Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-23 08:30:45 följande:
Men du - det där skrev jag efter att du kommit med samtliga påståenden. Jag trodde då du syftade på det enda firande av nationaldagen i Sverige 2011 där somalier ens uppträdde.
När jag refererade till det, så skrev du "Va? Men det där är en annan sak, eller?"
Du har skrivit att nationaldagen består av somalisk dans och kurdisk mat, du har sagt att Sveriges nationaldag "mest" består av somalisk dans. Långt innan jag ens kom in i tråden, utan att en enda gång förklarat, vad du pratar om?
Och nej - om du ska länka går det jättebra att länka till arrangören av ett event. Där var nämligen där man såg exakt hur firandet gick tillväga, medan man på PI läste något helt annat.
Källkritik.
ETT enda firande med somaliskt inslag? Ok. Du har visst haft fullt upp på nationaldagen som hunnit se alla firanden landet runt. Att somalier kom upp så många gånger betyder nog inte mer än att det var mitt första exempel som folk svarade på. Du har ju alltid haft förmågan att lusläsa för att hitta eventuella fel som du kan spinna vidare och gå ner i atomer på.
Alltså, du har inte märkt alls att det är så otroligt viktigt att framhäva "utländsk" mat, dans och annat på våra högtider typ nationaldagen? Fantastiskt.
Länkar lite äkta svensk kultur så alla förstår vad svensk kultur innebär:
">