BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Tibell skrev 2011-11-05 21:56:27 följande:
Läser tråden titt som tätt och är såå glad att den finns =)Våra barn har fram tills i förra veckan suttit bakåtvända i varsin cosmic . Våran äldsta tjej är snart 4.5 år och våran minsta är precis fylla 2 år,
Men de senaste månaderna har vi märkt att det började bli mer och mer trång för stora eftersom axlarna tog i huvudstödet.
Gubben min tyckte vi skulle vända henne framåt eftersom det var onödigt att köpa en ny bakåtvänd för drygt 2000 när vi ändå snart ska vända henne ( har satt min minsta gräns vid 5 år )
Men jag tvärvägrade och har hållt utkik på blocket efter en bra begagnad two way.
Pga av att vi bor som vi bor ( mitt ute i ingenstans ) trodde jag hoppet var ute. Men tillslut hittade jag en jättefin för bara 400 =)
Och nu sitter hon som en prinsessa =) Kan nästan ha benen raklånga och har säkert 15-20 cm innan den är urvuxen, och då endast om överkroppen växer. Vilket kanske inte är så vanligt ;) Hon är ju som tur är bara en dryg meter lång. Så nu kan hon sitta bakåt läääänge. Älskar two wayn =)
Men nu ser jag att vi kanske monterat den fel när jag såg bilden på en twoway på föregående sida. Vi har trätt det "vanliga" bältet uppifrån och ner i hålet, sedan under stolen och upp på andra sidan.
På bilden ser det ut som att bältet ska dras underifrån, uppgenom hålet och ner i det andra hålet ?
Vilket är rätt ??
Tack på förhand!