• Weiring

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Hejsan Hoppsan!

Känns som om alla har varit här på sidan långt innan BF. Själv har jag nyss hittat hit och våran "Fabian"är beräknad till 28:e feb. Försöker smyga mig in lite så här på upploppet och hoppas på kontakt med andra .... :)

Men nu börjar Let´s dance ....

• Weiring

Tittar in en liten stund medans jag väntar på att min man ska komma hem från Sthlm där han varit på "grabbhelg" med allt vad det innebär.

Han passar på nu innan det blir för nära BF. Själv var jag på inflyttningsfest igår kväll. En lugn tillställning med flera gravida.

Angående tvillingar så var även jag helt övertygad om att jag skulle få två eftersom det finns i släkten .... men UL visade bara en och lika glad är jag för det.
    Dock kan den enda gärna få komma väldigt snart. Är i vecka 35 och har verkligen tröttnat på att vara så här klunsig.

• Weiring

Linda o Fredde: Kul med arvegods ... vi har en liten säng som gått i arv i 77 år. Min morfar snickrade den när min moster föddes 1929 och sedan dess har 23 barn legat i den. Det är sånt som kan kallas kvalitet

Ja det var verkligen många flitiga skribenter på den här tråden ... hinner knappt med att läsa ifatt om man är borta mer än ett dygn. Jag förstår inte hur ni har tid att vara här så ofta. Själv jobbar jag inte ens längre och dagarna bara rinner iväg.

Axette: Nog är det sant allt ... inte vill man veta allt som hänt under en grabbhelg. Även om min karl håller sig ganska lugn.... det är vad han säger i alla fall *ha ha*

• Weiring

Blir lite avundsjuk på alla som verkar vara "på gång"
    Jag har visserligen inte BF förräns den sista februari, men bebisen har ju legat åt rätt håll nu i snart fyra veckor och jag får sammandragningar så snart jag gör nåt ...

Ska bli skönt när den lilla behagar titta ut ... Men samtidigt kan det gärna vänta lite för det är en hel del kvar att göra. Ska också passa på att ta mig till frissan de närmaste dagarna. Tror knappast att det blir tid för det sen.

• Weiring

Så här långt efter alla andra skriver jag in mig på listan. Har inte haft tid eller ork att vara in här på ett tag. Även om jag inser att jag är mycket bortskämd med att vi har trådlös internetuppkoppling här hemma. Så jag kan sitta, med fötterna uppe, i soffan och surfa och samtidigt glo på skräpTV ..... och äta chokladpudding.... som jag gjorde nyss.

Vad ta med till förlossningen?? Fick tips om badbyxor till pappan ... så att han kan vara med i dusch och bad utan att genera barnmorskorna genom att vara naken.

I övrigt kan jag nog bara hålla med om vad övriga skrivit tidigare. BEKVÄMA kläder framför allt, men sjukhusrockarna är för hemska så jag kommer försöka hålla mig till mina egna kläder. Fast sen när man väl är där kanske man skruttar runt i sjukhuskläder och morgonrock ändå .... bara för att man inte orkar annat.

13/2: Anniqa
    14/2:
    15/2: skånenettan
    16/2:
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:Angelbabe
    19/2:
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: Julius(/Gullivers resa), Lajban, _ballamalla_
    23/2: Caza, cast77, majja, Bellis555
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette, nattisen, ceciliaa, Weiring
    1/3:
    2/3:
    3/3: morotsjos

• Weiring

Har lagt märke till att det är mest folk här tidiga eftermiddagar ...är det så att då har folk tagit sig ur sängen, fått lite nyttigt gjort och fått i sig lunch.
    ....men de "äkta männen" har inte kommit hem än...

• Weiring

Fönsterputsning verkar ju vara en bra idé för att försöka få igång det hela, men svärmor har erbjudit sig att göra det .... och jag tänker inte protestera.
    Så istället gick jag ut i trädgården för att klippa ner buskar. En timme senare var jag inne igen och låg på soffan och pustade. Det är inte mycket man orkar nu för tiden.

Hur kan alla vara så säkra på att det är förvärkar de känner. Jag vet inte hur det ska kännas eftersom jag inte har barn tidigare, men jag tror att det kan vara några små förvärkar jag känt de senaste två dagarna.

• Weiring

Gratulerer än en gång Skånenettan ....

jag vill också ha en sån liten sötnos

Dags att tacka för idag och slå av datorn. Det är tid att gå på Vänta barn gympa på Friskis & Svettis. Ska möta upp med syrran där som ska ha sin tredje lilla skrutt tre veckor efter mig.

Syns väl imorgon igen antar jag.

• Weiring

Imponerad av alla er som fortfarande jobbar ... hur orkar ni?
    Självklart beror det på vad man arbetar med. Jag hade aldrig kunnat vara kvar på mitt jobb så här sent i graviditeten.

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!