• Sarasnaran

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Ojojoj!
    HUR kunde jag missa att den andra dog?
    *skyller på gravidhjärna*

I denna tråden håller vi till som ska ha bebisutplopp i slutet av Februari.
    Vi har blivit ett härligt gäng här inne nu!

Stor kram till alla blivande Februarimammor!!

• Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!
  • Snuttan77

Weiring, stackars Molly, hennes lilla mage måste gjort väldigt ont av de konstiga kryddorna som hon inte varit utsatt för tidigare.. Då vet du att du ska undvika stark mat iaf.. Snöfall, jag lider med dig, även om jag själv är inne på +7 idag så känns det fullt tillräckligt. Har fått värkar nu på morgonen, men erfarenheten säger mig att det kan försvinna lika fort som det kommit.
    Tokmaja, ska absolut njuta, skönt att slippa göra nåt själv! Vad ska ni andra göra idag? Här är det sol, borde gå en promenad menvet inte om mina fogar orkar med det.

• Sarasnaran

Här har vi en knodd till som inte sovit gott...
    Han luktar lök i andedräkten! Jag som inte ens fick i mig så mycket av det igår. Räckte med yttepytte visst.

Nu ska vi ner till mamma och pappa och låta dom kela med sitt barnbarn.

Nybliven stolt mamma till Hugo - född 17/2
  • Linda å Fredde

Åååhh... Här kommer en riktigt sjuk Linda.. Gråter

Vet inte om det är matförgiftning eller magsjuka eller att ngt sker snart..
    Åt förvisso en kebab igår!! *rapar vitlök*
    Vaknade när Fredde kom hem vid halv 4. En stund efter det så kom illamåendet.. Vaggade över toalettstolen en stund, men att kräkas är helt enkelt inte ngt jag kan göra.
    Så jag sitter till slut på toan å spottar för fullt in i duschen samtidigt som allt bara forsar ur mig *ursäkta detaljer*.. urk...

Legat på soffan sedan 8 och mått lika jävla dåligt! Dessutom svällde mina fötter upp till GIGANTISK size igår och jag förlorade känseln i dem... Förvånad Förvånad Fattar nada!! Vad ska jag göra? Varför drabbas jag av allt HELA TIDEN!!??? *tårar spruar*

BF +11  idag... tror jag.. *snurr*

Rolle -vår duracell-bebis som vägrar komma ut..
  • Snuttan77

Stackars dig Linda! Skickar över lite kramar. Hoppas det inte är magsjuka utan att det kanske är en förlossning på gång, alla mår ju olika. Viktigast är ju att du dricker, men förlorar så mycket när man kräks.

Jag har fortfarande värkar som kommer lite då och då och gör riktigt ont. Vi tar med väskan till svärmor utifall, verkar lite dumt att behöva åka och hämta den om det blir så.

• Linda å Fredde

Håller tummarna för dig Snuttgurka-igen
    När ska det bli fart på ditt lilla troll?? *ler*
    tack för kramarna.. Hoppas verkligen att de hjälper..nu ska jag krypa ner i sängen m Fredde å beklaga mig lite... Hoppas på lite förståelse, men han brukar inte vara så najs efter ett nattpass.. *fnyser* Morgonhumör.. *suck igen*

hörs senare...

Rolle -vår duracell-bebis som vägrar komma ut..
  • Tokmaja

Stackars Linda, magsjuka är ingen höjdare *kramar om* Men det kanske inte är det.... Hoppas kan man ju alltid!

Snuttgurka - Hoppas att detta är dagen D, du har ju haft förvärkar jättelänge nu!

BF +4...

• snöfall

Usch, då Linda - det där lät inte roligt. Hoppas också att det är ett steg i förlossningsarbetet och inte någon attans magsjuka. Något sånt ska man inte behöva drabbas av när man är höggravid.

Snuttgurka - du har verkligen haft sammandragningar och förvärkar så att det räcker och blir över. Nu måste dom ju snart vara på riktigt.

Jag som inte har en enda sammandragning eller förvärk önskar att jag hade sådana men när man tänker efter så måste det vara otroligt knäckande att hela tiden tro att kanske.... Jag har ju aldrig behövt känna detta "kanske" eftersom jag inte har känt ngt som tyder på att det ska vara på g. Däremot så känner jag mig så himla besviken på min dumma kropp som inte kan starta detta. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG??????

Fler än jag som ska se melodifestivalen ikväll? Ska iväg och hämta lite godis att roa mig med... MUMS.

Åh, vad det låter mysigt med era små bebisar som ni får pyssla om. Blir lite avis på era små kottar som till och med hunnit fylla två veckor och här sitter jag med magen i vädret och en unge som vägrar komma ut. Men, snart så kanske...

• Majja

Hej på er allihop!

I måndags anlände vår lilla Stina (BF+4. Tänkte berätta om förlossningen för dem som vill veta.

Allt gick jättebra, sov kanonbra på natten, kände bara av ett par värkar, gick upp, solen sken och det kändes att det var nå´t på g. Började känna av värkar vid 8-tiden, helt ok. Vid 10 hjälpte Daniel mig att sätta på TENS-apparaten, åt dubbla portioner lunch vid 13 vilket satte igång värkarna rejält så vi åkte till förlossningen och var där vid 14.00. Efter de tagit en CTG-kurva så kollade de och då var jag öppen 4 cm. Vattnet gick vid 15.15 och de kollade igen och då var jag öppen 6 cm och huvudet var långt nere. Allt gick jättebra, jag stod upp och andades genom värkarna och lyssnade på Aretha Franklin. Strax efter halv sex blev värkarna värre och jag provade lustgas, men det var inget för mig, jag blev bara dimmig, bättre att känna vad som hände. Vid 17.45 tyckte BM att jag skulle lägga mig på sidan på sängen så hon kunde känna, och då var jag fullt öppen och fick börja krysta. Så häftigt med krystreflexerna, det bara kom och gick knappt att hålla emot. Vid 18.25 kom vår älskade lilla gumma till världen. Hon vägde 3750 g och var 52 cm lång. Jag sprack lite invändigt, men det var inget jag tänkte på och det var inte särskilt farligt när BM sydde. Jag hade TENS-apparaten på mig hela tiden, och det var den enda smärtlindringen som jag behövde, det funkade jättebra. Jag räknas ju som förstföderska eftersom jag är snittad innan och hade räknat med en lång förlossning och räknat med att jag skulle vara fastlimmad i lustgasmasken. Så blev det inte, utan mycket bättre.

Oj, nu blev det visst långt. Ville bara berätta att det var inte hälften så jobbigt eller "farligt" som jag trott. Bara en jättehäftig upplevelse som gick hur bra som helst.

Lycka till ni som inte fått ännu. Det kommer att gå jättebra!!!!!!
    Nu ska jag läsa ifatt vad som hänt under veckan.

Kramar Majja och Stina.

• Sarasnaran
    *uppdaterar*

Glöm inte att det är Snuttan som uppdaterar listan så vill man göra en ändring eller annat så hojta till i tråden. Cool

Bebisar som ska komma!!
    17/2: snöfall
    20/2: Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, emmsan2
    24/2: Kanske en Saga, Snuttgurka
    26/2: hild
    27/2: Terran, frutti
    28/2: Tokmaja 

Bebisar som är födda!!
    31/1:
     skånenettan (bf 15/2), POJKE - 50cm <> 3090g
    4/2: Anniqa (bf 13/2), FLICKA - 48cm <> 3250g
    4/2: Angelbabe (bf 18/2), FLICKA - 49cm <> 2665g
    6/2: kidA (bf 17/2), POJKE - 52cm <> 4090g
    17/2: SnutteNuttan (bf 20/2), POJKE - 51cm <> 3580g
    17/2: Weiring (bf 28/2), FLICKA - 51cm <> 3720g
    20/2: Selmas (bf 22/2), FLICKA - 50cm <> 3620g
    20/2: Ellynil (bf 21/2), POJKE - 50cm <> 3755g
    20/2: villblifler (bf 15/2), POJKE  - 52cm <> 3430g
    22/2: malinz81 (bf 21/2), POJKE - 54cm <> 4090g
    22/2: Lajban (bf 22/2), FLICKA - 50cm <> 3680g
    24/2: Harley (bf 25/2), FLICKA - 52cm <> 3250g
    24/2: fruL (bf 28/2) FLICKA - 51cm <> 3615g
    26/2: axxette (bf 28/2), POJKE - 48cm <> 2670g
    27/2: cast77 (bf 23/2), FLICKA - 54cm <> 4025g
    27/2: missteddy (bf 25/2), POJKE - 53cm <> 4235g
    27/2: Majja (bf 23/2), FLICKA  - 52cm <> 3750g
    28/2: morotsjos (bf 3/3), FLICKA #1 - 49cm <> 3075g -- FLICKA #2 - 49 cm <> 3365g
    28/2: Kasper (bf 26/2), FLICKA  - 49,5cm <> 3450g
  • Sarasnaran

GRATTIS Majja!!

*kramar om stackars Linda*
    Det låter ju onekligen som magsjuka, men vi kan ju hoppas att det är kroppen som ställer in sig för tömning. Den gör ju det inför förlossning.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!