Fler gravida i Jönköping med omnejd?
Får man vara med här?
Får man vara med här?
Tack tack
jag bor lite utanför norrahammar, blir nog den mvc jag kommer gå till i alla fall
Jag tror jag är i vecka 7 eller 8, lite osäker då min mens är väldigt oregelbunden.
När brukar man skriva in sig hos barnmorskan?
Ja okej, kanske dags nu då hehe, trodde man gjorde det vid 18 eller nått
Såg din tråd om amning, vilken bra tråd det var, har också funderat på vad man behöver till amning. Better safe then sorry ju
det är betryggande att höra att ni gillade norrahammar.
Jag är lite nervös inför amningen faktiskt, känns som lite obekvämt att ha någon så nära inpå, har asperger så de med närhet är rätt svårt för mig. Men ska helt klart ge det en chans, ser de lite som en utmaning men ändå väldigt nervöst
gnäll på litengeleklump , jag har de likadant. Men märkt att ju mer ofta jag äter ju mer släpper illamåendet. Dock så kommer min skräck för vikt uppgång (hade ätstörningar som tonåring och hjärnspökena har tyvärr inte helt döt ut) har du testat kall mat, eller vattniga frukt/grönskar? de kan vara enklare att svälja när de inte är så mycket matigt
kan också sitta och fantisera om man men när det väl kommer till kritan så spyr man av bara lukten. Har dock märkt att av den mat jag faktiskt får i mig så är det numera dubbel portion, försöker hålla mig till normala portiner så jag inte ska gå upp så mycket men det är så svårt när man vet att blir man inte mätt så kommer man bara och må illa istället.
Det känns lite som att välja mellan pest eller kolorera. har köpt massa gurka nu i alla fall så man kan gå och småäta utan dåligt samvete så fort man ser vågen.