• Joico

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Kina79 skrev 2011-09-29 10:03:30 följande:
    Vilka stolar är det som är godkända framåtvända med internsele från 9 kg?
    Är det bara Two-Way?
    Och Multi-tech väl?
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 15:54:04 följande:
    Aha, den oxå? Inte Akta Gracos? Vad gäller för XTP´n eller cosmicen?
    I svenska bruksanvisningar så finns inte det med. Men i bl.a Finland står det nog med i. Alltså framåtvänd användning med internbälte. Aktas....
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 20:38:25 följande:
    Jo, men det var det jag hade för mig.
    Vi flyttar till Kina nästa vecka. Har packat ner kudde + bältesstol till de stora. Får en Akta Graco Cosmic (tror jag det är) från en familj där nere.

I vissa bilar går det inte att montera in bakåtvänd och då ville jag mest veta. Vi kommer att försöka ha henne bakåtvänd alla tillfällen det går.
    men det kommer inte att funka alltid - så är det bara. Även om det svider.

Ni gör VAD sa du?! Förvånad
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 20:51:55 följande:
    Haha, har jag inte berättat det???
    Isf har jag nog missat det tror jag! Förvånad Berätta! (om du vill)
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 21:22:13 följande:
    Min man jobbar för Ikea och i maj fick han ett erbjudande som vi båda blev heltända på
    I juni (över midsommar) åkte vi ner tillsammans med de två stora tjejerna och kollade på hus, skola, omgivningar mm.
    Passade även på att besöka Disneyland i Hong-Kong.

Vi kommer att bo i Shekou, en stor stadsdel av staden Shenzhen. Med färjan tar det ca 50 minuter över till Hong-Kong.

Tjejerna blev lika sålda som vi och är jättetaggade. Agnes fattar ju ingenting, så henne blir det nog inga större problem med.
    De stora får privat engelskaundervisning ca 4-6 timmar/barn/vecka och börjar förstå en hel del. De kommer att gå i amerikansk skola, som ligger inne på compoundet som vi ska bo i.
    Skönt att inte behöva släppa ut dem i den kinesiska trafiken, det räcker att min man ska ge sig ut i den varje dag.
    Jag kommer att vara hemma med Agnes åtminstone till augusti 2012. Då skolas hon in. Sen får vi se vad jag ska hitta på. Lyxhustru är ju ett alternativ

Nyfikna? Bara fråga!!!
    Men gud, wow! Häftigt! Liksom... för alltid eller? Det är inget som är tidsbegränsat?
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 21:32:38 följande:
    Jo, det är ett 3-årskontrakt. Sen kan man förlänga ytterligare 2 år om man trivs och så
    Fränt! Men ni tror inte att ni kommer bo kvar hela livet, eller?
    Ditt användarnamn förresten, det har du ju haft länge... Kina79? Vadå Kina? Inte Kina, landet Kina, va? Tungan ute 
  • Joico
    Kina79 skrev 2011-09-29 22:07:40 följande:
    Haha Nä, mitt användarnamn är ett smeknamn jag hade på gymnasiet o högskolan. Uttalas med K som i Kristina. Fast nu passar det ju riktigt bra! Hela livet??? E du tokig eller?? För de som vill och har lust så kan ni lägga till mig på fb.
    Hehe ja ok, har misstänkt de förut men nu tänkte jag.. ah...

Nja, inte vet jag inte hela livet alltså haha, bara några år? 
  • Joico

Hoppas nån är här och vill hjälpa mig, innan kl 8 imorgonbitti Cool En Duoflex ska in i en Passat (-08) imorgon, men jag hittade inget bra att fästa underförankringsbanden i. Jag trodde ju att en sån familjebil skulle ha "glapp" under skenorna eller t.o.m öglor, men icke icke. Det enda jag kunde hitta på var själva fästena som framstolen glider i. Duoflexen ska alltså sitta bak. 
    Stolen framför står ju på två "pinnar" som i sin tur glider på skenorna. Är det OK att fästa banden runt dom?

• Joico
    Karolin86 skrev 2011-10-01 22:30:29 följande:
    Annan: Jag hoppas de är okey för min syster fäste så i tre år, dom hade nog inte en tanke på att de inte skulle vara godkänt...
    Hehe ah bra tänkte om det måste vara nåt som sitter FAST liksom. Men å andra sidan så är det ju tillåtet att fästa mellan sitsen och ryggstödet så då borde ju de här också vara OK, tänkte inte på de
    t0va skrev 2011-10-01 22:45:50 följande:
    Ja det är det. Vi har fäst i dem på våran golf och mina föräldrars passat. Frågade våran guru om det och han sa att det var ok. Det är ett helt hopplöst märke på bil när det gäller att fästa bilstolar, i passaten skulle man kunna sätta dit förankringsöglor men inte i våra olika golf-bilar. Är så jobbigt eftersom man ju inte kan flytta sätet när stolen är monterad om man fäster i framförvarande stol. Alternativet är ju att du fäster banden runt fästet på sätet men det brukar göra att stolen inte sitter lika bra. Man får en annan vinkel på remmarna eftersom fästpunkten kommer närmare bilstolen. Så vi har alltid satt fast stolen i den armen som går i skenan
    Jättekorkat faktiskt! Blev lite förvånad när jag inte hittade nånting att fästa i, tills jag la mig på mage över tröskeln och kollade in under stolen hehe. På min Yaris så är det en glipa mellan golvet och skenan så där får man under bandet, liksom på min förra Citroën C3.
    Men då sätter vi banden runt den där "pinnen" som är på bilden
Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!