• axxette

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hej!
    Ja, visst är det svårt med kläder *befaller våren hitåt*
    Vi har haft tunna innekläder och sen en plysch-sparkdräkt i åkpåsen. Ibland med en bomullsfilt i åkpåsen. Tunn mössa och en lite tjockare mössa utanpå.

• axxette

huu, jag har ammat med en och en halv timmes mellanrum i dag tur att det är dag och inte natt:-/

• axxette

Grattis till nya bebisar! Äntligen snöfall! *kramar om Tokmaja*

Snuttenuttan: Ja, det måste ligga i luften det där med amningen. Men trots att jag ammade så mycket i går och säkert ökade på mjlkproduktionen var Olle inte nööjd i går kväll eller i natt. i fick ge ersättning efter amningen, men det gjorde att han proppmätt sov jättebra och jag känner mig pigg i dag!

Nä, nu ska jag ta fram saxen och klippa Arvid, han är bus-busig i håret!

• axxette

Ja, på tal om andranamn, visst är det svårt! Vi har inga typiska släktnamn och Arvid heter Fredrik, efter pappa, så det får nog Olle göra också. Eller Henry efter min farfar och Fredriks farfar.

Ellynil, tänk att man kallar det lugn natt.. vaknade bara 2 ggr, det gjorde olle också. Fast det är klart, som gravid kunde man ju vakna 5 ggr och kissa, men då kunde man ju _oftast_ somna om direkt efter... nu måste man ju amma och kanske byta blöja.

• axxette

snuttenuttan: Jag blir inte så stressad när Olle inte är nöjd, men jag vill gärna att mjölken ska räcka till för att det är så himla bekvämt att amma. Bara hiva fram dom när bebis är hungrig, skönt att slippa tänka på att alltid ha mat med sig när man ska iväg någonstans. Men ersättning i sig är ett bra alternativ tycker jag, det ger ju mig lite mer egentid eftersom vem som helst kan ge ersättning, men inte amma...

Stolta bröder ni kommer att få! Vet dom om att Hugo ska få deras namn?

emmsan2: jag var inne hos dig och skulle se bilderna, men kunde inte från betaversionen, lämnar spår på detta sätt i stället för i gästboken. Ska gå in på gamla fl och kolla bilderna och läsa om förlossningen.

Var ute i solen i dag, åt lunch och skulle sen promenera. Olle gastade och verkade vara hungrig, så jag gick hem i stället. Väl hmme sov han en och en halv timme till... utan att ha ätit, så hungrig var han ju inte. Det tar tid att lära känna sin bebis, att lära sig tolka beteendet!

• axxette

Snuttenuttan: Vad tragiskt med Connys bror, tur att Conny kom!

Linda! Vad roligt att höra ifrån dig. Skönt att ni verkar vara på rätt spår nu. Bearbeta förlossningen, så får du berätta sen när du får tid och ork.
    Lyckos er som fick sova i 5 1/2 timme, trots läckande bröst :-/ här sover vi max tre timmar i sträck *surar* Men men, det blir väl bättre snart hoppas jag, och vi mår ju bra mitt i all trötthet, så man ska väl inte klaga för mycekt.

Caza: hoppas det händer något spontant innan fredag! *håller tummar och stortår*

I dag tog jag min första promenad på egen hand. När jag hade tankat Olle, som jag trodde, proppfull, drog jag på mig ytterkläderna i rasande fart, i med hörlurarna och på med Lasse Winnerbäck i spelaren.
    Ut på rask promenad. Jag klarade raskt i 20 minuter, sen började det rinna i underlivet... Jag som har haft väldigt lite avslag sista dagarna, nu kom det en rejäl laddning av ansträngningen. De sista 10 minutrarna hem gick långsamt, långsamt. Det kändes obehagligt att ånga på i det läget. Men vad underbart det var att komma ut på egen hand!!! Rask promenad har jag längtat efter i månader!!!
    Väl hemma var det tyst och lugnt, Fredrik satt och matade Olle med tillägg... jag som var bombis på att han var proppfull :-/

• axxette

Anniqa: Har hört om de där snäckorna. Hur funkar det? Själv har jag sluppit ömma vårtor helt och hållet Har haft amningsnapp sen första början, för att Olle ville trycka upp tungan i gommen i stället för att ha den i nederkäken. Det funkade bättre med amningsnapp.

KidA: Vilken lyx, massage. Det skulle jag må bra av, spänner mig en del när jag ammar, på ena bröstet. Måste hitta en bättre ställning!

hild: Kanske du skulle prova en sån här amningsnapp som jag har? Fråga på bvc!
    Smörjer du bröstvårtorna med bröstmjölk ofta- och då menar jag _ofta_? Det tipset fick jag med Arvid när jag hade lite småsår.

Någon undrade vart bebisarna sover. Olle sover mellan oss i dubbelsängen. Vi har en svag lampa tänd i sovrummet också. Allt för att inte behöva resa oss upp när han gnyr till, för att se om allt är bra... *Sjåpig*
    Så småningom ska han över i sin säng, men han är ju så liten fortfarande, "fyllde" två veckor i går.

Grattis frutti! Äntligen blev det din tur! Hoppas att ni mår bra alla tre! *kram*

Vi har varit på bvc i dag, om någon vill läsa så står det om besöket i min blogg. Inget speciellt...

• axxette

KidA: det måste vara tungt att bära omkring på så många kilo... men man blir ju stárkare med tiden

vår lille man väger snart 3 kg, har ätit massor och gått upp jättebra också!

• axxette

KidA: Du får se till att byta arm ibland, så inte bara ena bicepsen växer, skulle se skumt ut på beachen i sommar

Caza: Stort lycka till i morgon!

Weiring: Din syster kanske kommer ut så du kan få en liten titt?!
    För övrigt hålle rjag med dig om det här med prestige! Det är så många saker som det ligger massor av prestige i! Barn ska sova i sin egen säng, äta med lagomt långt mellanrum, äta bröstmjölk, somna av sig själva, inte skrika och vara "snälla"- det är ta mig tusan det värsta uttrycket jag vet. ALLA barn är snälla! *blir lite arg*

Angående kusiner så har Olle jämnåriga kusiner, bara... De är 3 1/2, 1 1/2 och 1 1/2 (olika sidor) och det lär bli minst en kusin till inom snar framtid- om allt går som svägerskan vill förstås.

Hoppas att ni alla mår bra och att ni inte är för trötta!!!

• axxette

Elias mom: Precis som du skriver: "Det som jag mår bra av, mår bebis bra av oftast med " är HELT sant! Jag tror att barn känner av vibbarna från föräldrarna mycket mer än man tror. Det är nog därför andra barnet sägs "lättare" eftersom föräldrarna är mer vana och lite tryggare än vid första barnet.
    Vi känner hittills oss väldigt trygga och Olle bara hänger med på allt. Det enda som just nu känns jobbigt är att han äter så jätteofta. Man blir väldigt låst!

• axxette

Nattvinge: NJUT! Hon vaknar om hon är hungrig. Så länge hon går upp i vikt som hon ska behöver du inte väcka henne!
    Arvid, som nu är tre är gjorde ungefär likadant, sov hela natten, åt med ca 4 timmars mellanrum på dagen och lite oftare framåt kvällen. Olle däremot, äter jättejätteofta, men han är ju så liten än, 3 kg, och behöver då äta oftare.

Stort grattis till Tokmaja! I dag är det väl Cazas tur också!

• axxette

Här är en till som längtar efter mindre kroppsvolym, jag har tappat 10 kg sen samma dag som förlossningen, har 7 kg kvar till samma vikt som vid inskrivningen, men skulle gärna går ner 10-12. Inser att det är svårt, men jobbar på det genom att promenera- och amma förstås... Gördeltrosor kanske jag också skulle skaffa mig, vad har du för sort Elias Mom?

Weiring: Bra att de har besöksförbud när RS härjar!

Olle äter på som vanligt...

• axxette

Jag känner mig också smal och smidig, ända tills jag ska försöka få på mig de gamla kläderna...

Ska prova gördeltrosor! Lite läskigt att beställa på postorder, kanske inte passar alls ju. Går nog på Lindex.

I dag har Olle sovit i stort sett hela dagen, förutom när han har ätit. Hoppas inte detta påverkar natten bara.

• axxette

frutti: låter inte roligt det där. Jag håller med om att du borde ringa och fråga på MVC, så att du vet. *kramar om*
    Och visst är sömnen avgörande! Får man sova orkar man det mesta!

Välkommen tillbaka Tokmaja!

Hälsar en jättetrött Annette

• axxette

Weiring: Är svärföräldrarna besvärliga när de är på besök också? jag har turen att ha underbara svärföräldrar som sköter allt här hemma när de är på besök. Ibland kan det bli lite för mycket, när svärmor ska plantera om blommorna t.ex... Bra att du säger ifrån om det känns för mycket!

På tal om godis, så är det chokladbehovet som är störts här hemma!
    Februarikaramellerna kanske skulle vara ett bra trådnamn?

Olle tränar på gymet och tycker verkligen om det!

• axxette

Snuttenuttan: Ja, det har du ju rätt i, alla kom ju faktiskt inte i februari...

Låter jobbigt med alla besök som ni har. Vi har det ganska lugnt på den fronten, på gott och ont. All släkt bor i Stockholm och vi bor 20 mil bort. Kompisarna ligger lågt och har sagt att de kommer när vi säger till. Skönt!

Men på lördag blir det fullt hus, min man fyller år och hela hans familj kommer. Det blir kul! Hoppas natten blir bra bara, såman inte är dödstrött.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!