Inlägg från: Luella |Visa alla inlägg
  • Luella

Bugaboo Donkey

Quirall skrev 2012-06-14 21:07:37 följande:
    Tycker synd om det barnet som får sitta och titta rakt in i ryggen på det andra och vill inte vända en liten bebis från mig, så personligen skulle jag aldrig köpa en phil and ted, då betalar jag hellre mer för en donkey som bättre tillgodoser mina krav :)
    Jag vill också ha möjlighet att ha båda barnen mot mig. Sen tycker min dotter att det är supermysigt att sitta bredvid lillebror så hon kan hålla handen, småprata, sjunga och hjälpa honom med nappen när den ramlar ur.
  • Luella

Men jag har Bugaboos egna och den tycker jag är toppen . Elodie funkar ju också fint men en del tycker att den är lite kort tror jag. En annan sida jag kom på är den här: lillstrutsen.blogspot.se/.

• Luella

Ioo, tyvärr vet jag inte. Min dotter är 3 och väger 14 kilo. Jag hoppas att jag kan ha vagnen ett bra tag.

• Luella
    melmoo skrev 2012-06-20 11:49:06 följande:
    Hej!
    Ni kanske redan har tagit upp detta i tråden, men ja orkar inte bläddra igenom alla 340 inlägg ;)
    Jo! Jag har Donkey sen 3-4 månader tillbaka och använder den som syskonvagn. Nu har chassit på vagnen börjat knaka och knarra jättemycket! Mest när man använder den som duo men också som enkelvagn. Det är så störande och irriterande, den är ju bara använd ett par månader och när man köper en så dyr vagn, tycker man att man borde slippa sånt! Någon mer som upplevt detta? vad beror det på och kan man göra något åt det? Går det på garantin tro?

Mvh melmoo 
    Jag reklamerade och fick ett nytt chassi. Synd bara att även det nya chassit knarrar och dessutom vobblar framhjulen ganska mycket när vi går i rask takt med vagnen. Nu har jag reklamerat de vobblande hjulen men har gett upp angående chassit.
  • Luella

Rapport vobblande hjul: Bugaboo skickade nya delar som framhjulen sitter fast i. Jag tittade inte så noga hur de såg ut eftersom dom bytte delarna på Babytown där jag köpte vagnen. Hjulen vobblar mycket mindre, förrut kunde jag inte gå i rask takt till tex bussen. Då vobblade de så mycket att det tog tvärstopp. Nu kan jag springa med vagnen och då vobblar de lite grand men inte så mycket att vagnen stannar eller att det stör för mycket.

• Luella
    Marie 1 skrev 2012-06-29 21:25:07 följande:
    Fråga till er Donkey-erfarna.

Vi har en minimal hiss (mindre än de 63 cm som Donkeyn är på bredden) - undrar om det är smidigt att klicka ur sitsarna för att sätta in i hissen och sedan fälla ihop vagnen i tvåhjulsläge och sätta in den i hissen? Blir lite meck men allt går att få rutin på. Vad tror ni om denna lösning? Hissen är liten även på längden bör tilläggas... 
    Smidigt är det inte men om du behöver en syskonvagn så är det här nog enda vettiga alternativet eftersom vagnen går att skjuta ihop. Det går ganska snabbt att fälla den beroende på hur mycket lösa saker man har i varukorgen.
  • Luella
    jean1 skrev 2012-06-29 21:52:38 följande:
    Ni som har Bugaboos sittdyna, är ni nöjda med den? Den ska ju hålla barnet svalt, upplever ni att det stämmer? Och så undrar jag om ni tycker barnet glider på den? Ger den extra värme på vintern?

Överväger om vi ska köpa två original eller beställa "hemsydda" men det känns enklare att köpa en färdig än att välja tyg, skicka det osv. Sedan inbillar jag mig att en dyna i original är slittåligare än en i bomullstyg!

Ni som har eller haft båda varianter, vilken föredrar ni och varför?
    Det som verkligen funkar är ju lammskinn. Det hade jag i ca 2,5 år till min dotter och hon var aldrig svettig på sommaren och vintern så har man ju ändå åkpåse eller overall.

Nu har jag Bugaboos gamla sittdyna med två sidor. Den varma sidan som används till vintern kan jag inte bedömma eftersom vi hade åkpåse. Nu har vi sommarsidan och hittills inga svettiga ryggar men det har inte varit så varmt ännu. Bor i Stockholm och väntar fortfarande på värmen.
  • Luella

Plly: jag köpte ett silvergrått med korta lockar till mitt första barn på en marknad från en fårbonde och ett brunt långhårigt från någon kedja. Det grå är underbart. Det har hållit sig kättefint. Det bruna ser väldigt använt ut trots att jag haft det mycket kortare tid.

• Luella

Nu har jag använt vagnen på stranden en hel del och är jättenöjd med möjligheten att fälla chassit så man kan dra vagnen på bakhjulen. Något jag aldrig trodde att jag skulle använda. Sen den svindyra solsufletten är jag också jättenöjd med. Det är väldig behaglig luft där under, även efter ett par timmar på stranden.

Svar på tråden Bugaboo Donkey