• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • hild

kidA och anniqa, ge mig hopp!
    säg mig att era bröst känns bättre och att amningsproblemen gått över!
    + hur ska jag få honom att ta ett stort grepp??????

• Anniqa

Dom ömma bröstvårtorna försvann för mig ungefär 1 vecka efter Thelma föddes. jag kännde till problemet sedan Linus, då tänkte jag, ska det verkligen vara såhär!!! Jag smorde denna gång i förebyggande syfte med bröstvårtekrämen från apoteket, varje gång efter jag hade ammat.

Hild, jag kan bara trösta dig med att problemet med dom "köttiga" ömma, röda bröstvårtorna försvinner! Fast det kan kännas olidligt. I början suger bebis ganska så intensivt. Nu mår mina bröst prima. Thelma suger jättehårt, i början knöt jag mina tår, när hon skulle börja suga....

• Snuttan77

Nu har vi varit på sjukhuset och gjort PKU-testet, hade bestämt mig från början att jag inte ville titta när de stack henne men hon var så duktig, skrek inte ens, sen kissade hon ner vågen som tack för behandlingen. Mammas tjej det! Sen efter vi var klara så vart det panik, då vart hon så hungrig så hon visste nog inte hur hon skulle klara sig hem, men det gick det med, trodde bröstvårtorna skulle trilla av..

• bringiton

Jag är mamma nu!!

Är på BB nu, ville bara skriva till er och berätta att i går 12 mars kl 16.44 kom vår lilla Julia. 13 dagar sen, 55 cm lång och... 4965 gram tung! Jag har gått sönder riktigt illa, men just nu spelar det ingen roll. Förlossningen blev utdragen eftersom hon var så stor och min livmoder blev för trött för att trycka. Värkstimulerande höjdes till slut från 30 till 500 ml! Alla mår bra och självklart tycker jag att just mitt barn är världens sötaste.

• hot fuss

hild

jag var på väg att ge upp amning o allt. men efter mkt tårar o mkt smörjande m bepanten, luftande osv så HUXFLUX så bara försvann det... stockningarna likaså.

nu har jag varit iväg på 40 min massage. såååå skönt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • axxette

Anniqa: Har hört om de där snäckorna. Hur funkar det? Själv har jag sluppit ömma vårtor helt och hållet Har haft amningsnapp sen första början, för att Olle ville trycka upp tungan i gommen i stället för att ha den i nederkäken. Det funkade bättre med amningsnapp.

KidA: Vilken lyx, massage. Det skulle jag må bra av, spänner mig en del när jag ammar, på ena bröstet. Måste hitta en bättre ställning!

hild: Kanske du skulle prova en sån här amningsnapp som jag har? Fråga på bvc!
    Smörjer du bröstvårtorna med bröstmjölk ofta- och då menar jag _ofta_? Det tipset fick jag med Arvid när jag hade lite småsår.

Någon undrade vart bebisarna sover. Olle sover mellan oss i dubbelsängen. Vi har en svag lampa tänd i sovrummet också. Allt för att inte behöva resa oss upp när han gnyr till, för att se om allt är bra... *Sjåpig*
    Så småningom ska han över i sin säng, men han är ju så liten fortfarande, "fyllde" två veckor i går.

Grattis frutti! Äntligen blev det din tur! Hoppas att ni mår bra alla tre! *kram*

Vi har varit på bvc i dag, om någon vill läsa så står det om besöket i min blogg. Inget speciellt...

• Tokmaja

Jätte grattis Frutti!!!

Går härhemma med magen fortfarande... Har gått promenad och skurat köksgolvet för att hålla igång kroppen lite men nu är det slapp resten av dagen. Sååååååååå trött på detta nu, jädra unge till att vara enveten Brås på sin far...

imorgon ska jag i alla fall till spec mvc, skönt att det händer nått!!

• Weiring

GRATTIS Snöfall !!!
    Äntligen kom bebisen ... och vilken bebis sen.
    En rejäl guldklimp.... mycket att tycka om.

• hot fuss
    GRATTIS FRUTTI *kastar glitter på*
    stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Weiring

Elias Mom: Vi har från början lagt Molly i sin egen säng ...
    och där sover hon. Men inte vill jag kalla mig "duktig" för det. Jag ser det snarare som att jag haft tur som har en bebis som vill sova själv. Har dock inte samma tur som er med att hon sover så länge på natten. Det är mat var tredje timme ungefär som gäller ... dygnet runt. Dessutom har hon fått för sig att vara vaken mellan tre och fem de senaste tre nätterna.

Det kompenserades lyckligtvis med att hon sov mellan sex och elva idag på förmiddagen ... så jag klagar inte ... tycker nog att det går ganska bra det här.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!