• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Linda: Når du ner och fila fötterna

• axxette

Åhh vad spännande!

Stort jättegrattis SnuttNuttan! Lille Hugo är jättesöt och det är ett mycket fint namn! *skickar ett fång med ballonger*

Ellynil! Lycka till, hoppas du inte läser det här i dag, för jag antar att du är på väg till förlossningen nu och slipper åka hem igen! Hoppas du kunder vila/sova efter att vattnet gått!

Håller tummarna också för villblifler i dag!

Har sovit ytterligare en natt, tredje på rad nu. Men i natt var jag upp tre gånger på toa, kunde somna om direkt efter =skönt!

Ser fram emot uppdateringar under dagen!

• axxette

Här lämnar man datorn, och i ett kick är en hel sida fyll dmed nya inlägg!

Hild: Min bebis är lugn ena dagen och helt galen andra dagen... Häromdagen rumlade den runt så jag nästan hoppade i soffan för att den kom åt både uppåt och neråt ganska hårt.

Snuttgurka: eller så är det önskedrömmar...

Tror inte dom gör vaginal undersökning per automatik, men om du frågar kanske? Jag tror inte iofs de kan se så mycket vad gäller hur lång tid det är kvar. De kan väl bara se om man är mogen och öppen eller ej. Men vad vet jag?

• axxette

Majja, vad härligt med en ny tidning!

*håller tummarna* för Selmas.

• axxette

Hej Lajban *vinkar* funderade tidigare i dag på var du är.

Kollade på sidan morotsjos länkade till. Mycket fina saker!
    Jag var på Willys (inte lika fina saker)och handlade lite i går. De har i särklass billigaste blöjorna, tvättlapparna, amningsinläggen och det mesta annat. Jag köpte två jättesöta nappar, en gul och en vit. Vi får välan se om bebis vill ha napp, men tänker iaf prova om den skriker mycket. Arvid tog napp direkt och det var nog skönt för oss alla tre då. Men man bör väl inte vifta med napparna på BB... de är ju rabiata där angående nappar första 2 veckorna.

• axxette

Heja Selmas!! Du har nog redan lämnat fl som gravid, men ändå...

Ellynil, hur känns det? Vad säger sambon?

Undrar hur det gått för nattvinge!

Har i dag hängt i soffan hela dagen. Broderat ett jättesöt litet fodral för en kudde fylld med väldoftande lavendel. Ett rött hjärta och text "mor" med små korsstygn, ska skicka till min mor i maj när det är mors dag. Är ute i ganska god tid

Funderar på att baka syltgrottor, är ju gott att ha i frysen när gästerna strömmar till om ett par veckor.

• axxette

SnutteNuttan: jobbigt när det inte fungerar, men det kommer, det kommer med största sannolikhet. Så här kommer det inte vara resten av småbarnstiden, även om det kanske känns så nu... *skickar över lite tålamod* inte för att jag själv har så mycket men...

Linda: Bra att du gick till FK! Nu är det bara att börja inkassera Hoppas på din kur också, inte kul med klåda, flytningarna klarar jag bättre än klådan faktiskt. Man kan ju inte gå och riva sig mellan benen när man är ute...
    Hur länge har Fredde jobbat som polis? Hu rkänns det när han är ute och du vet att något stort har hänt? Är du orolig? Eller är du kanske van nu?
    Föresten, dumpa dina skitsnackande kompisar, Bums! Koncentrera dig på ringen och magen istället

Jättegrattis Selmas! Vad fort det gick till slut! När det väl drog i gång på allvar alltså. Selma är supersöt! Vilken söt mössa!

I natt låg jag vaken i en och en halv timme med regelbundna värkar av olika styrka. Jag trodde faktiskt på allvar att det var på gång. Sen somnade jag ifrån dem, vaknade en timme senare av flera värkar. Somnade igen, och här sitter jag... trött som tusan. Ska sova ett par timmar snart. Detta bådar gott, konstigt att man kan vara så glad för sömnlöshet och värk

Cravings ja, nä, inget sånt här- om inte mat i största allmänhet räknas som en craving

• axxette

Sötmandel, det ska jag också prova. börjar tröttna rejält på Rennie och Novalucid

Jag vill ju inte inge mig själv eller någon annan hopp, men värkarna fortsätter, de kommer och går, med några timmars mellanrum kommer perioderna. Känns riktigt bra!

Hild: ja, man borde ju känna sig som man flyger efter en förlossning, men inte gjorde jag det efter förra inte... jag hade inga problem att gå, men det var fortfarande jobbigt att röra sig i sängen och konditionen var ju usel ända tills man kunde ta längre promenader i rask takt. Men det är klart, några kilo lättare var man ju

Rolle med Dreads *fniss*

• axxette

Weiring! Jättegrattis! Skönt med snabb förlossning?!

Just nu lugnt här. Har kolhydratladdat med Carbonara, MUMS!

Nu ska jag snart iväg på tillväxtul nr.2 Var ju för 2 veckor sedan och nu ska det kontrolleras att den lilll* har växt. Inget talar mot det eftersom magen min växer som den ska. Hoppas bebis har gått upp i det övre intervallen 150-200 g/vecka, då borde den nu väga ca 2500 gram. Inte stort, men inom det normala i alla fall.

Kanske en Saga: Ja, en egen födelsedag är ju inte fel. Trist att dela med syrran eller morfar.

• axxette

Goda nyheter på tillväxtfronten!
    Var på tillväxtul 2 i dag. ca 2800 gram med en vecka kvar till bf. Skönt! Antagligen var det något felmått förra gången, bm trodde det också eftersom min mages storlek hela tiden har legat över medelkurvan. Fostervattenmängden har minskat en aning sa hon som gjorde ul. Vad kan det innebära? varför frågade jag itne det när jag var där tro? Antagligen inget eftersom hon inte sa något. Eller läcker jag lite? Eller kanske bebis hade massor av vatten i kroppen för tillfället?

Inga mer värkar här inte, får väl se hur det blir till natten.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!