• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Tänk vad glad man kan bli när bebis skapar blåmärken ;-/

• axxette

Hild, hur gammal var storestyster när hon fick syskon?

• axxette

Ja, jag jobbar fortfarande, jag är här på jobbet i alla fall... Jo, men jag gör en hel del nytta också, men bara halva dagarna. Jag tänkte jobba halvtid till fred.17/2, sen är jag hellledig en dryg vecka innan bf. Men känner jag att jag inte orkar, tänker jag vara helledig en vecka tidigare.

• axxette

Att arbeta långt in i graviditeten är skönt för mig denna gång. Förra gången hade jag bf 25/1 och slutade jobba 19/12, eftersom jag gick över tiden med 2 veckor, var det en mycket jobbig tid att gå och vänta. Vill inte ha det så denna gång, därför gick jag ner på halvtid nu, kanske jobbar 25% framöver, får se, men att vara helledig tror jag inte jag klarar mer än ett par veckor eller tre. Måste ha något fast varje dag, tror jag. Men vem vet, den här gången kanske skulle varit annorlunda.
    Weiring, vad jobbar du med? Inte kontorsjobb förstås...?

Rapport från bm-besök:
    vikt: +13 kg från inskrivning,
    bra blodtryck,
    ruckbart huvud
    hjärtljud mellan 140-155 slag/minut= bra variation

Vi får antagligen extra ul pga att sonen hade lågt blodsocker efter förlossningen och fick sondmatas flera dagar. Hade dålig sugteknik och fick inte i sig vid amning förrän vi upptäckte att han hade tungan i gommen i stället för under bröstvårtan. Det de ska kolla på ul är hur stor bebis är, och hur näringstillfärseln ser ut. Man vet ju inte riktigt varför sonen hade så lågt blodsocker, om det beror på dålig näringstillförsel i slutet av grav, eller vad? Bm tyckte att vi gott kan kolla så vi inte behöver oroa oss. Känns bra.

• axxette

Snöfall, så du har också kört skidor i dag

Min bebis är så himla lugn nu sista dagarna. I går innan jag gick till bm blev jag sådär himla orolig som man kan bli ibland. Jag var lite i upplönsingstillstånd när jag väl kom in till bm och bad henne kolla hjärtljuden på en gång. Hon bad mig sitta ner och så åt jag en chokladbit, då satte bebis igång direkt. Lite sött gör susen sa bm. Ett bra tips om man vill få igång bebisen och slippa vara orolig.

När det gäller EDA så var jag uppe direkt efter förlossningen också. Men det är ju inte säkert att man reagerar likadant nästa gång.

• axxette

Bra Linda att du tvättar presentkläderna från svärmor!
    *skrattar när jag tänker på hur Linda pansarvagn ser ut när hon ska hoppa in i bilen*

Ellynil, jag hade inte heller något innan sonen föddes, att du inte känner något behöver inte ha någon betydelse! *trösttröst*

Malinz81: Jag tar gärna av dina positiva tankar! Är visserligen på ganska bra humör, men ett extra lager inför veckan skadar ju inte...

Jag trodde nästan du hade åkt iväg SnutteNuttan! Hoppas det blir av snart, så du får lite lön för alla veckor!

Fy för alla sjukdomar morotsjos! Ibland tänker man att det är bättre att ha sonen hemma från förskolan för att slippa all sjuka, men efter ett par dagar hemma brukar de tankarna försvinna av någon anledning... Det är tungt att vara ensam med en treåring när man har höggravid!

• axxette

*ropar hit lite hundar*

snånenettan: jag förstår att ni mått dåligt i perioder sedan beskedet. Men bra att det inte är något allvarligare än att det går att rätta till. Det är väl så man måste se det för att orka i fortsättningen.

Spännande med en andra bebis i tråden! Nu lär det väl ramla på en efter en här framöver. På tisdag har jag tre veckor kvar till bf, jag ränkar med tre-fem veckor kvar, så jag slappar och skottar ingen snö, springer inte i trappor, skurar definitivt inga golv. Tar det bara lugnt, på sin höjd bakar jag... bakade supergoda semlor i dag!

*skickar ett par näsdukar till morotsjos*

• axxette

God Morgon! Sov ända till 9 i dag, sonen vaknade 9.30. Beror på att vi var uppe ungefär en gång i timmen i natt för att sonen hostade och kräktes. Inte roligt alls! Nu har han inte kräkts sedan fem i morse, men heller inte ätit något, så vi får väl se hur det blir när jag fått i honom något annat än vatten.

Trist med sjuk son, men skapligt skönt att vara från jobbet ohch dra runt här hemma i stället.

• axxette

Bebis dansade hela natten föresten, det var ett riktigt snurr därinne varenda gång jag var uppe. Har varit så himla lugnt ett par dagar, så det gjorde inget. Hur är era bebisar nu? Lugna eller mycket dans?

• axxette

Tack för styrkekram! Just nu är vi lite uttråkade här hemma, både jag och sonen. Ska nog laga tillnågot att äta, åtminstone till mig. Brukar hjälpa vid håglöshet...

Här snöar det horisontellt utanför fönstret, lockar inte alls att gå ut, tur att jag slipper.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!