Inlägg från: sumpbävern |Visa alla inlägg
  • sumpbävern

Vad är svensk kultur?

TheCoopers skrev 2011-08-23 08:34:06 följande:
    Kan du diskutera ngt utan att skrika PK varje gång ngn inte håller med dig ?

Jag skriker inte. Anser jag att det är PK så nämner jag däremot det.
  • sumpbävern
    FMGA skrev 2011-08-23 08:44:43 följande:
    Ledsen - nja, vill vi inte alla få våra fördomar bekräftade, så nog har jag lite roligt åt din brist på förstånd.

Nu är vi visserilgen lite utanför ämnet, men även sverigedemokrater är ju svenskar och en del av den svenska kulturen , om än en mycket obetydlig sådan - så visst jag kan väl försöka lära dig något. Även omgivningens förtvivlade försök att lotsa sverigedemokraten på rätt spår är ju en del av den svenska kulturen.

Jo, jag förstod vad du syftade på med trenden, men elaj somjag kan vara ibland tyckte jag att komiken skulle bli större om du själv förklarade.
    Det finns tre augustiresultat i den där lekstugan för klipp och klistrande du har som snuttefilt. Sifo, United Minds och Yogov, de två senare var de opinionsinstitut som vid förra mätningen gav SD högst andel väljare.

Trenden. Försök föreställa dig en  grupp om tio sverigedemokrater med en genomsnittlig IQ på 80, så försvinner sju av dessa tillfälligt för att klippa och klistra ihop en berättelse om hur somalier inte förstår att betala för sig på SL:s bussar, kvar är då tre sverigedemokrater. Två av dess tillhör gruppens intellektuella elit och vill inte befatta sig med sysselsättningsterapin, den tredje är väl mest som de andra.

Jag misstänker att du kanske ändå inte förstår att man inte kan jämföra två olika genomsnitt och dra några slutsatser från detta. Tja, visst kan man, du gjorde ju det, men det är dessvärre lika korkat som att påstå att de tio sverigedemokraternas genomsnittsintelligens ökar om sju av de mest korkade inte är med vid ett mättillfälle.

Och så är jag tillbaka till det faktum att den senaste opinionsundersökningen visade att mer än var tionde sd-sympatisör försvann vid augusimätningen. Resultatet ligger dock inom den statistiska felmarginalen men om trenden håller i sig kommer sd fortsätta att minska, 

I sammanhanget kan det vara på sin plats att nämna att man bör ta Yogovs undersökningar med en nypa salt. Där handlar det inte om ett slumpmässigt urval, utan deras tyckarpanel har aktivt sökt sig till dem. 

Antingen är du en riktigt rolig liten ironisk prick, eller så är dina föräldrar helt enkelt bröder. Lite svårt att greppa.

På länken hittar du samtliga opinionsmätningar av Sifo, Synovate, Skop, Sentio, Novus, Demoskop, United Minds , SCB och YouGov sedan april 2006. Trenden visar att SD ökar för varje år. Precis vad vill du hjälp med att förstå?
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 16:30:17 följande:
    Källa på det?
    Du fortsätter påstå detta och jag väntar på källa. 

Jag tycker inte om att du spelar dum hela tiden NG.

Jag letar fram några exempel, du kan själv söka lokalt om du vill. Länkar finns på alla poster.  

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.2075895-protester-mot-mangkulturellt-nationaldagsfirande

http://politisktinkorrekt.info/2011/06/02/svensk-somalisk-fest-pa-nationaldagen/ ( länken borta, därav PI-länken)

http://politisktinkorrekt.info/2011/06/02/skansen-vill-inte-vara-samre-med-firandet/   (samma)

http://politisktinkorrekt.info/2011/06/24/inslag-arabiskt-midsommarfirande-fran-skansen/ (SVT-play)

Göromål nu. 
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 16:30:17 följande:
    Källa på det?
    Du fortsätter påstå detta och jag väntar på källa. 
    Väntar och begär gör alla. Sök lite egen info ibland.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 17:11:48 följande:

Första länken;
    Vad är problemet? "Sedan 2005 är det tradition i Sandviken att nationaldagen firas med musik och dans från olika delar av världen. I samband med nationaldagsfirandet passar kommunen också på att genomföra en ceremoni där nyblivna medborgare hälsas välkomna till Sverige och kommunen."

I Sandviken. Du bor inte där, även om man bor där, behöver man inte gå dit, även om man går dit, så pissar man inte på Sverige.

Se två länkarna i mitten talar om det jag talar om. Vilket diskuterats i en tråd på FL strax innan det hände.

Det sista om midsommaren, handlar som jag förstår om EN snubbe som ska uppträda på ETT midsommarfirande. Och detta stör?

Detta, vad du presenterat, är "Sveriges nationaldag består mest av somalisk dans och kurdisk mat"?
    Detta, vad du presenterat säger vad exakt? 

Det var några få exempel NG. Hur många lokala firanden har du själv sett?

Som någon skrev i tråden innan. Det går knappt få några bidrag alls till kulturella arrangemang längre om man inte inkluderar utländska diton. Jag gillar inte utvecklingen i detta sjuka land. Acceptera det bara NG.  
  • sumpbävern
    FMGA skrev 2011-08-23 17:11:58 följande:
    Nja, jag tycker mig märka att det finns några här i tråden som verkar vilja diskutera svensk kultur inte sverigedemokratens brist på sådan.

Om du önskar lite hjälp med att förbättra dina rudimentära kunskaper inom matematik, statistik, samhällskunskap eller som det verkar sexualkunskap, så starta gärna en tråd om detta.

Det finns säkert fler än jag som förstått att bästa boten mot sverigedemokratiska tankeglapp är kunskap.

Fråga gärna du så ska jag försöka hjälpa dig, och jag lovar ingen fråga kommer att vara så dum att du inte förtjänar ett upplysande svar..

Men i den här tråden tänker jag inte besvara fler frågor från dig - här diskuterar ju folk svensk kultur, ja förutom du då som är lika somaliaepidemisk som alla sverigedemokrater som drabbats av den sjukdomen.

Du började tjafsa om länken och bristen på intelligens. Har du inget att säga om trenden nu när du har förstått innebörden?
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 17:12:38 följande:

Varför ska jag göra det? Du kom med påståendet, det är således ditt jobb att styrka att den svenska nationaldagen mest består av somalisk dans och kurdisk mat.
    Du hittade ett exempel.

Dåligt.  

Det är inte mitt jobb att styrka någonting. Det är lika mycket ditt jobb att motbevisa om du anser något annat. 
  • sumpbävern
    TheCoopers skrev 2011-08-23 17:15:34 följande:
    Man firar inte utländska ( muslimska ) seder . Man firar Sverige ... jag tror du missat ngt .

Sen kan man väl fira hur man vill eller måste alla fira precis likadant ? Jag gillar inte att skutta runt midsommarstången och kanske att jag drar i mig en pizza eller lite champagne på nationaldagen men jag firar Sverige lik förbannat .

I USA kan man äta arepas , mofongo eller texmex på 4th of july . Dansa kongolesisk dans eller äta barbecue .... det spelar ingen roll . Det som spelar roll är att man firar dagen .

Jag är ju inte ultra konservativ heller och skulle inte gråta om de tog bort Kalle Anka på julafton

Jag skiter i hur folk firar eller OM dom firar. Allt går ut på att Sverige ska bli så mångkulturellt det bara går. En start var att få in mångkulturen i grundlagen utan att tillfråga folket. Grundlagsändringar ska man ha folkomröstning om, allt annat är diktatur enligt min mening.

Alla arrangörer vill inte ha utländska inslag i sina arrangeman utan tvingas till det för att få bidrag eller tillstånd.

Jag tycker utvecklingen är sjuk, sjuk och sjuk.    
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 19:30:54 följande:

Nej verkligen inte.
    Kommer man med ett påstående i en debatt, är det inte motståndarens uppgift att styrka DINA uppgifter.
    Herregud...

Men man kan- om man verkligen vill motbevisa- komma med egen fakta. ( gå inte ner i atomer om detta med nu please)

Herrejisses...
  • sumpbävern
    Tonårsmamman1 skrev 2011-08-23 19:32:19 följande:
    Du får acceptera det om du ska leva i Sverige, även om du inte gillar det.

Det Sverige du vill ha finns inte, och kommer aldrig att finnas! Så länge det finns folk från andra länder som bor i Sverige kommer vårt land att vara mångkulturellt. 

Nej, nej, nej min vän. Jag behöver inte acceptera ett skit. Vi bor i ett fritt land med friheten att tycka, tänka och rösta på vad vi vill. 
Svar på tråden Vad är svensk kultur?