• spigg

Bugaboo Donkey

Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

-----

FAQ
    (Under konstruktion!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

- Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

- Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

- Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

- Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

- Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

- Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

- Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

- Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

- Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

- Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

- Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

- Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

- Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • 30maj

Okej va skönt att höra:D  ja de är nytt och har inte använt den så mycket än!

Föresten ska beställa en extra sittdel för i januari kommer nästa barn. Så tänkte fråga om någon har nån rabatt man kan använda hos babyhuys eller babyplus??:)

• Ellan 73

Jahopp, det var visst mycket man kan behöva fundera över vid inköp..FörvånadSkrikandesDrömmer Sittdyna. om man beställer en handgjord med utvalt tyg osv..hur är de dynorna att tvätta sedan? För av vad jag har förstått så är bugaboons lätt tvättade..men om man vill ha dynor med egen stil? Och har ungar som kladdar glatt? Då är det ju viktigt att de klarar tvättmaskinen..

Vad har ni själva för erfarenheter?

• Ellan 73

En till fråga: vad har ni för ståbrädor till? Är det någon som även har en med säte på? Hur funkar det? Är bugaboos TWOO Seat Wheely Board bra? Är det någon som har den? Eller haft?

• katja1

Hoppas ni kan hjälpa mig. Funderar på åkpåse till sittdelarna. Vet inte om det egentligen kommer behövas, har åkpåse till liggdelarna men de är utan hål för sele och skyddar inte för väder o vind men passar bra i liggdelarna med lock på. Vi använder fortfarande liggdelarna, men börjar bli dags att byta. Vid januari säkert. De har tjocka vinterhalare men det känns lite för öppet i sittdelarna...

Skulle ni köpa åkpåsar eller fixa med filtar och något vindtätt? Nästa vinter kommer de ju gå så kanske inte behöver åkpåse alls då så känns lite onödigt att köpa för max 2 månader.

Borde vi köpa nån billig åkpåse tex carena? Passar den? Sittdelarna är ju ganska smala. Kan inte prova i butik tyvärr.

• ThereseA86

Vi försöker att registrera vår Donkey på bugaboos webbsida, men det går inte att välja Sverige som land på varken bugaboo.com/extra-warranty eller den andra registreringssidan.

Hur har ni andra gjort när ni har registrerat den för att få det tredje årets garanti?

• Luella
    katja1 skrev 2013-12-14 15:53:19 följande:
    Hoppas ni kan hjälpa mig. Funderar på åkpåse till sittdelarna. Vet inte om det egentligen kommer behövas, har åkpåse till liggdelarna men de är utan hål för sele och skyddar inte för väder o vind men passar bra i liggdelarna med lock på. Vi använder fortfarande liggdelarna, men börjar bli dags att byta. Vid januari säkert. De har tjocka vinterhalare men det känns lite för öppet i sittdelarna...

Skulle ni köpa åkpåsar eller fixa med filtar och något vindtätt? Nästa vinter kommer de ju gå så kanske inte behöver åkpåse alls då så känns lite onödigt att köpa för max 2 månader.

Borde vi köpa nån billig åkpåse tex carena? Passar den? Sittdelarna är ju ganska smala. Kan inte prova i butik tyvärr.
    Jag skulle köpa åkpåsar. Sittdelarna är är inte så lämpade för filtar i sittläge tycker jag. Dom kommer säkert använda åkpåsarna nästa vinter är de sover i vagnen. Min två-åring har fortfarande åkpåse just när han sover.
  • Luella
    ThereseA86 skrev 2013-12-14 21:56:51 följande:
    Vi försöker att registrera vår Donkey på bugaboos webbsida, men det går inte att välja Sverige som land på varken bugaboo.com/extra-warranty eller den andra registreringssidan.

Hur har ni andra gjort när ni har registrerat den för att få det tredje årets garanti?
    Mejla så ordnar dom det.
  • katja1

Tack luella för din synpunkt! Vet du om carenas passar, eller nån annan av de billigare? Vill inte läggs ut för mycket om de inte används så mycket sen.

• The75

Katja1 jag håller med Luella man använder åkpåsen mer än några månader och jag måste nog rekommendera Bugaboos egens åkpåse den sitter bra på plats och är varm och skön om du känner att den är för dyr kan du ju alltid köpa en begagnad

• limerick

Gäller detta alla bugaboo?

Dvs att registrera vagnen på nätet och få 3 års garanti istället för 2 år?

Svar på tråden Bugaboo Donkey