Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Fler som börjar jobba igen efter föräldraledighet snart? Iiii!

Jag har varit hemma i drygt 3½ år.....och ska börja jobba i morgon. Har en pojke på drygt 3½ år som började på förskola efter nyår och en pojke på snart 2½ år som ska skolas in om en vecka på sin storebrors avdelning. Det känns mycket märkligt.......

• Flickan och kråkan
    Åttioettan skrev 2011-08-09 16:53:47 följande:

Hej å välkommen!  oj, Du har varit hemma länge, förstår att det måste kännas märkligt.

Känner mig lite ambivalent inför det hela. Igårkväll när jag kikade in på sovande killar så satte jag mig och storbölade en stund.....separationsångest från min sida.......har ju liksom alltid varit hemma med dem . Samtidigt känner jag att det ska bli kul att börja jobba igen. Jag trivs med mitt jobb, och känner att jag faktiskt behöver göra och vara något annat än mamma.......måste få tänka egna tankar och få vara lite "i fred" . Känner mig också rätt trygg med att mina barn är relativt "stora", storebror har trivts jättebra på förskola det senaste halvåret, hans inskolning gick fulllkomligt friktionsfritt och lillebror ska in på samma avdelning......lite märkligt att inte vara med om inskolning dock.....den ska sambon ta. Ska jobba deltid, vilket också känns skönt. men märkligt känns det. Vart tog tiden vägen och vad hände med mina bebisar
  • Flickan och kråkan
    Åttioettan skrev 2011-08-09 17:25:50 följande:
    Hihi, jag satt också å bölade igår. Hade sonen i famnen här framför datorn, har brukar somna i min famn till musik och har så gjort sen han var nyfödd. Då blev jag sådär blödig och tänkte sentimentala hönsmamma-tankar om hur han ska ut i den stora hemska världen och inte är en liten plutt längre. Usch.

2 dagar kvar...

Jag ska jobba på småbarnsavdelning förresten, som barnskötare. Så själva jobbet är ju inte "något nytt" men ändå ÄR det ju det! Haha    

Jag går också från barn.....till barn . Fast för mig handlar det om tonåringar, är högstadielärare. Så förbaskat stor skillnad är det egentligen inte . Större kroppar, men fortfarande rätt små liv därinne .

Det blir med största sannolikhet inte fler barn för oss heller.....det bidrar väl lite till "vemodet"
  • Flickan och kråkan
    7 michelingodingar skrev 2011-08-10 14:05:52 följande:
    Flickan och kråkan skrev 2011-08-09 20:45:33 följande:
    Jag går också från barn.....till barn . Fast för mig handlar det om tonåringar, är högstadielärare. Så förbaskat stor skillnad är det egentligen inte . Större kroppar, men fortfarande rätt små liv därinne .

Det blir med största sannolikhet inte fler barn för oss heller.....det bidrar väl lite till "vemodet"
    Är detinte tufft att vara högstadielärare? tänker en del på våran son som är 15 år och har ett funktionshinder och hur otroligt kämpig skolan är för honom och, vad jag antar, för hans lärare oxå!!!!

Idag mjukstartade vi inskolningen med lillkillen och det gick bra ska dit i morgon igen får se hur han reagerar, känns så kluvet allting när man gått hemma i 5 år och veta att nu är det slutGråter usch undrar hur länge det kommer kännas så här!! har ju inte kännts så alls med de övriga 6 barnen!!!

Jo, visst finns det mycket som är kämpigt men jag gillar verkligen mitt jobb . Det är fantastiskt roligt att möta och jobba med ungdomar även om jag önskar mer tid och ofta kan känna mig otillräckligt. 

Ja, jag är igång nu i alla fall. Kan utan tvekan konstatera att det verkligen varit mitt bästa beslut någonsin att vara hemma med barnen så pass "länge". Känns kul att jobba, men tiden med barnen har varit guld och den kommer ju liksom aldrig tillbaka. har två trygga, glada pojkar som puttar iväg mig när jag säger att jag måste åka till jobbet . Märkligt nog så kändes det som om jag bara haft vanlig semester. Samma milj, i stort sett samma kollegor.....som om jag aldrig varit borta . Vad är det för tecken? Att man blivit ett fossil på bygget, eller vad .  
Svar på tråden Fler som börjar jobba igen efter föräldraledighet snart? Iiii!