Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

mjmc: vilka återförsäljare i Sverige var det du kollade priset med? Där jag har frågat idag vet fortfarande ingen något om varken faststället pris eller leveransdatum.

• Luella
    memo skrev 2011-08-13 23:19:46 följande:
    Karmosin: bonti.se - där kan man förhandsboka (tror det gick på 3000) kidzshop.se och bigbaby.se (favoriten-där planerade jag köpa; de verkade mest seriösa. De förhandsbokar tex ännu ej då de ej har det exakta datumet när vagnen kommer, och vet ännu ej vilka färger, antal de får hem. Svarar snabbt på mail och är jättetrevlig. Tänkte boka hos dem men jag behöver vagnen i början på oktober, och så vårt det ju billigare.... )
    Tack!
  • Luella

Trist att så många fått problem men vagnen är ju som sagt ny på marknaden. Men sånna saker som skumgummi som spricker är ju märkligt eftersom Bugaboo ändå har tillverkat vagnar ett tag nu. Jag tror att man kommer få vänta på reservdelar oavsett om man köper vagnen i butik i Sverie eller utomlands, jag börjar inse att jag inte kommer få samma blixtsnabba service som i Briobutiken på Norrlandsgatan i Stockholm där nästan alla reservdelar fanns på lager. Men förhoppningsvis får man iaf en lånevagn om Donkeyn går söner. För att vara säker behåller jag båda mina andra vagnar för att inte stå där en snöig och kall dag utan vagn.

Bra tips på pump spigg.

Tack för ytterligare prisinfo mjmc. Oj vilken snabb leverans. Jag hoppas nog att det tar lite längre tid för mig att få vagnen. Det är ändå 81 dagar kvar tills bebisen ska komma.

• Luella

Grattis till killen Silvera!

Babykorv, fy vad läskigt. Har ni sittdelen framåtvänd eller vänd mot er? Har du någon teori om hur det kunde gå till?

• Luella
    axdal skrev 2011-08-19 12:18:19 följande:
    hej.. går det inte att köpa vagnen här i sverige??
    jag skulle så gärna vilja kolla på vagnen innan jag bestmmer mig för att köpa en.. 
    den ser ju bra och praktisk ut. Men vill ju testa at sätta dottern i den och känna hur den känns och gämföra med andra vagnar som vi funderar på..  
    Hej, nej inte inte ännu. När behöver du syskonvagnen?

Nu har jag äntligen fått besked från Babytown (här i Sverige) där jag la handpenning att vagnen beräknas komma i oktober och kommer att kosta 14800:-. 
  • Luella
    daniels baby skrev 2011-08-19 22:22:44 följande:
    typiskt! tack ändå för att du erbjöd dig! efter många funderingar denna kväll så har jag bestämt mig för en helsvart duo å rosa lr en sand färgad dyna. har snöat in mig på elodie details nya åkpåse i leopard som skulle sitta så snyggt i till lilltjejen å då en sand dyna till stora tjejen. vad tycker ni?
    Den åkpåsen har jag också spanat på . Den är hur snygg som helst.
  • Luella
    daniels baby skrev 2011-08-20 07:59:33 följande:
    visst är den?!
    Japp det får det bli. nu väntar jag bara på att det ska bli måndag så jag kan beställa=)
    Var ska du beställa den någonstans? Jag har försökt hitta någonstans på nätet där dom säljer den men inte hittat, bara dom gamla modellerna. Jag var inne i deras show room för några månader sen och då hade dom bara demoex och inte börjat sälja den än.

Jag vill ju ha den nu så jag kan bocka av den från listan av saker att köpa
  • Luella
    daniels baby skrev 2011-08-20 10:00:31 följande:
    Gissar på att du pratar om åkpåsen?=) 
    Vet att Barnbutiken får in dom i sept. jag har bokat en där. dom kommer få in 4 ex tror jag det va på gamla bro gatan. men ring till dom andra butikerna annars å be att få beställa en. 
    Ja precis, det var åkpåsen jag pratade om

Det kan nog vara smart att beställa den så den inte tar slut om det blir rusning
  • Luella
    Xina skrev 2011-08-20 10:20:57 följande:
    Jag har också funderat på elodie details åkpåsar, men har inte bestämt mig än.. Ska kanske köpa en fårfäll att ha i botten på liggdelen också så det blir varmt och mysigt.
    Ja, så har jag haft till min dotter i två vintrar. Först fårfäll (som jag även har på sommaren) och sedan åkpåse. Mysigt. Hoppas bara att åkpåsen får plats i liggdelen, annars får jag helt enkelt börja använda den när det är dags för sittdelen.
  • Luella
    daniels baby, av någon outgrundlig anledning har min man inte reagerat på att vi snart kommer ha tre vagnar. Men en syskonvagn inser han ju att vi behöver eftersom våran dotter rymmer exakt hela tiden. Sen har vi en Brio Go och den älskar verkligen våran dotter. Hon sover i den på dagis och den är hennes trygga punkt när det blir för stökigt. Ibland går hon och sätter sig i den hemma i hallen också. Men den ska vi ha på dagis så hon får sova i den där. Sen har vi Been och den har vi alltid i bilen och använder den när vi åker iväg så jag tror inte att han tänker på den. Vi får väl se hur det blir om vi ska släpa med Donkey när vi ska iväg, då kanske Been blir lite ifrågasatt. Fast den är ju underbar att ha när man ska flyga... ja, det går lösa sig. Vi ska ha alla vagnar kvar
Svar på tråden Bugaboo Donkey