Inlägg från: Linda å Fredde |Visa alla inlägg
  • Linda å Fredde

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

*skrattar* Ja, Tokmaja...jag håller med...  brukar oxo svara i telen om jag är hemma.. hohoho..

nu ska jag dra iväg brudar, jobba hårt under dagen så det blir fler bebisar!!

Kanske en saga- önskar oxo att jag var sugen eller kapabel att köra den där färdknäppen, men *iiiiiii* jag pallar inte.. Får väl skylla mig själv för att Rolle inte kommer ut Tror inte Fredde har ngn lust heller... ha en fin dag m barnen

Snuttgurka- har du planterat om blommorna?? (j*vla tjat från min sida om dessa blommor) Bytt gardiner eller kanske städa upp i skåpet under diskbänken?
    Noppa ögonbryn, färga dem, lägga ansiktsmask och fila fötterna (lyckades med det igår ) Gjort matlådor till frysen? Fixat en pärm till bebisens alla kommande papper.
    Damma bokhyllan, mellan varje eländig bok.. stryka kläder, (gör jag aldrig) göra en cd med musik inför förlossningen... Några tips..

Rolle -vår duracell-bebis som vägrar komma ut..
  • Linda å Fredde
    Grattis Harley

axxette- kul att du hann titta in mellan uppmärksamhet å amning Söt storebror, han längtar nog tills dom kan leka ihop

Tokmaja- hehe..vet allt om det där m "firmabilar" och uniformer till poliser.. Folk kan konsten att tappa hakan å så är det ju lite kul om man kan bjuda på ngt att prata om Min älskling jobbar som polis och visst har det väckt uppmärksamhet vissa gånger..
    Roligt att få besök, dagen går liksom lite fortare då.. å humöret stiger
    Har själv varit på kaffe-kalas hos en väninna. MYS!! När jag sen då skulle hem och in på parkeringen (here we go again) så körde jag fast i snön.. En j*vla isbana under detta pudersnö!!
    Blev (givetvis) helt vansinnig!! Ringde mig hyresvärd å gastade på hans stackars fru i flera minuter. Nämnde ngt om BB och ambulans, att jag var trött på att åka skridskor på parkeringsplatsen och tänker minsann inte betala en krona till om detta skall fortgå!
    Mitt tålamod har totalt försvunnit!! Nu är jag fortfarande så pass upprörd, att jag skulle kunna säga upp lägenheten och leta upp nytt på sekunden alltså!
    Detta resulterade i att en nyvaken Fredde fick masa sig ut i snöovädret och få lös bilen..sen fick han stressa i sig maten för att hinna på jobbet!! *gaaaaahh*

Men nu kommer modern å hämtar mig för en tripp till Dollar-store..tjoo hoo
  • Linda å Fredde

Upp som en sol & ner som en pannkaka... och ibland tvärtom

• Linda å Fredde

Tillbaka från Dollar-store= nya gardiner (igen)!! Skrattande Så nu ska det strykas och hängas upp!! Fredde kommer att få dåndimpen på mig Penga mun 
    Dessutom är parkeringen skottad!! *skjuter raketer*

Tokmaja- näää, nu blir jag sååå avis!! Vill oxo ha en makeover av ngn som kan.. Glad Passa på å njuuuut... Härligt när man får ngt gjort på dagarna, utan att det ska var så tungt och jobbigt.

Selmas- Låter som du har det riktigt bra, skönt att hon är lugn och trygg. Skrattande Nu längtar jag ju bara ännu mer... hehe.. Underbart att ni får sova så pass mkt under nätterna, varje mors dröm Skrattande
    Har inte hört ngt från trebarnsmodern ännu, tittar in till henne då å då för att kolla läget, men vi får nog höra tids nog
    Jaha, så du rekommenderar färdknäppen? *suckar* Blir väl att ta till den snart, fast det inte lockar.. å ännu värre blir det sen ja.. Skrikandes

• Linda å Fredde

Tokmaja- Är du oxo make up artist?? Det var din systers sida alltså? Glad Fina bilder, alltså bra sminkat..

Snuttgurka- är lite lugnare nu Iaf på hyresvärden...men dessa gardiner som jag har köpt driver mig till vansinne nu! Först höll jag på att trilla av stolen när jag skulle upp sen veckar de sig längs kanterna hela tiden (panelgardiner)...har givetvis missat att köpa pinnar för tyngdens skull...åsså blev det inte alls så bra som jag sett framför mig.. *besviken* Ledsen 
    Fredde ansåg dessutom inte att gravida kvinnor har ngt på stolar att göra.. Inte så passande..synd att han inte är här.. Så jag tjurar iaf.. SKA få till det.

Är det bara skit på tv numera???

kidA- men ååhh.. *tycker synd om* Hoppas för din skull att du slipper detta med torra linser imrn... ska tänka på dig..

Snöfall- undrar om mina positiva tankar nått dig idag??
    Kanske en saga- tror du myser med barnen Eller *hoppas* på BB kanske...??

• Linda å Fredde

Tokmaja- Förvånad  WOW!!! Va kul! Häftigt!! Kom hit å gör mig vacker igen!!! *skrattar*
    Så mkt som möjligt försöker jag klara själv, men jag har lärt mig att sätta gränser...men när det gäller saker som jag VET att jag gör bättre än ngn annan...ja, då är det svårt att låta bli Skrattande
    När det gäller gardiner så vet jag inte ens om Fredde har ngn smak... Flört

Antar att du har jobbat ganska långt in i graviditeten då? Eller har jag fel?? Driver du eget alltså? *nyfiken*

• Linda å Fredde

Åh herregud vilken företagsam person du är
    Snacka om många järn i elden. Ja, det blir förmodligen lite annorlunda nu, med en bebis oxo. Till det positiva
    Kommer det iaf att bli för min del. Vill givetvis tillägna så mkt tid som möjligt till Rolle och Fredde..Vår lilla familj. Åsså kissarna, dom får man ju inte glömma
    Jag får se vad jag ska göra efter min föräldraledighet, om jag går tillbaka till Dressmann eller om jag söker mig ngt nytt. Dåligt med heltidsjobb inom handels... Och att jobba 62% blir man ingen miljonär av direkt. Dessutom är arbetstiderna så dumma, att det inte går an att ha ett extrajobb vid sidan av heller...Inte mkt utrymme för val alltså.. *fnyser*

JAAA!!! GRATTIS MOROTSJOS!!! Två töser!! Åååhhh så roligt!! Hoppas att alla tre tjejer mår bra!!

• Linda å Fredde

Snuttan- *skrattar* Gräddkon!! Cool
    Låter ju som att Hugo mår som den prins han faktiskt är
    Hojjta till så fort förlossningsberättelsen är färdig! Förstår att det kan ta tid, lite mer att göra som småbarnsförälder än som sprickfärdig gravid flodhäst (menar då givetvis mig själv)

Blir nog inget födande för mig inatt iaf..Tyvärr! Rolle har varit lugn hela dagen, men nu lagomt till sängdags, då blir det disco igen...*hyttar m näven*

• Linda å Fredde

Oj oj oj.. åsså har ni en bit att resa oxo, kanske en saga... Förvånad
    Ja, hur tusan ska man kunna veta när det håller på så där?? Nu får det vara slut på spänningen och bli lite mer regelbundet..åsså tycker jag att du kan få en bebis nu! Skrattande
    Stort lycka till..annars ses vi nog här imrn...hoppas, för er skull, att vi inte ses

natta tjejer...

• Linda å Fredde
    Go'morron solstrålar

Vaknade i natt av att telen ringde. Fredrik meddelande att ngt hade inträffat och att han kommer att bli sen. Han brukar ringa å kolla av mig oxo innan han drar iväg på ngt av lite större karaktär..man vet ju aldrig..
    Hann nog inte mer än att lägga på så kände jag smärtan i magen.. Försökte somna om, men vaknade drygt 2 timmar senare när Fredde kom hem. Tog 2 alvedon och hoppades på att få somna om.. Sagt och gjort.
    Nu sitter jag här. Mensvärk (inte saknat, kan jag ju säga) och katastrofalt dålig i magen..
    Och jag ler!! Kanske..kanske..

snöfall- måste du gå 3 veckor över innan dom sätter igång dig??! Har för mig att jag läst ngt ang det... Hoppas verkligen att jag har fel...
Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!