Fler gravida i Jönköping med omnejd?
Finns det fler gravida där ute i Jönköping eller runt om?
Förstagångsföräldrar så som flerbarnsföräldrar. Vore kul att tjattra med liksinnande i samma område
Finns det fler gravida där ute i Jönköping eller runt om?
Förstagångsföräldrar så som flerbarnsföräldrar. Vore kul att tjattra med liksinnande i samma område
Klart du får:) välkommen Maja! Vart bor du och hur långt har du kommit i din graviditet?
Tack tack
jag bor lite utanför norrahammar, blir nog den mvc jag kommer gå till i alla fall
Jag tror jag är i vecka 7 eller 8, lite osäker då min mens är väldigt oregelbunden.
När brukar man skriva in sig hos barnmorskan?
Ring och boka möte. Vid vecka 10 har man hälsosamtal :D
Ja okej, kanske dags nu då hehe, trodde man gjorde det vid 18 eller nått
Såg din tråd om amning, vilken bra tråd det var, har också funderat på vad man behöver till amning. Better safe then sorry ju
Ja det e fan svårt att veta all när man inte gjort detta förr haha. Som jag skrev längre upp i denna tråden. Gå på allt du blir erbjuden i kurs/träff/informationsväg! Oerhört givande och roligt :)
Jag bor vid skogskyrkogården och tillhör MVC på Råslätt.
Med mina tidigare barn gick jag i Norrahammar. Tycker det har varit jätte bra på båda ställena.
Ja norrahammar är toppen! Ska på inskrivning nästa vecka är i ca vecka 11 då! Amningen funkade väldigt bra med min son så hoppas det går lika bra denna gång:) tycker faktiskt att det var jätte mysigt att amma:))
det är betryggande att höra att ni gillade norrahammar.
Jag är lite nervös inför amningen faktiskt, känns som lite obekvämt att ha någon så nära inpå, har asperger så de med närhet är rätt svårt för mig. Men ska helt klart ge det en chans, ser de lite som en utmaning men ändå väldigt nervöst
Usch och fy och blä, måste få gnälla lite redan! Mår så fruktansvärt dåligt helt plötsligt. Legat däckad flera dagar nu och det räcker, räcker, räcker! Antar ändå att det bara precis har börjat... Värst är att vara så fruktansvärt hungrig och inte kunna äta. Hur har ni klarat er igenom illamåendet? Känns som att det aldrig kommer att ta slut...
Tack för att jag fick gnälla, känns genast bättre ;)
gnäll på litengeleklump , jag har de likadant. Men märkt att ju mer ofta jag äter ju mer släpper illamåendet. Dock så kommer min skräck för vikt uppgång (hade ätstörningar som tonåring och hjärnspökena har tyvärr inte helt döt ut) har du testat kall mat, eller vattniga frukt/grönskar? de kan vara enklare att svälja när de inte är så mycket matigt