Inlägg från: Sarasnaran |Visa alla inlägg
  • Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Låter bra axxette.
    Hoppas att jag kommer känna så. Go with the flow liksom.

Jag vill försöka klara mig utan kemiska preparat (lustgasen EJ inräknad ) sålänge jag kan, men jag kommer inte banga en sekund för att be om EDA om jag känner att jag inte står ut.
    Hur gjorde du på din förlossning axxette?

• Sarasnaran

Morrn morrn!

Välkommen FruL!

cast77 - Gnäll på vännen!! Det är typ det enda jag gör i den här stackars tråden.
    *skäms lite*
    På nyårsafton hade jag klätt upp mig lite trots att vi "bara" skulle vara med mamma och pappa. Hade ju köpt en genombruten sirlig tunika-aktig sak med glitter och paljetter i ett mönster nere på sidan. Så det vore väl fanken om jag inte fick använda den.
    Det första pappa säger när jag kommer är: "Här kommer en luftballong med glitter!" och skrattar. Ja jag flinade väl lite jag också, men när man gjort sitt yttersta för att göra sig fin av de medel man har så känns det i hjärtat.
    Sen fortsatte lillebroren varje gång jag stoppade ner en köttbit i fonduegrytan. "Ska du ha mer tjockis?" "Räcker det inte nu?" Givetvis med glimten i ögat men fan va man tröttnar.
    Så när vi ätit och lillebror satte sig i soffan bakom mig och jag satt och pillade upp majs från en skål då sa han nåt sånt igen. Då var det nog för mig. "Det var roligt EN gång, nu blir jag bara ledsen så lägg av." sa jag. Conny (min karl alltså) satt så han kunde se brorens min när jag sa det och han hade blviit helt blank i huvudet. Hittade inget att säga liksom.
    Lika bra det. Folk tänker fan inte före dom öppnar munnen.
    Jag var lite rund redan innan jag blev gravid. Inte jättemycket kanske, men man blir nåt slags allmänt byte när man är gravid.
    Hua!

*gnällt klart för idag (eller iaf just nu )*

Ska till bm om ett par timmar. Återkommer med info!

• Sarasnaran

Tillbaka från bm!
    Allt var finfint.
    SF-måttet var 32 och jag följer min kurva bra, men man ser att det börjar dala nu. Nu ska man bara växa framåt liksom.
    Blodtrycket lika lågt som vanligt.
    Bus lilla hjärta tickade på fint. 144 hårda slag.
    Aningen spår i urinen men inget att hetsa upp sig över.
    Så nu ska vi dit om två veckor igen.
    Fast jag vill ju föda barn NU!

Kanske en Saga - Urk för tandläkare och rotfyllningar!
    Jag har faktiskt inte varit hos tandläkaren på snart två år.
    Får kallelser men avbokar hela tiden. Är så jäkla rädd för tandläkaren och dom har aldrig tagit mig på allvar med det där så det är en skräck. Hua!

Jag ska till doktorn klockan tre jag. Har ju dragit på ont-i-öronen nu i flera månader och nu står jag inte ut längre. Satt i en såndär spännande telefonkö i 50 minuter med 7 stycken i kö från start imorse.
    Menmen, vi får se vad dom säger idag då.

Ses sen!

• Sarasnaran

*kramar om alla som är lite gråtiga lite extra hårt*
    Peppar peppar så är klockan snart midnatt och jag har inte gråtit något än idag.

Kanske en Saga - Vaggan, spjälisen, skötbordet - Allt är på plats.
    Kläderna är tvättade och lagda i byrån, allt är bäddat och klart.
    BB-väskan packade jag klart igår.
    Jag är redo för Bus!

• Sarasnaran
    Morrn!
    Ja det är faktiskt morgon för mig.
    Sovit så sjukt dåligt.
    *instämmer i lite snyftande*
    Ska väl försöka få i mig lite käk. Bakade frukostbullar igår med mannen. Mums!

Nattvinge - Jag skickade till din inbox.
    Ja kläderna ska helst sköljas upp innan bebisen får dom på sig. Svårt att veta alla kemikalier som finns i kläderna, samt lukter och annat. Köp parfymfria produkter.
    Vi har så mycket kläder till Bus att h*n inte kommer hinna använda allt.
    Jag började redan innan jag blev gravid. Höhö!

*kramar på Julius*

Kanske en Saga - Jajemen! Igår köpte jag min.
    Kvinnan på omslaget har en MEGAtatuering över hela magen!
  • Sarasnaran

Men hallå???
    Man tar väl inte på magen INNANFÖR kläderna heller!
    Jag hade känt mig kränkt. Hua!

Nattvinge - Va roligt att han plockar och donar. Min är lite småtokig där med.
    Tror jag hunnit gå in i vecka 10 eller 11 när han shoppade en massa MFF-saker till bebisen.
    Söttsött.

Jag tror jag ska masa mig ut i köket och göra ett gäng muffins med pollykulor i.
    Hur gott låter inte det?

• Sarasnaran

Jag har köpt några amningsbh'ar på HM, jättebekväma!
    Och jag har heller inga mjölkkannor. Än!

Någon som är sugen på muffins?

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!