• cast77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Snuttenuttan...ursäkta frågan men har du haft sex nyligen? För slemhinnorna är ju ganska sköra när man är gravid. Annars kan det ju vara så att en liten del utav slemproppen har lossnat.....Du kanske skulle fråga din bm

kram på er alla!

• cast77

Men oojj vad ni har skrivit...Nu har jag läst igenom allt men nog kommer jag glömma det mesta av det jag vill säga...

Börjar med sex, jag fick ju sexförbud nu när jag har så mycket sammandragningar men det är precis samma för mig, det känns som jag har haft sex hur mycket och länge som helst.

Välkommen alla nya!

Att pricka vs klippa....
    När man spricker så spricker man ju där det är "lättast" för huden att spricka. Med andra ord där det är naturligast. Det är jobbigare att sy men oftast har man inte lika mycket besvär med såret om man spruckigt.
    Klippa ja då klipps det där bm vill och kan bli riktigt snyggt när det sys...Men då kan ju även vissa större saker klippas sönder som man kan få besvär av.

Jag sprack sist och har väl inte haft det så jobbigt med det förutom att ett stygn sprack upp och jag sa inte till och nu ser det ut som ett rivet kattöra. Helst så vill man ju varken spricka eller bli klippt =)!!

Kålrotslåda och morotslåda skall min mormor göra tills på måndag när släkten skall äta middag ihop. Hennes kålrotslåda är helt UNDERBAR!! Ville bara säga det =)

Navel. Min lilltjej (lite över 2 år) försöker trycka in min navel så att den blir som vanligt =). Den står ut upptill men är platt för övrigt. Hela magen känns som att den skall spricka. Jag tänkte att jag kanske skall ta ett kort, är ju ett tag sedan!!

Vad sägs om en liten enkät med presentationsrunda...?? Jag kanske knepar ihop en för det är ju så många nya =)!

• cast77

Enkät - Presentation

Namn:
    Ålder:
    gift/sambo/särbo...:
    Ålder på honom:
    Barn sedan tidigare, ålder:
    Vet du könet:
    Hur många försök tog det före lillen i magen blev till:
    Vart i vårt avlånga land bor du:
    Något du vill säga...:

• cast77

Enkät - Presentation

Namn: Camilla

Ålder: 28 år

gift/sambo/särbo...: Gift sedan 7 år

Ålder på honom: 32år

Barn sedan tidigare, ålder: En liten Maja som är 2 år och 3 månader

Vet du könet: Japps det blir en till liten flicka. Försökte med en pojk men flickorna var starkare =).

Hur många försök tog det före lillen i magen blev till: Första.

Vart i vårt avlånga land bor du: Sundsvall

Något du vill säga...: Jag är förkyld =(

• cast77

Är på jobbet nu efter en fruktansvärd natt med klunkande utav gaviscorn som inte dämpade halsbrännan helt....Skrikigt barn som ville sova på mammas arm så att hon knappt kunde ligga (vilket hon självklart inte fick och därför skrek).....

I går var hela släkten hos mina föräldrar och det var mycket god mat så jag får väl skylla mig själv när jag åt tre efterrätter att jag fick sådan halsbränna....=)

Nu har jag använt nässpray i två veckor men jag blöder inte längre från näsan...så så faligt är det väl inte?? (vill ha svar som gör att jag kan fortsätta...orkar inte börja avvänjning....=).)

Puss och kram på er allihopa!

• cast77

hahaa vet hur det känns när en pensionär går om en...händer hela tiden här...Till och med min dotter på två går för fort ibland och ni vet hur fort de går ;)

Jag är sjukskriven på halvtid året ut men kommer att få förlängt. Det jag drabbades av heter så fint gbs och är visst ganska farligt för bäbben när den kommer ut....Men de ger en dropp med antibiotika om man har det under förlossningen....vilket vi nu absolut hoppas inte skall ske!

Det går långsamt frammåt med huset men inte kommer vi att flytta in om en vecka (som mitt mål var....)

Här är det också mycket snö (såååå fint)!

I dag skall jag ta mig till bassängträningen för första gången på tre veckor...känner att jag är lite piggare nu och då måste kroppen få sig en omgång (så att jag blir bättre där med)!!

• cast77

Hua SnutteNuttan inte roligt att få bevittna (höra) när något barn blir slaget!! Bra att du ringde 112!!!!

Ja norrland...även Sundsvall räknas ju dit men det är ju EX antal mil upp till Piteå! Det samma när de pratar väder...hahaa från Gävle och uppåt blir det mellan minus fem grader till minus 35 grader hahaaa lika skrattretande varje gång!!

Hoppas att nyår var till tillfredställelse för er! Jag hade det jätte bra...lagomt slappt nyår! Alla här gick ut och gick själv låg jag kvar i soffan och läste lite (jätte skönt)..... Hur är det med er kan ni överhuvudtaget gå något? Här är det nästan så att jag börjar gråta om jag vet att jag måste gå mer än 100 steg!

Fick kommentaren "det är strax dax nu va" med tanke på storleken....De blev ganska förvånade när de förstod att det är 7 veckor kvar :( Börjar bli stort och otympligt =)

• cast77

Ja förlossningen...Har inte ens börjat snickra på förlossningsbrevet ännu...men det kommer väl! Två bra böcker om ni vill läsa

Att föda av Gudrun Abascal

Sedan du fött av Maria Borelius

De är absolut bästa böckerna jag läst om just förlossning och eftervård. Tar upp mycket som man inte tänker på och som de som fött glömmer eller har förträngt att berätta!! Läs dem!!

Nästan alla jag stöter på nu frågar om jag väntar tvilligar, det var roligt i början men nu börjar det kännas tungt faktiskt! Jag vet att magen är enorm och baouta stor men snälla kan ingen bara säga vilken fin mage du har =(
    Ni får ursäkta mitt gnäll men allt är ganska jobbigt just nu....

• cast77

kanske en saga: Jasså är det så illa med tandis när man är gravid. Tur att det onda gav med sig lite nu i alla fall!! Men urs vad jag avskyr tandläkaren men jag är duktig och går en gång per år =)!!

När jag väntade barn förra gången så var det en äldre man som sade till min man fast jag stod brevid "vad vacker din fru har blivit" Då riktigt njöt jag! Han har varit go nu med =) Så jag förstår att du blev glad åt att få vara en "riktig kvinna" =)!!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!