Inlägg från: sumpbävern |Visa alla inlägg
  • sumpbävern

Vad är svensk kultur?

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 20:37:24 följande:

Vadå varför?
    Jag var med i en tråd som startades om detta av JTA här på FL.
    Det var en somalisk temadag, kallade de det. Bland annat var det en somalisk man som skulle sjunga svenska folkvisor tillsmmans med en grupp från typ Värmland.

Ingen var tvingad att gå dit.

Att sitta och hänga upp sig på detta i otal inlägg känns inte helt ok.
    Speciellt inte när man bevisligen ej är införstådd i hur det gick till.        

Men det är väl en helt annan sak, eller?
  • sumpbävern
    FMGA skrev 2011-08-22 20:53:48 följande:
    För övrigt är sverigedemokraters  matematikmetodik ett stort glädjeämne så här i det tilltagande höstmörkret.

6,8 procent i förra Sifomätningen, 6,0 procent vid den senaste Sifomätningen

Låt oss hoppas på sju sådana ökningen i rad, låt mig se: sju gånger åtta är 56. Håller den sverigedemokratiska ökningstrenden i sig har de om man tillämpar politiskkt korrekt matamatik minskat med 5,6 procentenheter och skulle ha 0,4 procent av väljarkåren bakom sig. 

Varför skulle du klara av matematik när du inte ens kan stava?

Trenden, trenden. Titta igen.  
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 22:38:10 följande:
    Va?

Ja, vad har en somalier som sjunger svenska visor med saken att göra?
  • sumpbävern
    I Blackrose I skrev 2011-08-22 20:33:26 följande:
    Sumpis, fick jag ett svar på vad du tycker om assimileringspolitiken?

Missat den frågan. Vilken assimileringspolitik?
  • sumpbävern
    Aaliyah skrev 2011-08-22 21:31:15 följande:
    "Allt för att rädda några judar"... Nu tror jag att vi börjar komma närmare vad vissa egentligen tycker. Spännande.

Du läser ju som du har förstånd till.
  • sumpbävern
    Plutteli skrev 2011-08-22 21:00:10 följande:
    Jag lämnar detta här, det känns rätt menlingslöst att debattera nått när du kör argumentet unifrån vad du tror att jag skriver och inte utifrån vad jag faktiskt skriver.

Ja, lämna krigshistoriken du.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 22:43:24 följande:

"Ett exempel; svenska flaggans dag aka nationaldagen består idag mest av somalisk dans och annat exotiskt. Vad har det med Sverige att göra, och blir det inte istället Somalia som hamnar i fokus?"

Detta har du skrivit typ 10 gånger i tråden.
    Vad syftar du på?  

Typ 10 ggr tror jag inte. Vad är det du inte förstår egentligen? Är det Somalia vi ska fira?
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 22:48:00 följande:

Vad, vilken händelse syftar du på när du skriver att nationaldagen består "mest av somalisk dans"?

Jag har tagit upp många nationaliteter, läs igen. Ett flertal arrangemang i hela landet, ska visa dig imorgon.

Jobba nu. 
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 22:55:22 följande:
    Här Sumpen, detta är vad du skrivit om somalisk dans i tråden. Vadan denna fixering? Allvarligt talat?

"¤ Svensk kultur de senaste åren är att visa upp somalisk mat, iransk dans, turkisk blaha och arabisk blähä istället för svensk kultur på våra högtidsdagar. *Mår illa*

¤ svenska flaggans dag aka nationaldagen består idag mest av somalisk dans och annat exotiskt.

¤ Eeeeh, jaha? Mer somalisk dans på nationaldagen alltså.

¤ Och då kommer somalierna in och räddar oss?

¤ Du äger ingenting puttefnask. Jag sa ju precis samma sak innan. Den dansen har vi tagit till oss helt själva och utövat utan något tvång

¤ Jag blir tvingad att se skiten om jag vill fira nationaldagen på klassiskt vis. Det är Sveriges dag, inte Iraks eller Somalias

¤ Jaha? Så mer somalisk dans då?

¤ Och har redan somaliska dans-inslag?

¤ Men varför somalisk dans och kurdisk mat på sveriges nationaldag?

¤ Somalisk dans och kurdisk mat speglar inte vår kultur överhuvudtaget"
    Du plockar ju ut meningarna ur sitt sammanhang. Jag skriver afghansk dans i fortsättningen om det är ok för dig? Förstår du inte poängen, eller är det egentligen du som är fixerad av somalier? Tråden handlar om kultur du vet.
  • sumpbävern
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-22 22:58:53 följande:

Jag har läst, som du bevisligen kan se.
    Och din fokus på somalier är lite konstig.

Du hävdar att man på Sveriges nationaldag "mest" dansar somalisk dans.
    På nationaldagen hölls det ett firande med somaliskt tema på nationaldagen. Dansgrupper uppträdde och en somalisk man sjöng som sagt svenska folkvisor tillsammans med en grupp från Värlmland.

Helt frivilligt att gå. Vill man fira den traditionellt (sedan vad - 83?) funkar det också fint.

Så jäkla bajsnödigt.        

Nu har du snart skrivit om somalier fler gånger än mig.

NG, det firas nationaldag över hela Sverige. Inte bara på SVT (?)

Hur fan ska man annars fira den? Ska vi inte döpa om den till "hela världens dag" istället så slipper vi allt gnäll?  Nationaldagen, eller svenska flaggans dag som den hette innan har firats under lång tid NG.
Svar på tråden Vad är svensk kultur?