Inlägg från: BejbyBoo |Visa alla inlägg
  • BejbyBoo

Bugaboo Donkey

Ja, då kör vi på här i stället!

♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • BejbyBoo
    Frila2 skrev 2011-08-01 08:22:28 följande:
    Får man ställa  frågor om hur och var ni importerade era vagnar samt om ni är nöjda med både affär och vagn? Jag står i kö för förhandsbokning av en Donkey i Sverige men släppdatum är ju fortfarande osäkert.
    Jag har köpt min i USA, så kan inte svara på import från England eller Holland.
    Kan däremot säga att jag är grymt nöjd med vagnen. Mycket mjukare att köra än Cameleon, men samma smidighet.  
  • BejbyBoo
    Katjan skrev 2011-08-01 08:30:01 följande:
    Är det någon som vet måttet på donkeyns ryggstöd( säte till översta kansten på ramen)? Någon som kanske vet om det skiljer något mellan Cameleon och Donkeyn.

Har varit på semester ett tag så det blev aldrig att jag hann med o beställa vagnen innan men funderar på o göra det nu. Står mellan duet och donkeyn.. är rädd att dueten ska vara för liten.
    Ryggstödet på Cam och Donkey har samma mått. Skillnaden är dock att sufletten på Donkeyn går upp en bit, vilket ger ytterligare ca 5-7 cm utrymme.
  • BejbyBoo
    spigg skrev 2011-08-01 17:02:33 följande:
    Såg en Donkey i Hammarby Sjöstad idag, en ligg- och en sittdel, bägge med rosa suffletter! Måste säga att jag blev förvånad över den rosa färgen, mycket kraftigare på riktigt än på de bilder jag sett. Sen en fråga; hur mycket vatten/regn tål suffletten tror ni?
    Vi hamnade mitt i ett riktigt skyfall i New York och var utan både paraply och regnskydd. Jag och min man såg ut som om vi hade hoppat i sjön, medan lillan, som suttit i vagnen under sufletten, var kruttorr! Sufletten var blöt, men läckte inte igenom.
    Däremot kom en del vatten i korgen under vagnen, vilket inte var så bra för sakerna som låg där i... 
  • BejbyBoo
    Fujji skrev 2011-08-01 20:21:03 följande:
    Hej!

Vilken bra tråd. Funderar på denna vagn nu efter att kollat runt lite. Vi åker till USA nu i augusti och jag tänkte köpa den där. Någon som vet vart i USA man kan få tag i den? Hittar inget när jag försöker googla.

Du som har vagnen, hur står är din äldsta? Vi har funderat på en baby Jogger city select, någon annan som gjort det men bestämt sig för bugaboo donkey istället, varför i så fall?
    Vart i USA ska ni?
    Det finns en komplett lista på återförsäljare på Bugaboo's hemsida.

Jag har nyss kommit hem från USA och köpte vår vagn i New York. 
  • BejbyBoo
    Fujji skrev 2011-08-01 21:05:18 följande:
    Vi ska till San Francisco. När jag tittar på listan ocg googlar fram butikerna så finns Donkeyn inte med där, någon anledning till detta? Tänkte om jag ska köpa den i en bnätbutik och få den levererad till hotellet... :)
    Här är länken till alla Donkey-återförsäljare i USA. Jag ser i alla fall ett par stycken som finns i San Francisco.
    Donkeyn får inte säljas i nätbutik, så man får kontakta butiken och göra upp med dem om betalning/leverans.

http://www.bugaboo.com/c/document_library/get_file?uuid=82f6b2ea-646b-4d5a-90da-e55040412b22&groupId=10136 

Jag ringde den butik jag skulle bo nära och fick boka en vagn utan att behöva betala, sen gick vi dit när vi kommit fram och jag fick känna och klämma innan vi bestämde oss och betalade. Jag hade även kunnat betala i förväg och fått den levererad till hotellet. 
  • BejbyBoo
    Joddan skrev 2011-08-02 08:19:41 följande:
    Din donkey lecereras idag!!!! Wehoooo!
    NICE!!!!
  • BejbyBoo
    spigg skrev 2011-08-02 19:07:03 följande:
    Joddan: Var det svårt att få bort selen? Har inte testat än.
    Jag har plockat bort selen. Var lite meckigt, men gick ändå enklare än jag först trodde (trodde för en kort sekund att den inte gick att ta bort alls...). 
  • BejbyBoo

Åh, Joddan, jag vill också se! Lägg gärna in i bildtråden så fort du kan!

• BejbyBoo

Nu har jag iaf fått tummen ur och lagt upp några bilder. Ska ta med rosa sufflan på också, men batteriet i kameran är slut, så jag får vänta lite.

Svar på tråden Bugaboo Donkey