Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Bugaboo Donkey

Jag var iväg till Bonti idag och köpte den nya sittdynan. Det blev en svart till vår sandbas och rosa suflett. Tycker att dynan sitter riktigt bra.
    Kul att vagnen/tillbehören äntligen finns att köpa här hemma!

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-09-01 17:23:00 följande:
    Finns nya åkpåsarna också???
    De hade inte fått in dem på Bonti Norrtullsgatan än. Hon trodde att de skulle få de sakerna med leveransen i oktober.
  • BejbyBoo

Selen är på tok för trång för vår dotter också, så jag har tagit bort den. Hon är dessutom van att kunna gå i och ur vagnen som hon själv vill och är så pass stor att sele inte känns nödvändigt.

Angående Tullsas regnskydd. Jag kör ju vagnen som mono än så länge och har skyddet för enkelvagn, men det räcker bra över varukorgen också!  

• BejbyBoo
    Xina skrev 2011-09-02 07:23:39 följande:
    Åh min donkey kom till Malmö igår em, den borde ju komma idag då! Hoppas!! :) bor ju ändå i Helsingborg, så den är inte långt bort..
    Härligt!
  • BejbyBoo

Hur var det nu med Elodie Details åkpåsar? Är det någon som provat en i liggdelen?
    Vet att Joddan har en sittdyna, men nu har jag hittat matchande sittdyna och åkpåse och är såååå sugen! Vill ju dock inte att det ska bli knöligt i liggdelen med åkpåsen. 

• BejbyBoo
    Duffyn skrev 2011-09-02 13:38:12 följande:
    Är det ngn som vet om det finns visningsex. På barnbutiken götgatan?
    Bonti på Norrtullsgatan har.
  • BejbyBoo
    spigg skrev 2011-09-06 21:24:36 följande:
    Har lagt in bild på hur en Brio-åkpåse sitter i Åsnan. Är positivt förvånad, förutom att färgen skär sig mot färgen på sufflan så satt den hur bra som helst!

Någon som vill ge en snabbkurs i hur man lossnar selen så man kan trä den genom åkpåsen?
    Det är ju bara att trä ur selremmarna ur själva fästena där man reglerar dem. Förstår du?!
    Bara ta rem-änden och lossa den.  
  • BejbyBoo
    wiesio skrev 2011-09-11 21:38:39 följande:
    Dolphin, Vår son kommer bara att vara 1 år och 10 månader när vi börjar använda syskonvagn men vi vill ju gärna ha en vagn som kan användas tills han blir runt 3 år om han fortfarande har behov av vagn då och det är ju jättesvårt att prognostisera hur han kommer få plats. Funderar på att ta med mig min kompis treåring och testa vagnarna
    Det beror ju så på hur stort barnet är.
    Vår dotter ligger en bra bit över medel, hon fyller 3 i december och är just nu 100 cm lång och väger 17,5 kg. Hennes kusin som är 4 år är 105 cm och väger lika mycket.

Så hur fort ert barn skulle växa ur vagnen är jättesvårt att säga.

Jag hade hoppats att Donkeyn skulle funka i vinter när lillasyster kommer (och storasyster blir 3), men ska jag vara realist så tror jag inte att hon kommer få plats. Sen kommer hon väl iofs inte ha så stort behov av det heller när hon är 3, men ändå. 
  • BejbyBoo

Måste säga att även jag börjar bli lite mer sansad i min syn på Donkeyn. Den är inte längre den mest fantastiska vagnen ever!

Jag älskar fortfarande funktionen av en singel/duo-vagn och att kunna ha barnen mot mig. Men.

Vi upplever vagnen som väldigt ranglig när man dragit ut handtaget en bit (vilket min man alltid gör eftersom han är ganska lång).
    Vår dotter är ju precis på viktgränsen och jag törs inte låta henne klättra i och ur, eller egentligen röra sig särskilt mycket alls i sittdelen, eftersom det känns som att hela sittdelen svajjar när hon rör sig.
    Den ger också ifrån sig lite knäppande/klickande ljud då och då som jag inte riktigt kan hitta orsaken till.

Vet inte riktigt hur jag ska göra med den faktiskt. Min man får säkert spel på mig om jag får för mig att sälja den, eftersom jag överöst honom med argument till varför den är så fantastisk och värd sina pengar!  

• BejbyBoo

Det är väl inte så mycket att vagnen i sig blir rangligare, men handtaget blir det absolut. Och den blir inte lika lättmanövrerad. Säger ju sig självt egentligen, hävarmen blir längre med utdraget handtag och därmed blir det hela lite vingligare.

Det som irriterar mig är dock att jag hela tiden känner att jag behöver be dottern sitta lugnt och stilla. i Emmaljungan kunde hon ju klättra upp och ner som hon ville, stå på knä osv osv utan att jag var minsta orolig.

Det blir ingen annan syskonvagn för vår del. Antingen stannar donkeyn hos oss, eller så blir det en singelvagn till bebis med ståbräda till. Hade vi haft plats för det så hade jag nog velat ha en singel till äldsta dottern också, men så länge vi bor i lägenhet så finns inte utrymmet tyvärr.
    Men men, vi får se. Har inte bestämt mig ännu.

Svar på tråden Bugaboo Donkey