Kaxmaja skrev 2011-11-22 19:47:02 följande:
Hej ni experter!
Nu är det ett bra tag kvar men jag gillar att spana och glo länge innan jag bestämmer mig. Letar nu alltså framåtvända bilbarnstolar. Mina killar kommer inte vändas innan de fyller 4a och förmodligen inte direkt då heller. Men som sagt gillar att vara ute i god tid
. Men jag reagerar på att alla framåtvända bilstolar som är i spannet 9/15-39kg ser så förbaskat klena ut :-S
Finns det inga stabila "ordentliga" stolar som är framåtvända?
Hittade dock recaros som jag tycker ser betydligt mycke stabilare ut. Vad har ni för åsikter, tankar om dessa?
Recaro young
Recaro Monza
Sen tycker jag att isofix är himla smidigt oxå. Vi hade isofix på babyskyddet och vill nog gärna ha det igen. Vad är de allmänna åsikterna om isofix på framåtvända stolar i denna viktklassen?
det är för att det är stor skillnad på bakåt o framåtvända, vi har väntat så länge det går med att vända, nu är sonen 7 år och snart 25 kg så då går det inte bakåt mer. Vi har köpt en Cybex solution, den finns både med o utan isofix, den har sidoskydd som höjs när man höjer huvudskyddet, ofta är annars sidoskyddet i bara ett läga oavsett om man höjer resten eller inte. Recaro Monza såg ju bra ut men jag har ingen erfarenhet av stolen, den andra hade ju internsele tyvärr, det är inte bra framåtvänt, dock går den väl att ta bort.