sambo aldrig gått med på! Speciellt inte när man ska välja till ett helt hus! Se bara vad som hände nu när vi ska välja till en liten fyra!

Usch! Igår hade vi en som var och kollade på vår lägenhet. Hon var tydligen först i kön, så hon ville vara noggrann. Det var hon VERKLIGEN! Hon gick och kollade i alla kökskåp, garderober, kyl och frys som hon bara kunde... Utan att fråga om det var OK först!!!! Jag trodde jag skulle bli tokig! Sen gnällde hon över ALLTING! Det var för litet, vi hade katt (?!) taket var gult (det är det inte, det var bara våra lampor som gjorde att det såg så ut), baksidan låg i fel vädersträck, förråden var för små, tvättstugan hade bara en tvättmaskin... Jag trodde ärligt talat att Andreas skulle strypa henne! HOPPAS verkligen att hon säger nej. De andra som varit och kollat har varit jättetrevliga!

• Ellynil

Caza: Förstår precis hur du känner... Är själv nästan rädd för att det ska bli kejsarsnitt... Även om jag VET att de inte skulle göra det om det inte hade varit för barnets eller mammans bästa, så känns det läskigt med magoperation. (Vilket det ju faktiskt är)
    Såg att det redan var nån som hade frågat, men sak de inte göra något vändningsförsök?

Vi var på förlossningen och BB igår... Det var riktigt intressant. Visserligen hade vi redan pratat om det mesta på FUB, men det var kul att se hur det såg ut. Sen är det bara att hoppas att det är så lungt på förlossningen när det är vår tur, som det var igår... Fast med tanke på hur många det var som var där och kollade är ju inte det särskilt troligt... De fick tom dela upp oss i två grupper...

Här har det varit dåligt med klädshopping, faktiskt... Har inte orkat masa mig in till stan. Dessutom är det så TRÅKIGT att shoppa själv.
    Men mamma och jag har nog tänkt ta en tur till Ullared fram igenom. Då blir det nog att man köper lite grann. Tur att man har så nära...

• Ellynil

Lägger också in mig!

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: Julius(/Gullivers resa)
    23/2: Caza, cast77
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Ellynil

Caza: Såg att du hade skrivit att de SKULLE göra ett vändnigsförsök ifall bebis var envis... Missade det! Sorry! *pucko Elin*

• Ellynil

Hallå tjejer!

Här är det fortfarande lungt. Inte den minsta känning någonstans! *suckar* Jag kommer väl få sist av alla! Är så avis på alla som känner att det faktiskt händer nåt! Hur kommer det sig att man alltid vill ha det man inte har?

Var hos våra kompisar som fick den 22 dec, och hon trodde jag skulle få två dar innan BF. Jag bara stirrade på henne. *hihi* Nä, jag tror nog inte att jag får inom de närmsta tre veckorna... Känns helt overkligt att man har BF om tre veckor.
    Andreas fick hålla deras lilla Maja. Han såg totalt livrädd ut! Hur ska detta gå?

Var hos BM igår. Allt såg bra ut...
    Bebisens hjärtslag låg på 138 och huvudet var fortfarande ruckbart.
    Jag är glad att bebisen ligger på rätt håll, men det hade ju varit trevligt om den hade fixerat sig. Så att man fick åtminstone en liiiten kännsla av att det kan vara på G snart!

Hmmm... Nu kom de från bostadsbolaget och ska fixa de grjar som det var anmärkning på när lägenheten besiktigades... De skulle varit här vid 12 *grrr* Även om jag går hemma har jag faktiskt bättre saker för mig än att sitta och vänta på dem!

• Ellynil

Linda: Jag jobbar själv som kassörska och jag lovar dig! Det händer mycket oftare än man kan tro! Och jag måste erkänna att jag inte är mycket bättre själv. När jag var och handlade härom dagen glömde jag ALLA varorna på bandet. Jag bara tog min väska och gick. *hihi*

• Ellynil

frutti: Min sambo säger varken till eller från... Eller både och, kanske Han blir glad om jag fått gjort nåt nyttigt men han är väldigt förstående när jag inte orkar med ett skit. *tackar gudarna för att man fått en sån snäll sambo*

axxette: Saknar också skidåkning. Vi var uppe i Sälen på en weekend v. 50, och jäklar vad avis jag var på alla! Sen ska båda Andreas bröder med familj åka till Norge v.8... Och de frågade inte ens om vi ville följa med! *hmpf* Visst är det konstigt!?

SnutteNuttan: Ja, ibland gör man saker som får en att känna sig som den mest korkade personen i världshistorien! Jag fick värsta raseri/gråtattacken häromdan för att jag inte för mitt liv kunde begripa varför internet inte fungerade på vår jäkla dator. Då kom sambon hem och föreslog lite försiktigt att det kanske skulle hjälpa att sätta på modemet... *harkel*

• Ellynil

SnutteNuttan: Ja, visst är det synd om de små liven!

axxette: Ja, visst var det konstigt att de inte ville ha med en höggravid kvinna, med BF mitt i veckan?
    Vi ska nog också åka upp någon gång i början av nästa år... Låter förresten väldigt lyxigt med barnvakt! *funderar på vem man kan bjuda med*

Håller med om att namn är svårt! Vi har Felicia eller Moa som tjejnamn (Åtminstone för stunden) och oskar, Lukas eller Oliver som killnamn. Jag som är i stort sett övertygad om att det är en tjej har i stort sett låtit Andreas bestämma killnamnen... Snällt va?

Kläder till BB har jag också funderat på. Jag och mamsen ska nog till Gekås imorgon, och jag hade tänkt hitta några lämpliga mjukisskläder där... Billigt och bra! Går mest i pyjamas hemma, och det kanske inte är att föredra på BB...
    Men hur mycket kläder behöver man ha med sig egentligen?

• Ellynil
    Jättegrattis Skånenettan!

Vad avundsjuk man blir! Vill också ha bebis nu!!!

Här är det också väldigt lugnt på förvärksfronten... Har inte fått en endaste liten en! Konstigt egentligen att man längtar efter att ha ont!

Men här händer så mycket annat just nu att jag knappt har tid att få bebis! Idag ska vi hämta vår nya bil, och igår köpte vi tomt! Snacka om att bli vuxen på en endaste gång!
Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!