• cast77

BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!

Nattvinge ja jag tar nog med lite större byxor eller extremt låga mjukisbyxor, sist ville jag inte ha något som satt åt eller några mamma byxor!! Så jag har ett par halvmjukisar som har ett snöre i midjan de var perfekta.

Sedan när jag kom hem från bb tyckte jag att jag var ju så SMAL så jag försökte med mina vanliga byxor (gör inte om mitt misstag!!) fick dem halvägs upp på låren så tog det stopp =( lite deppad då.....

Morotsjos svårt när ni måste ha två namn =) att samsas om...eller minst fyra blir det väl som ni skall samsas om hihi

Linda Hasch tomte ojoj vad jag skrattade när jag läste det!

axxette undrar hur lätt det är att få gå med i klubben? Tror nog jag blir utesluten därifrån...=( hihi

• cast77

Grattis grattis grattis Skånenettan!!!
    Nu gör du oss alla här inne grympt avundsjuka!!

Vad tror ni om att få upp en lista med både bf och födda?

Födda-listan
    31/1 Skånenettan (bf 15/2), pojke 3090g 50cm

Bf-listan
    13/2: Anniqa
    17/2: kidA, snöfall
    18/2:Angelbabe
    20/2: SnutteNuttan, Nattvinge
    21/2: Linda å Fredde, Malinz81, Ellynil
    22/2: Julius(/Gullivers resa), Lajban, _ballamalla_
    23/2: Caza, cast77, majja, Bellis555
    24/2: Kanske en Saga
    25/2: Harley
    26/2: Kasper, HILD
    27/2: Terran, frutti
    28/2: axxette, nattisen, ceciliaa, Weiring
    3/3: morotsjos

• cast77

Hej allihopa!!

Vi har ju inget internet hemma (fast i dag har vi fått det....) så jag är ju totalt efter och hinner inte läsa ikapp i dag...Lilltjejen är sjuk och då kommer jag ju absolut inte åt internet. Vad jag förstår är det tre som har fått totalt nu?! Grattis till er....

Här har det varit ganska lugnt, förvärkar men inget allvarligt. Foglossningen är bra mycket bättre så med andra ord har nog lilltösen lagt sig tillrätta =)!

• cast77

Ett tips till förlossningsväskan att ha med:
    NÄSSPRAY för det är otroligt jobbigt att flåsa på om man är täppt i nästan...
    Läppsyl för andas man lustgas så blir allt jätte tort...

Båda dessa har jag nu införhandlat för framtida bruk =)!

Så du är kvar morotsjos...antar att det är ganska tungt för dig nu! Lever de om mycket i magen eller har de inte plats till det?

• cast77

Oj nytt fl nu har jag reggat mig på den sidan...hel snurrig för mycket nytt för en gravidhjärna!! Men nu har jag en egen blogg =)....

var till bm i dag
    sf 37cm
    bäbisen tyckte hon var ca 3,2-3,3 kg stor nu så hon borde inte bli allt för stor när hon föds men ungefär som syrran (3,7kg).
    Hon har ialla fall gott om plats hon är helt rörlig men med huvudet ner så jag skall tillbaka om en vecka och se så hon inte får för sig att vända på sig!

• cast77

Jo jag har en tens och jag hade det när jag väntade/födde Maja också....den var kalas att ha på sig när jag var hemma och sedan på bb tills jag fick skalpelektrod på henne....Så det är bara att vrida på rattana och köra igång =)

Bilen...haha det svåraste är ju att stänga dörren...när man väl har fått in bena och allt i bilen så måste man försöka nå dörren för att stänga den......

Jag skippar förlossningsbrevet den här gången....Tror jag säger till under tiden hur jag vill ha det, och inte ha det....men nu skall jag läsa Harleys så kanske jag ändrar mig =)

• cast77

Inget på g här inte förutom mensont och förvärkar till och från....

axxette jo jag tycker nästan det är jobbigast att stänga dörren. Sätta säg så sätter jag ner rumpan på bilsätet först och lyfter in fötterna med hjälp av armarna...så är ju dörren öppen som mest hahaa så når jag ju den knappt....

Fick lite info från bm att här i Sundsvall så måste man numera ha alla kläder till sig själv och bäbisen med sig samt att man själv skall stå för alla bindor. Så nu måste jag till apoteket igen....visst borde de ha de gigantiska som man måste ha de första dagarna??

• cast77

Linda m Fredde: Jag fick ett litet papper som det stod att vissa hamnar på bb och andra på hotellet och vissa på avd 45. Det var där det stod....Tycker det är jätte lustigt för dessa bindor/blöjor är inget man riktigt vill köpa för de är ju gigantiska!! Men de har information på sjukhuset på tisdag kväll som är öppen för alla och då är det lite om förlossning med alla bedövningar och så är det eftervården. Kanske vore något för er med... Tror det var 18:30 den började och höll på i två timmar.....

Ja nog känner jag igen det där med fast i sängen. Jag hade som önskemål att få stå och föda med Maja men jag hamnade i gynställning med massa sladdar och benstöd....

• cast77

Äntligen fick jag tummen ur och nu finns ett nytt magkort ute som togs i går kväll....Det större (där mitt ansikte syns) så ser ni tapeten i vardagsrummet....

FÖrvärkar till tusen.....

• cast77

Snuttenuttan: När Maja kom så var brorsans barn ca 6 och 8 och några andra barn var nått år äldre. Jag sa helt lungt att jag tyckte de var för små...Du skall veta vilken beskyddarinstinkt man får....Oftast så säger faktiskt deras föräldrar att nej du skall inte hålla i bäbisen...Om de är någorlunda vettiga vill säga.

Vi tänkte ha Maja hemma från dagis de första dagarna så att hon inte drar hem något...men hon är ju förkyld nu och jag börjar bli igen........

Jag var ut med ett mega gäng tjejer i dag på en indisk restaurang....Vad folk blängde när jag vaggade förbi eller de försökte titta lite fint utan att jag skulle se något. De roligaste att iakta var ett sött par där kvinnan var gravid, skulle gissa på halvgången. Han såg mig först och sa något till henne så hon vände sig om för att titta...de två såg ut som fågelholkar!! Undrar om de tyckte att det såg jobbigt ut för mig hihi eller att de tyckte jag var stor och ångrade sitt val?? hahaa jaja såg i alla fall jätte kul ut!

Svar på tråden BF i slutet av Februari?? Här är vi nu!