camriella skrev 2011-08-09 12:49:46 följande:
Perfekta tråden för min fråga, läste igenom alla sidor och tyckte mig inte finna något svar. Vi ska köpa bugaboo donkey twin då våra små kommer i början på november de enda jag undrar nu innan vi beställer är vad mer jag ska beställa än själva vagnen? Vi ska ha en adapter till men de jag funderar på är vad man har i liggdelen? Vad har jag där i för att de inte ska frysa ihjäl i våra -15 eller vad de nu brukar ligga runt under vintertid. Pratade med butiken som (om jag förstod dem rätt) sa att själa "fottmuffen" har man bara i sittdelen och från att de är ca 6 månader, är det åkpåsen som heter "coccon" som man ska ha till? Den kan man väl inte använda så länge? Och måste jag sen köpa till "footmuffen" när de är ca 6 månader? Vore jättegulligt om ni kunde berätta hur ni tänker göra? Eftersom de flesta kanske får era små nu under hösten/vintern.
Tack på förhand!
Mvh
Gabriella
Cocoon är det du har i liggdelen, det finns bild på den i bildtråden. Footmuff motsvarar en åkpåse, vilken man ju har i sittdelen men den KAN också användas i liggdelen, iaf de jag haft. Men jag har aldrig haft en Bugga-åkpåse så någon annan kanske vet bättre?
Huruvida du behöver en åkpåse är ju en smaksak, när dina små är 6 månade är det ju sommar och DÅ behövs den inte. Nästa vinter är de ju 1 år. Min dotter är född i januari och kommer således vara 1 år denna vinter, och jag kommer nog inte ha åkpåse till henne utan tänker ha henne i overall. Möjligtvis använder jag min gamla Brio åkpåse nu under hösten, men jag har ännu inte provat hur den passar.
Hoppas det var till någon hjälp!