• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Linda å Fredde

Hejja tokmaja!! Nu är det banne mig dags Ska tänka på dig...

Här lever man i sin lilla bubbla minsann..

TUSEN TACK för alla gratulationer tjejer Kyss Jag, Fredde & Melvin kastar slängkyssar som tack..

Vilken resa jag har gjort!! Från i onsdags har jag bara andats Melvin & Fredde..mina prinsar..
    Jättejobbig förlossning! Väldig smärta i svanskotan och bäckenet efter & en bebis som vägrar ta brösten.. Ut & in på vårdhotellet 2 ggr och sömnlösa nätter.. Kyss
    Men nu är allt på topp igen.. Vi börjar lära känna varann och mjölken har äntligen kommit igång (dock trasiga bröstvårtor), och i natt fick vi sova 5 ½ timme innan han äntligen ville ha mat.. Brösten läckte rejält!!
    Han åt konstant igår kväll, i 4 timmar innan han somnade in!! Kunde inte i min vildaste fantasti tro att en liten kille kunde få i sig sååå mkt..men nu vet jag

Ska försöka läsa igen mig lite nu.. Skickar en gratulatione till Snuttgurka oxo!!
    Hoppas oxo att jag får läsa ngt om snöfall och frutti

• axxette

Snuttenuttan: Vad tragiskt med Connys bror, tur att Conny kom!

Linda! Vad roligt att höra ifrån dig. Skönt att ni verkar vara på rätt spår nu. Bearbeta förlossningen, så får du berätta sen när du får tid och ork.
    Lyckos er som fick sova i 5 1/2 timme, trots läckande bröst :-/ här sover vi max tre timmar i sträck *surar* Men men, det blir väl bättre snart hoppas jag, och vi mår ju bra mitt i all trötthet, så man ska väl inte klaga för mycekt.

Caza: hoppas det händer något spontant innan fredag! *håller tummar och stortår*

I dag tog jag min första promenad på egen hand. När jag hade tankat Olle, som jag trodde, proppfull, drog jag på mig ytterkläderna i rasande fart, i med hörlurarna och på med Lasse Winnerbäck i spelaren.
    Ut på rask promenad. Jag klarade raskt i 20 minuter, sen började det rinna i underlivet... Jag som har haft väldigt lite avslag sista dagarna, nu kom det en rejäl laddning av ansträngningen. De sista 10 minutrarna hem gick långsamt, långsamt. Det kändes obehagligt att ånga på i det läget. Men vad underbart det var att komma ut på egen hand!!! Rask promenad har jag längtat efter i månader!!!
    Väl hemma var det tyst och lugnt, Fredrik satt och matade Olle med tillägg... jag som var bombis på att han var proppfull :-/

• Lajban

Hej
    Passar på att skriva lite medan tjejerna sover samtidigt för en gångs skull. Har ju ett helt kök att plocka upp också, så det blir lite ont om tid att sitta vid datorn, men man vill ju inte tappa kontakten. Ska försöka få till en förlossningsberättelse också vid tillfälle.

Här är en till som läcker som ett såll. Sängen dyngsur varje natt och pyjamasen. Lilla Aysel äter ganska sällan (jfr storasyster som åt jämt), och då sprutar det in i den stackars lilla krabaten så hon får hicka, måste rapa, prutta och bajsa. Lite magproblem har hon haft, men inte så farligt. Annars en väldigt lugn och go liten flicka som sover mycket (till storasysters förtret) och är snäll när hon är vaken.

Storasyster är mycket stolt och vill helst hålla lillasyster hela tiden, lite svartsjuka kanske, men mycket mindre än vad jag befarat. Man kan säga att allt går jättebra, även om mamma är trött och lite grinig av och till.

Ska läsa ikapp om jag hinner, men just nu är jag bara glad att jag fick in en liten lägesrapport.

• 4barnsMom

Här är med livet i bubbla...
    Elias äter, sover och skiter för att vara exakt. Sover äckligt bra sen vi kom hem. De sa på BB att vi skulle väcka han var tredje timme, skulle visst behöve extra mat, han som brakar upp i vikt, men det gjorde vi bara första natten. Han vakna ju inte

Så nu sover han från tio till fyra, fem, sen uppe 1 timme och äter, rapar o bajjar. Sen sover han tills jag väcker honom Ber till högre makter att det håller i sig!!

Var sover era små Är ni "duktiga" och har dom i sin säng?
    Elias har funnit sin plats mellan oss.. Imorse vakna jag med han på armen där han börja dagen med att mumsa vidare där han sluta vid sex i morse... Maken är helt chockad! Van vid att ha kolikbarn tidigare...

Lajban, vi hade lite skrik på kvällen och massa luft i magen var orsaken. Blev ordinerade minifom droppar och nu är det helt bra igen. Ett tips kanske om det inte ger med sig

Kram på er övertidare som är kvar, vet hur det känns!

• Linda å Fredde

*gaaahh*
    Nu har jag ammat i 2 ½ timme!!!!! Är detta normalt eller?? Jag har inge mjölk kvar att ge Melvin & bröstvårtorna går upp i molekyler... Gråter Gråter Åså rapar han ner alla klädesplagg, så nu har jag världens berg av kläder som ska tvättas.. På med haklapp hädanefter..
    axxette- tro mig, känner igen det där. NU är han fulltankad...men ack så fel jag hade... Förvånad

Elias mom- vad är det för droppar du pratar om? *intresserad*

ska tillbaka till bb idag. PKU provet..*snyft* Vill inte se han bli ledsen..
    Lagt in fler bilder på lillkillen våran.. tjuriga lilla rolle blev tjuriga lilla Melvin Kyss

Älskade Melvin är äntligen här
  • Tokmaja

Linda - Minifoam är för gaser i magen. vet några av mina kompisar som använder det på sina bebisar och själv har jag ätit det i tablett form när magen min slog bakut för några år sedan! Finns på apoteket
    Hoppas snart att det går bättre med amningen!!

Inatt har det varit lugnt med värkar (måste vara det!?), bara vaknat nån gång. Tog ifs alvedon innan jag somnade och tur var väl det annars hade jag väl inte fått osva... Nu på morgoen har de kommit tillbaka så i med några alvedon igen och nu ska jag äta. Får väl passa på medan det finns tid emmellan

idag ska jag försöka fixa det som jag inte orkade igår eller snarare nerprioriterade hur kul är det att skrubba/torka golv...

• Anniqa

Godmorgon

Här har det hänt grejer medans jag har varit borta! Grattis alla nyblivna mammor!

Jag har faktiskt satt en frottehanduk i sängen, för att jag dräller så mycket mjölk.

Ang. ömma bröstvårtor, när BM var på hembesök så hade hon med sig snäckor, som jag ska ha på bröstvårorna. Det är vanliga havssnäckor från norge. Någon fler som har?

Jag ska läsa ikapp senare, när Thelma sover, hon är vaken nu. Vi ska promenera till BVC idag för att väga henne, spännande!

• hot fuss

jag ska få MASSAGE idag. ska bli såååå skönt.
    ngn tjej som utbildar sig t massör som masserar personalen på makens jobb.
    o nu hade hon frågat om de hade familj som oxå ville ha gratis massage. o jag nappade såklart direkt.

noah ligger under sitt nya babygym. han dänger till sakerna i det o skrattar. men inte kan han medvetet slå till saker redan? han är ju bara 5 v idag..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Anniqa

KidA: Visst har dom 5 v. gått fort? Thelma blev 5v.nu i lördags, ändå känns det som nyligen jag låg på BB.

• hot fuss

de bara försvann... så himla läskigt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!