Åttioettan skrev 2011-08-09 16:53:47 följande:
Hej å välkommen! oj, Du har varit hemma länge, förstår att det måste kännas märkligt.
7 michelingodingar skrev 2011-08-09 15:26:12 följande:
ja kan ju vara ett av skälen till att det känns lite extra jobbigt för att man vet att man inte kommer göra detta igen!!
tråkigt att du inte har kunnat njuta av att vara hemma, vadberor det på om jag får fråga?
jag skulle helt klart kunna tänka mig att gå som hemmafru men inkomsten räcker inte till så ja man får göra det bästa av situationen
vill dessutom inte tillbaka till mitt gamla jobb så jag har haft en hemskt ångest bara över den biten men nu kan jag släppa det i 2 år till och hoppas jag får ett jobb inom det jag ska utbilda mig till nu!!
Jag är väl inte "hemma-mamma-material" helt enkelt. Är för rastlös för det och tycker om att få utbyte av andra vuxna människor än "bara" min man. Han skulle egentligen vara hemma från start men han hade en utbildning som vi prioriterade att få färdig igång och det fick bli jag som var hemma, lite mot min vilja då om jag ska vara helt ärlig... Vårt tredje barn var inte planerat kan tilläggas, men jag är glad att han kom till oss ändå förstås.
Det var bara en ganska jobbig inväjningsperiod för min del.
ok då är det jujobbigt när man känner så, har 2 av 7 barn som inte var planerade
Flickan och kråkan skrev 2011-08-09 20:45:33 följande:
Jag går också från barn.....till barn
. Fast för mig handlar det om tonåringar, är högstadielärare. Så förbaskat stor skillnad är det egentligen inte
. Större kroppar, men fortfarande rätt små liv därinne
.
Det blir med största sannolikhet inte fler barn för oss heller.....det bidrar väl lite till "vemodet"
.
Är detinte tufft att vara högstadielärare? tänker en del på våran son som är 15 år och har ett funktionshinder och hur otroligt kämpig skolan är för honom och, vad jag antar, för hans lärare oxå!!!!
Idag mjukstartade vi inskolningen med lillkillen och det gick bra ska dit i morgon igen får se hur han reagerar, känns så kluvet allting när man gått hemma i 5 år och veta att nu är det slut
usch undrar hur länge det kommer kännas så här!! har ju inte kännts så alls med de övriga 6 barnen!!!