• spigg

Bugaboo Donkey

Hm, jag tycker att de små gummisnoddarna man fäster suffletterna med lossnar hela tiden. Alltså de som är som små hakar, inte de man hakar på som en "knopp". Någon annan som känner igen det? Det går ju inte att sätta på suffletten fel så det känns nästan som att gummisnoddarna är för långa.

• spigg
    Joddan skrev 2011-08-07 15:59:20 följande:
    För mig så åker hela suflettfästet av hela tiden. Man fixar det på nolltid men det är lite irreterande...
    Aha, du menar att den klickar av chassit typ? (Vet inte hur jag ska beskriva det.) Mmm, det har hänt mig några gånger också, tycker det är lite dåligt att den inte sitter fast bättre.
  • spigg
    Leonell skrev 2011-08-07 16:46:17 följande:
    Jag håller med! Både suflettfästet och dom små snoddarna åker av titt som tätt, det gör mig dock ingenting... :)
    Ah, okej! Då är det iaf inte jag som satt fast den konstigt då!
  • spigg
    Silvera skrev 2011-08-07 17:00:02 följande:
    Såg min första Donkey live på Stockholms Central i går! Min man blev så till sig att han var tvungen att fråga tjejen vart hon hade köpt sin Donkey!

(vi väntar vårt första barn, och han har tills för några veckor sedan, inte varit så intresserad av barn, barnvagnar osv... men nu ser han barnvagnar och bebisar överallt! Drömmer)
    Haha, vad roligt! Min man har full koll på barnvagnar numera, allt annat vore konstigt med tanke på att det är med mig han är gift. ;)
  • spigg
    Silvera skrev 2011-08-07 17:25:16 följande:
    Hehe.. själv har jag kollat barn och barnvagnar i flera år... Så jag är bara glad att min man har börjat intressera sig också! För att inte tala om alla hans funderingar över bärselar... Han vill ju ha en bärsele, men funderar på om vi då verkligen behöver en barnvagn... Men då vi inte har bil, så kommer ju Donkeyn väl till pass när vi ska handla. Glad
    Sen kan man ju få en stor bebis och då dööööör ju ryggen om man ska bära barnet i sele hela dagen! Jag älskar bärselar och har använt dem mycket med bägge barn men hade aldrig överlevt utan barnvagnarna!
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-07 18:42:15 följande:
    Jag håller med, skulle aldrig överlevt utan barnvagn. Min dotter vägrade att sitta i selen i början och gör det bara ibland när hon blivit större. Håller med Joddan om att någon form att ergonomiskt bärsele är att föredra framför en BabyBjörn. Jag tänkte föresten testa bärsjal den här gången, det ser så mysigt ut. Men mitt i vintern packar jag gärna ned bebisen i en varm och ombonad vagn.
    Hade faktiskt min tjej i bärsjalen ganska ofta när jag hämtade på förskolan i febuari när det var som kallast, hon är född 11e januari. Hon hade ett vanligt lager kläder, en tunn mössa och sen var hon ju mot mig och så hade jag tjock tröja + tjocka jacka utanför henne. Hon var svettig när jag tog ur henne ur bärsjalen!
  • spigg
    Emma85Gbg skrev 2011-08-07 20:14:18 följande:
    Min dotter vägrade ligga i vagnen dom första fem månaderna. Nu blir hon snart 17 månader och väger bara strax över åtta kilo. Så hon är ingen tungviktare direkt.... Men jag har både en whiplash skada och har haft diskbråck så denna gång ska jag köpa en BRA sele. Hade en gammal babybjörn. Inser nu i efterhand att jag var dum som inte la pengar på att köpa en riktigt ergonomisk och bra sele/sjal. Vad rekommenderar ni? Bebis nummer två kommer i början av januari. Vill köpa en ny sele/sjal tills dess....
    Jag har haft en "vanlig" trikåsjal. Superenkel att knyta, bebis ligger bekvämt och den är skön att bära runt barnet i länge. Typ en Looma Sino?
  • spigg
    Luella skrev 2011-08-07 21:47:55 följande:
    *Skriver upp stor varm jacka på inköpslistan*.
    Hur svårt är det att lära sig knyta den där sjalen? Kan den vara färdigknuten så kan man bara trä den på sig på något vis?

Emma Gbg: Vi har en Beco Butterfly som är jättebra. Men jag har sett andra ergonomisa bärselar som ser minst lite bra ut. Jag skulle nog prova lite olika om jag var du.

CherryD: Tack för svar
    Mycket enkel att knyta. Nej du måste knyta den på dig men du kan ha den hängandes så medan du promenerar så är den ju klar om bebis vaknar ledsen. *been there, done that* Finns massa knytinstruktioner på YouTube!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-07 22:39:35 följande:
    *varmt varmt varmt med 5 meter tyg på sig Död*
    Det tror jag säkert, men inte varmt i vinter eller i vår! Mina är födda januari och mars, så att bära dem i sjal som små har varit helt perfekt. Och Karmosin skulle väl ha i höst? Då är det nog svalare!

Men visst finns det en bärsele som är gjord för att vara extra luftig?
  • spigg
    camriella skrev 2011-08-09 12:49:46 följande:
    Perfekta tråden för min fråga, läste igenom alla sidor och tyckte mig inte finna något svar. Vi ska köpa bugaboo donkey twin då våra små kommer i början på november de enda jag undrar nu innan vi beställer är vad mer jag ska beställa än själva vagnen? Vi ska ha en adapter till men de jag funderar på är vad man har i liggdelen? Vad har jag där i för att de inte ska frysa ihjäl i våra -15 eller vad de nu brukar ligga runt under vintertid. Pratade med butiken som (om jag förstod dem rätt) sa att själa "fottmuffen" har man bara i sittdelen och från att de är ca 6 månader, är det åkpåsen som heter "coccon" som man ska ha till? Den kan man väl inte använda så länge? Och måste jag sen köpa till "footmuffen" när de är ca 6 månader? Vore jättegulligt om ni kunde berätta hur ni tänker göra? Eftersom de flesta kanske får era små nu under hösten/vintern.

Tack på förhand!

Mvh

Gabriella
    Cocoon är det du har i liggdelen, det finns bild på den i bildtråden. Footmuff motsvarar en åkpåse, vilken man ju har i sittdelen men den KAN också användas i liggdelen, iaf de jag haft. Men jag har aldrig haft en Bugga-åkpåse så någon annan kanske vet bättre?

Huruvida du behöver en åkpåse är ju en smaksak, när dina små är 6 månade är det ju sommar och DÅ behövs den inte. Nästa vinter är de ju 1 år. Min dotter är född i januari och kommer således vara 1 år denna vinter, och jag kommer nog inte ha åkpåse till henne utan tänker ha henne i overall. Möjligtvis använder jag min gamla Brio åkpåse nu under hösten, men jag har ännu inte provat hur den passar.

Hoppas det var till någon hjälp!
Svar på tråden Bugaboo Donkey