Åttioettan skrev 2011-08-14 14:52:42 följande:
Kul! Började också jobba i torsdags och det kändes jättebra!
Jag hade mycket att berätta för min man när jag kom hem och hade saknat barnen. Positivt alltså. =)
vad kul att det gått bra! På onsdag börjar jag smyginskola sonen, och på måndag börjar "riktiga" inskolningen. Bastian har redan fått en jättekompis i dagmammans make, som är pensionerad och hemma på dagarna han med. Stor mysig Beppe-Wolgers-typ. Nästan så jag också vill krypa upp i hans famn, haha. Jag är jättekluven, för å ena sidan behöver han detta sååå mycket, vi känner ingen där vi bor och sonen har inga barn att leka med förutom de på ÖF och så, men han håller sig undan alla. Vill bara vara med vuxna, vilket ju inte känns helt bra. ÄR sjåpig och orolig att han ska bli ledsen, göra sig illa, bli sårad blabla.. såklart. Min lille älskade plutt.. Å andra sidan vill jagbara lösa bort dagarna ur almanackan, eftersom dagmamma för honom innebär sömn för mig.
Jag har en dygnsrytmstörning som gör att jag aldrig kan somna innan tre på natten oavsett när jag vaknat på morgonen hur trött jag än är, så jag skojar inte när jag säger att jag sover tre timmar i snitt per natt och har så gjort de senaste nio månaderna (!!!). Lör-sön samt onsdagar sover jag 8 h (maken har ledigt ons) och annars är det mellan en till fyra timmar som gäller. Allt över två timmar anser jag vara mycket ;) Men nu kommer maken bli den som lämnar Bastian på dagis vilket gör att jag kan sova ett par timmar till eftersom min dotter sover längre. Sådan lycka!!!! Och bra eftersom jag tror min kropp börjar braka ihop nu.
Jag börjar plugga i mitten på oktober och längtar som en galning! (trots att det blir sömnlösa nätter då igen, suck)