• Anonym

Vår hund bet min son i ansiktet

Åskan skrev 2011-08-02 00:15:04 följande:

Nej men då är inte den hunden helt säker att ha bland småbarn. Kanske finns andra raser som inte bits?! Jo, jag vet många hundar som tål väldigt mycket. De går undan isf att bitas. Småbarn är spontana och kan göra mkt dumheter. som sagt, det finns ju ett till litet barn inblandat. En 1-åring vet DEFINITIVT inte vad som är rätt el fel!

Hahahaha, en skadad hund som tål allt utan att säga ifrån??? Vilken ras då?

Nu är ju ts barn 3.5 år... och vet rätt och fel. Så vad är nästa argument?
  • Anonym
    Åskan skrev 2011-08-02 00:31:30 följande:

En hund som kan bitas (oavsett anledning) anser jag ändå inte ska bo med småbarn. Punkt.

Ett barn som kan bitas anser jag inte ska bo med hundar. Punkt!
  • Anonym
    Rockan skrev 2011-08-02 00:38:08 följande:
    Ja en 3,5-åring vet oftast vad som är "rätt och fel". De har dock inte förmågan att konsekvent kunna agera därefter, och ska man ha barn och hund ihop så ska man vara väl medveten om just det och inte lägga ansvar på barnen som de inte klarar av.
    Precis, och nu var hunden skadad och ts son bet den.. Så det är ts fel!
  • Anonym
    puss skrev 2011-08-02 07:18:39 följande:
    nej, så då kan man ju lämna sonen till veterinären då. bra tänkt där!
    Man kan uppfostra honom och ta ansvar som förälder så man inte lämnar honom ensam med en skadad hund...
  • Anonym
    puss skrev 2011-08-02 07:17:31 följande:
    men det är SKITSAMMA om det är sonens fel eller ej. hunden kan ju bita ihjäl honom. klen tröst då liksom, att det var hans eget fel. hur fan tänker folk?
    Har ts skrivit vad det är för ras? En liten chihuahua kan knappast bita ihjäl någon...
  • Anonym
    puss skrev 2011-08-02 07:27:24 följande:
    okej!! ts ni kan ju backa tiden och uppfostra om hunden. att jag inte tänkte på det. skönt med bra tips!
    Det är sonen som ska uppfostras om du inte förstod det...
  • Anonym

Det är enbart TS som brustit i ansvar. Stackars hund!! Blir trakasserad, biten i ryggen, utskälld och bunden utomhus. Skandal! Om man är så empatilös som TS ska man inte ha hund. Synd om sambon som har en tjej som vill avliva hunden även innan detta hände.

• Anonym
    odda skrev 2011-08-02 10:17:59 följande:
    våran hund bet line när hon va 2 år och vi älskade värkligen den hunden men den va mer en vuxen hund så vi avlivade den så line och henna kunde få ett tryckt liv istället så vi köpte en hund till
  • Anonym

Mina barn är 5 och 3,5 år. Dom skulle aldrig ens få för sig att behandla ett djur sådär. Uppfostra ungen för fan. Han ska veta bättre i den åldern än att systematiskt misshandla ett djur.

• Anonym

Tack för svar och åsikter.. Vissa av er tar jag mindre på allvar. Borde ha fattat vilken nivå på vissa svar det skulle bli - det är ju fl.

Svar på tråden Vår hund bet min son i ansiktet