Inlägg från: Maja Trams |Visa alla inlägg
  • Maja Trams

Fler gravida i Jönköping med omnejd?

Får man vara med här?  

• Maja Trams

Tack tack  
    jag bor lite utanför norrahammar, blir nog den mvc jag kommer gå till i alla fall  
    Jag tror jag är i vecka 7 eller 8, lite osäker då min mens är väldigt oregelbunden.  
    När brukar man skriva in sig hos barnmorskan?  

• Maja Trams

Ja okej, kanske dags nu då hehe, trodde man gjorde det vid 18 eller nått  
    Såg din tråd om amning, vilken bra tråd det var, har också funderat på vad man behöver till amning. Better safe then sorry ju  

• Maja Trams

det är betryggande att höra att ni gillade norrahammar.
    Jag är lite nervös inför amningen faktiskt, känns som lite obekvämt att ha någon så nära inpå, har asperger så de med närhet är rätt svårt för mig. Men ska helt klart ge det en chans, ser de lite som en utmaning men ändå väldigt nervöst  

• Maja Trams

gnäll på litengeleklump , jag har de likadant. Men märkt att ju mer ofta jag äter ju mer släpper illamåendet.  Dock så kommer min skräck för vikt uppgång (hade ätstörningar som tonåring och hjärnspökena har tyvärr inte helt döt ut) har du testat kall mat, eller vattniga frukt/grönskar? de kan vara enklare att svälja när de inte är så mycket matigt

• Maja Trams

kan också sitta och fantisera om man men när det väl kommer till kritan så spyr man av bara lukten. Har dock märkt att av den mat jag faktiskt får i mig så är det numera dubbel portion, försöker hålla mig till normala portiner så jag inte ska gå upp så mycket men det är så svårt när man vet att blir man inte mätt så kommer man bara och må illa istället. 
    Det känns lite som att välja mellan pest eller kolorera. har köpt massa gurka nu i alla fall så man kan gå och småäta utan dåligt samvete så fort man ser vågen.  

• Maja Trams
    Emmilie skrev 2011-09-10 19:25:53 följande:
    Jag har BF 17 februari. Första barnet för oss! Vi bor i Norrahammar.
    grattis och välkommen, då bor vi inte långt ifrån varann du och jag  
  • Maja Trams
    nirac - välkommen in Spännande, hur mår du?

Vinxen - OJ är det så illa alltså, hoppas de finns plats för dig, eller så kanske du får göra som en kompis, hon fick ligga i amningsrummet haha, de var rätt fullt då också. Men lika glad var hon, slapp de stora salarna  

Allidandy - Mysigt datum, vår är aboslut bästa ju, är själv vårbarn och aldrig vart avis på de som fyller på andra årstider

sassus - Verkar bli en riktig babyboom, men märker de på FB också, väldigt många gravida. Känns både kul och lite skrämmande, dels förlossningsplats, sen dagisplats, tider på bvc och allt. Men sånt man får ta då  
    Då är vi lika långt gångna, är också i vecka 9  
Svar på tråden Fler gravida i Jönköping med omnejd?